valp & kattunge?
Halloj, jag och sambon har länge varit sugna på att skaffa katt OCKSÅ.
Vi har en liten valp på 14 veckor och funderar på om det verkligen skulle funka med en liten skör kattunge med en galen valp som vill leka och bitas. Någon här som haft valp och kattunge tsm?
hur gör man ?
kattungar är väl inte omtåligare än valpar? vilken ras har ni nu? jag tror det skulle kunna gå bra :)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Jag tror också det skulle gå bra. Bara att man håller koll när de leker så att inte kattens vassa klor skadar valpen eller valpens vassa tänder skadar katten, haha.
Om de växer upp tillsammans borde de bli bra vänner.
Jag har marsvin också samt valp, (dåligt exempel, jag vet) men det har funkat jättebra! Hon skulle aldrig bita dem utan hon brukar slicka på deras nosar genom gallret… När vi har haft marsvinen uppe har vi bara hehövt avbryta om hon petat på dem med tassen. (så inga ögon skadas)
Dålig idee, en valp kräver mycket tid precis som en kattunge, låt valpen landa, känna sig hemma och "bli den hund ni vill ha" och sen skaffar ni kattungen :)
Det kan oftast bli mycket jobb i början, speciellt om valpen vill jaga kattungen… vi fick ta emot en ungkatt förra året för att min sambos kompis o hans flickvän hade skaffat en valp som jagade katten konstant o så gav de oss ett ultimatum:" Tar n inte katten avlivar vi den" Jag blev rasande på dem men katten ska inte behöva lida/flytta runt så vi tog emot den. Trots att vi inte kunde ha någon katt eller djur då alls, men jag såg till att den fick komma hit på "jour" och återhämta sig sen flyttade den till en supersnäll barnfamilj.
Jag ville bara tala om att det blir mycket jobb och kan vara otroligt frustrerande men samtidigt är man tydlig och låter de bekanta sig med varandra i lugn och ro tror jag det kan bli jättebra. Mycket beror på er skulle jag vilja säga!