Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hälsa
Läst 8440 ggr
hanna-jo85
0

hjälp min hund har ätit massa dextrosol!!

min hund snodde precis ett paket dextrosol och fick i sig nästan hela paket! hon väger drygt 7 kg.

har själv blodsockermätare hemma eftersom jag är diabetiker. kan jag ta ett blodsocker på henne, isf hur gör jag det på en hund?

Ronja06
0

Nu vet jag inte exakt vad dextrosol är… men… Ring veterinär och fråga??

Mvh Emelie Förlägen

Noa-Nisse
0

Dextrosol är typ tuggtabletter som är väldigt söta. Vissa käkar sådana istället för en sockrig dricka för att få en "sockerkick" men vanligast är att diabetiker äter sådana när de känner att de är låga i sitt blodsocker och måste höja det ganska snabbt.

Jag tror själv inte det är någon fara. med ett paket, menar du då en "stång" eller vad man ska säga? Kanske hunden blir extra pigg och rastlös plus dålig mage, inte mer. Men om du känner dig orolig så ring en veterinär och rådfråg =)

Medarbetare på Hundar.ifokus

hanna-jo85
0

druvsocker

Noa-Nisse
0

Det är svårt att utmäta hennes blodsocker eftersom du (antar jag) inte vet vad hon ligger på i normala fall? Hundar är ju inte samma som människor.

Lycka till!!

Medarbetare på Hundar.ifokus

hanna-jo85
1

ja en hel stång.. åh e för orolig.. ska ringa vet för säkerhets skull.

Michaela-N
3

Det bör ju inte vara någon fara, mer än att hon kan få en liten kick och kanske vara mer stirrig än vanligt.

hanna-jo85
0

har pratat med vet. nu, dom sa att det ända som kan hända att hon får en sockerkick och ev dålig i magen. få se om hon somnar ikväll.. ska upp kl 5 så hoppas jag inte får en allt för pigg hund. (men hellre det än en sjuk). att lägga dextrosol på bordet gör jag iaf inte om igen! tack för era tips!

Michaela-N
1

#7 Ja precis vad jag trodde Flört

Swedish Dog whisper
0

det ska inte va farligt för din hund. det som kan hända är att hon blir skitpigg och springer fram och tillbaka och sen kan hunden bli lös i magen

Swedish Dog whisper
1

men om du tycker att hon verkar må dåligt av det kontakta en akut vetrenär

[Forest]
0

9 läs inlägg 7 Flört

Skönt o höra iaf att det det inte är nån större fara att hon fick i sig detta iaf.