Hälleforshund
Jag har en hälleforsare , och ingen har någon aning om va de är för ras. Tänkte kolla om de är någon här som vet? Kanske Någon som t.o.m har en? Skulle vara kul att veta Om de är en ovanlig ras eller inte:)

Oj har ingen själv men lyckats träffa en eller 2, verkar vara trevliga hundar och bra älgjägare.
Ganska ny ras om jag kommer ihåg rätt, så inte så konstigt om inte alla vet vad det är för ras.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
jag vet vad det är för ras, väldigt söta ^^ kan inte så mycket om dom men vet vad det är ;)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Jag har hört att rasen funnits jätte länge. Och bra älghundar är de, men min har jag som familje hund:)
Rasen grundades runt 1930 tror jag. Underbara älghundar!

#3 Den godkändes som egen ras år 2000 i SKK. 
Finns massa intressant info om rasens historia på rasklubbens hemsida där man kan läsa om dess historia decennium för decennium från 1920 till 2000.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Precis har läst om rasen där
TS Jag vet vad det är, men har aldrig jagat med någon. Vi använder oss av andra raser för älgjakt.
Fungerar den bra på jakten?
Inte hört talas om! Kan du inte lägga upp en bild på din? :)
Mvh Emelie och hunden Kelly 
Jagar inte med henne, men jag har hört att de är bra älghund . Är inne på mobilen så kan inte lägga upp biler tyvärr
# 8 Bilder finns här:'
#11 vad söt! men som vanligt undrar jag hur mycket motion och aktivering en hälleforsare behöver? :) (brukar ställa just den frågan här om olika raser..)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
eftersom att de är en jakt hund så måste dom ha väldigt mycket mortion , men vet inte exakt
#13 okej, men hur mycket får din? :)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
hon får en promenad på morgonen på typ 15 min
sen 30 min
och kvälls promenaden 60min
men hon busar i hundgården med den andra hunden nästan hela dagarna :)