Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundsport-och-aktiviteter
Läst 1086 ggr
tiilduss
2

Frecia Flasch

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

vissteintevilkengrupp..

Jag och min kusin tjatade i år om att farmor och farfar skulle köpa en hund . Och så hittade farmor en ras hon tyckte passade dom , hon läste på om den och skrev ut bilder och satt upp på anslagstavlan , hon var såld ! Hon lyckades övertala farfar , och dom letade efter en kennel och kontaktade den .

Hesiodos kennel .

minns att jag följde med flera gånger , och nån vecka innan dom skulle få hem en valp hoppade en valp upp i mitt knä och bet mig i näsan , i fingrarna och la sig sen på rygg för att bli kliad på magen . Jag hörde farfar säga 'vilken har du valt åt oss då?' (haha , dom valde inte hund..) 'den där' hör jag kennelägaren säga och pekar på den lilla valpen i mitt knä . jag var 8 år . Nu är Frecia flasch , Fia 5 och jag 13 , vi hoppar , 'lek tränar' agility i skogen , går mycket off roud och vi satar på freestyle !

2009 gick farmor bort , vilket chockerade oss alla . Det var alltid hon som tränade med fia , lärde henne saker , gick på kurser med henne . men sen fick hon cancer och det blev liksom jag som tog över träningen, självklart går farfar ut med henne , men han opererades i maj och orkar liksom inte riktigt gå lika långt som förut .

Min familj flyttar snart till farfars hus och farfar flyttar till lägenhet , hans lägenhet ligger precis vid skolan jag ska börja på vilket kommer betyda ännu mer träning !

En dag vill jagtävla med henne . Men inte än , vi har långt kvar till toppen , men jag har börjat planera vårat första program , och jag kan lova en film på det när det sitter !

Fia är min bästa vän . Och farfar säger alltid att jag är hennes bästa vän .

Fia för mig .. hon är en familjemedlem , min team mate , min soulmate och min bästa vän . Jag har aldrig träffat en hund som henne och jag är så glad att det var just henne uppfödaren valde .

Jag älskar den hunden . Vår egna lilla rensaiga tjej , 2 plats i sin första och ända utställning . Riktigt tråkigt att hon har 2 olika höfter , skulle kunna bli riktigt fina valpar av henne .

Jag älskar dig tjejen♥

Hardbanana
1

Låter supermysigt! Jag fick min första egna hund när jag var 11 år, nu är jag snart 17 pch han 6! Jag förstår precis vad du menar med att man har ett speciellt band med vissa djur. Vill absolut se video sen ^^ är själv intresserad av freestyle men tävlar inte :)

tiilduss
0

ska fixa video snart ! :)

Frida B
0

aw, vilken underbar historia du berättar :) beklagar att din farmor gick bort…

jag känner oxå så för min farmor och farfars hund Bernhard, har gått kurser med honom, jag är den ända som får honom att vilja leka och som han sitter i knät på, han och jag har växt upp med varann… så jag förstår dig verkligen :)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

tiilduss
0

#3 aww , förkärlek till andras hundar man växer upp med !:)

Frida B
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#4 det är nästan som att hunden är ens egen.. :) här är bernhard latmask, 9 år ;)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

tiilduss
0

#5 ja ! :D

åh , så söt !!

tiilduss
0

http://hundar.ifokus.se/discussions/5022a4c9d3b4fd4f4d00607a-fia-soker?discussions-1

finns 5 länkar till videor på fia i mitt senaste "inlägg" ^^