Röd fläck
Min hund har sprungit in i ett elstängsel Och sedan när hon kom till baka så hade Hon en röd fläck på magen och typ Två riv sår ser det ut som, någon som vet va Det kan vara ? skulle uppskatta svar, Ganska orolig.
antagligen har hon väl på något konstigt vis råkat skrapa magen! så som du beskriver det så hade inte jag varit orolig. det läker snabbt om det bara är ett rivsår =)
Medarbetare på Hundar.ifokus
ring veterinär!
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
eller ändrar mig, läste fel i texten.. är trött nu, skyller på det ^^ du kan inte ta kort, förstår inte riktigt hur det ser ut..
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Bild?
Ser det ut som brännsår efter elstängslet eller riv/skrapsår?
Kan inte ladda upp foto här(?) kanske för att jag är inne på mobilen. Den röda (fläcken) ser ungefär ut som något bett av nått slag Och riv såren är bara röda inget blod, eller något sådant. Ska testa ladda upp bild lite senare , tack för alla svar:)
Röda fläcken ser ut som något bett/ brännmärke Riv såren också.
Ett elstängsel ger ingen större elektrisk chock utan bara en liten påminnande stöt för djuren att "här är staketet" så tror inte heller att du behöver vara orolg över stöten som hon kanske kan ha fått.
Nej det fungerar inte att ladda upp bild via mobil på iFokus har jag märkt. Om du verkligen är jätteorolig så kan du alltid ringa en veterinärjour. Det kostar ju i inget att rådfråga… eller jo, telefonsamtalet ^^
Medarbetare på Hundar.ifokus
Ringer veterinär om de blir värre, om hon fick en stöt Så är det nästan ganska bra för då går hon inte nära igen:)
Såg nu på andra hunden att hon har lika dant på magen. Får ringa veterinären om de blir värre på dom.
Elstängsel kan visst ge skador. Det beror på strömstyrkan i stängslet och vilken sorts djur stängslet är menat att hålla inne i hagen. En gris och en häst måste man ha olika starkt åt.
Vilket djur var ditt elstängsel avsett för?
#9 Det är inte bett från mygg eller knott?
Sprang BÅDa hundarna in i stängslet? Skrek dom till?
De va en häst hage, , dom smet och sedan hörde vi bara att dom skrek och sen kom dom tillbaka och ena hunden kröp fram och va jätte rädd, och dom kom från hagen.
Okej, då var inte strömstyrkan så hög. Har de bara fått en snabb stöt är det nog ingen fara. Värre vore om de trasslat in sig i tråden och fått stöt efter stöt efter stöt.
Ja precis. Tack för hjälpen:)
# 15 Har den sett likadan ut hela tiden sen det hände? Eller ändrat färg eller storlek?
Det var lite svårt att se för jag lyckades inte få upp din bild så stor. 
fläcken är nästan helt borta nu:)
Bra! Då behöver du inte oroa dig mer! 

Fläcken ser ut som knottbett.
När hundar går på elstängsel gäller det att hålla koll. Svag el och en tuff hund kan gå jättebra. Dock vet jag en hund som chockades kraftigt och hade behövs efterchocksbehandling av ett häststängsel. Hon blev mentalt påverkad resten av livet.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
# 19 Helt sant!
Vet en hund som trasslade in sig i elstängsel avsett för häst. Den hunden fick brännskador genom att så fort han rörde sig och försökte komma loss så fick han en ny stöt. Det tog en stund innan nån fattade vad det var som hänt och kunde hjälpa honom lös. Väldigt obehagligt…
Den hunden hamnade också i kraftig chock och det tog lång tid innan hunden blev sig själv igen.