Hundar iFokus

Hundar

Etikettskaffa-hund
Läst 1969 ggr
[Medelone]
1

Schäfer eller storpudel?

Har en förkärlek till dessa två raser, men frågan är vad man nu ska välja? Jag är medveten om kraven på dessa raser, och har inga problem med att tillfredställa dem.

Vad skulle ni ha valt?

[Besan]
1

Schäfer, utan tvekan.

Novis10
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Storpudel, såklart. Men det kanske bara är för att vi har en egen kille. :)
Pudlar är ju allergi vänliga ifall att man skulle utveckla allergi i framtiden. Eller om någon kompis/vän som är pälsallergisk kommer på besök så är ju pudeln bra. Vår kille är ju hur snäll som helst mot barn från alla åldrar och man kan göra nästa vad som med honom, han är väldigt tålig. :)
Men det beror ju helt på indevid till indevid och hur dem blir uppfostrade. Både min mormor, moster samt många kompisar till mig har pudlar och är hur nöjda som helst med dem. 
Men vad ni ska ha för hund vet nog ni bäst, ni får känna efter vad ni tycker är bäst för er. Vilken hund som passar eran levnadstil bäst osv. ;)
Här är en bild på vår kille som togs förra sommarn(hoppas det inte stör dig att jag lägger in en bild, du kan ta bort den isf).

//Nova
Besök gärna min hemsida här.

Medarbetare på Hamster ifokus!

[Highonbluetomorrows]
3

Jag skulle valt schäfer om jag ville satsa på brukset, och då från en erkänd brukskennel. Ville jag ha mer en "aktiv sällskapshund" skulle jag valt pudeln. :) Pudeln är ju bra allround om man finner intresse för någon särskild aktivitet, medan schäfern ju accelerar inom just bruks (även om de kan användas till annat också såklart).

Karmatarerskanise
1

Bror ju på vad ni är mest intresserade av att syssla med. Är det bruks så kör på schäfer.

[Sofia1]
1

Shäfer helt klart har haft 1 och sköter om en ibland så Shäfer tycker jag :D

Rafflan
2

Stor Pudel, mycket trevligare att jobba med och mindre nerviga/stressade, enligt mig ;)

Frida B
1

det beror på vad ni vill göra med hunden

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[Driva]
1

Åk till uppfödare och träffa de olika raserna.

Själv skulle jag välja Pudel eftersom schäfer inte är i min smak, rent mentalt, däremot gillar jag pudlarna :)