Top Dog
Jag vet inte om ni har skrivit något om tv3 nya serie Top Dog.
Vad tycker ni om serien? Självaste ideén tycker jag är kul men tror det lätt kan bli så att de ska bli rivalitet mellan hundägarna och jag tycker de är lite töntigt att dom ska klä på hundarna kläder.
Men annars tycker jag programmet är kul, vad tycker ni?
/Mims

det är ett MODELL program för hundar - de SKA ha på sig kläder…
Jag blir mörkrädd när jag ser och hör mannen med den kuvade lilla svarta flicktösen.. huga!

det är synd om tiken… *tycka*
tyvärr tror jag inte rusta gör filmer.. ;)

Ja, för min del får de spöka ut hundar hur de vill för att knäppa en film eller ett häftigt kort. Bara på skoj liksom. Men nackdelen med sådana här program i median är väl att många tror att det är okej att hundarna ska se ut så jämt liksom.
Lite farligt med medians makt tycker jag. Alla har väl märkt hur det gått för collie hundarna efter Lassie filmerna, med småhundarna efter Paris Hilton och så vidare.
Media är bra, om det hanteras rätt.
Hualigen vad propert långrandig jag blev nu då. hihi
Inte meningen.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

för att inte nämna dallarna sedan 101 dalmantiner?

Ja, de också. Hemskt vad det kan ställa till.
Audiatur et altera pars

I England gick det en reklamfilm för målarfärg för många år sedan, där förekom det Old English Sheepdog - gissa om det blev rusning efter rasen… Vilket resulterade i många oseriösa uppfödare som surfade på popularitetsvågen och massor av köpare utan kunskap om rasen, plus sorgligast av allt, många hundar som mådde dåligt och inte fick rätt skötsel och omvårdnad…

Ja, Pia det är ju tyvärr ofta det som denna media hysteri för med sig. Oseriösa uppfödare och oseriösa valpköpare. Smuggelhundar och en massa otäcka sjukdommar. Hundar som lider av vanvård och så vidare.
Hemskt tycker jag att det är.
Audiatur et altera pars

precis, visst är det okey med ett klädfoto, det kan ju vara kul att spöka ut sin hund någon gång men som sagt dom där bilderna på hundar i kläder hamnar i tidningar å vips tror folk att hundanra kan ha skor hela tiden (som någon toka på Top Dog trodde)..
Jag hatar top dog !