Favorit-hundras?
Vilken är eran favorithundras?? Undrar av ren nyfikenhet 0:-)
(min är Rottweiler, italiensk vinthund och alaskan husky
)
Amerikansk cocker spaniel såklart. Finna igen bättre hund. Är bara pälsen som är lite jobbig. Annars finns inget fel.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Jag hittar nya favvosar hela tiden ^^ Men just nu är det sheltie, lagotto, cavalier king charles spaniel och westie.
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
Kan också påpeka att jag inte har någon hund själv utan dom raserna är mina favoriter pga att jag tycker dom är så fina :)
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
Ca De Bou, Den " arbetande varianten"
jAPANSK SPETS,Sheltie,bichon och några till! ;)
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Saluki är rasen jag delar mitt liv med och jag kan inte tänka mig att leva helt utan dem.
---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm
sheltie utan tvekan :) som nr 2 BC
Schäfer - helt utan tvekan! Den ultimata, bästa hunden!
Efter det kommer min "hjärteras" Jack Russell Terrier 
Sist med inte minst, Border Collie - ifrån riktigt vallande/arbetande linjer!
Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.
Japansk spets, welsh corgi cardigan, mittelspitz och aussie är väl mina favoriter :)
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se
Fransk bulldog! Har aldrig träffat en mer busig, pussig och bara underbarare ras! ;)
Border collie har alltid varit favoritrasen men är i dagsläget alldeles för mycket för mig..hoppas väl nångång kunna ha en och en stor gård på landet.
Annars gillar jag i stortsätt alla spetsar, Pomeranian är min favorit! (Har en)
It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..
Medarbetare på Avenged Sevenfold
Har ända sedan jag var liten valat ha en Engelsk springer spaniel! Men pga tråkiga föräldrar så har jag aldrig fått köpa någon.. Men på lördag gäller det! Då kommer min första sötnos hem till mig!
Jag har inte direkt någon favoritras eftersom att jag bara känner två raser väl. Min mamma har en Golden och hon är fin men inte direkt "min ras" eftersom att de är så sönderavlade. Min hund är en Tervueren/belgisk vallhund och jag kan definitivt tänka mig att köpa fler hundar av den rasen fast samtidigt måste man ju prova på olika hundraser för att hitta en favorit. ;)
Jag har alltid varit svag för korthåriga, stora hundar så nu senaste tiden har tankarna flygit iväg åt boxer-, rhodesian ridgeback-, grand danois- hållet men eftersom att jag inte riktigt känner raserna så kan jag inte säga att de passar mig eller att jag verkligen gillar dem men de är fina. :)
bichon havanis, sheltie, tollare, JRT, är mina favoriter nu men jag ändrar mig och hittar nya då och då
Just nu är det australian shepherd, rottweiler, schäfer! De är så fantastiska alla tre, fast jag har många fler favoriter sÅklart! ;)
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
* Xoloitzcuintli
* Perro sin Pelo del Perú
* Malteser (Nedklippt skulle den vara om jag hade den.)
* Shar-Pei (Traditionella bone mouth-varianten.)
* Thai Ridgeback Dog
* Fila Brasileiro
* Och såklart Ca de Bou, men då ska det inte vara de polska/franska/ryska grisarna och inte de som avlas för att ta ihjäl varandra heller…
Mina "topp 5" raser:
- Border collie
- Australian shepherd
- Kleiner münsterländer
- Tollare
- Saluki
Mvh Linda! :)
www.valldes.bloggplatsen.se
Långhårig och korthårig Schäfer helt klart !
Sen har jag andra favvosar som, dvärg pinsher, fransk bulldog och rottis :)
Jag har några stycken 
- Pomeranian
- Siberian husky
- Jämthund
- Finsk lapphund
- Japansk spets
- Collie, långhårig
- schäfer
- Tollare
m.m finns så många !
Shetland sheepdog, Australian Shepherd, BC, Face rase, tollare och saluki! 
Första självklara favoriten är ju Chinese Crested Dog (NAKEN) för att jag själv har en.
Andra favoriter är sedan Italiensk vinthund och Rottweiler m.fl.
Boxer! <3
HH, Malle o Dobbe är andra raser jag gillar.
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar
Aussie ligger närmast hjärtat.
Sen är Tervueren, Welsh corgi cardigan, Flatcoated retriever, Finsk lapphund, Keeshond och Vit herde några raser jag gillar väldigt mycket.
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Boxer (min ras)
American Staffordshire Terrier
Staffordshire Bullterrier
Rottweiler
Flatcoated Retriever
Shetland Sheepdog
Är mina favoriter.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Min absoluta favoritras är den jag äger nu: Staffordshire bullterrier.
Har väldigt många favoriter :D
Men högt på listan är (utan inbördes ordning):
- Sankt bernhard
- Leonberger
- New foundland
- Schäfer (Ej korthårig bruks)
- Brun labrador
- Bostonterrier
- Fransk bulldog
- Mops (helst svart)
- Cockerspaniel
- Amstaff
- Cainterrier
Det är dem jag kommer på nu ^^,
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Man kan ju ha favoritraser på olika sätt, tex bara efter utseendet, bara efter insidan(aktivitetsbehov, egenskaper, mentalitet) eller efter raser som passar en både på insidan och utsidan.
Mina tre favoritraser som passar mig är bichon frisé, Pudel och chinese crested.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Oj har några stycken: Bichon havanais, coton de tuléar, jack russell terrier, welsh corgi cardigan, Tax och border collie. en salig blanding jag vet.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
#31 Ja jag går med efter det :)
Dem jag rabblade upp passar mig utom Amstaffen :)
Belgisk vallhund - Tervueren.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
schäfer, vit herderhund, pomeranian, labrador, goldenretriver, Welsh Corgi, mastiffer och nästan alla långhåriga, stora hundar… 
Schäfer, Grand danois och border collie.
Jag är partisk som bara den. Borzoi.
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
Har många favvisar men Lagotto Romagnolo & Australian Shepherd ligger mig närmast båda av olika anledningar och inte pga utseendet.
// Hannah
Border Collie, helt klart! Älskar erbetsförmågan, arbetsviljan och självklart vallinstinkterna hos denna ras. Och att dom är den absolut vackraste hundrasen är ju ett stort plus!
Border Collie är det som gäller just nu ^^
Briard
Hovawart
Alaskan Malamute
är några vanliga som kommer och går ;)
Chihuahua, dvärgpinscher och schäfer.

Tycker alla hundraserna har sin egna charm men jag är ju såld på Leonberger, tycker dom är otroligt vackra och väldigt smarta hundar, älskar att dom är en genomgo familjehund med mycket motor när det gäller men som endå kan vara lugn inomhus. Det är en väldigt bra allround-ras som både kan användas till, sök,bruk,apportering listan kan göras lång 
Etta kommer schäfer (som jag själv äger) Tvåa kommer amstaff. (en helt underbar ras jag alltid velat ha) Trea blir dobermann (otroligt vacker ras med underbart temperament om man får tag i en bra individ, finns tyvärr inte så många bra "dobbar" kvar) Sen kommer Chines crested & powder puffen på fjärde plats eftersom ozzi är av den rasen och han är underbar!!
Hmmm, sånt är svårt men jag känner mig rätt säker på mina svar ändå :)
Schäfer - Klar favorit.. SKA SKAFFA så småningom..
Border collie - Alltid velat ha en sen jag var fodervärd åt en underbar tik!
Aussie - Har ingen direkt erfarenhet men alltid gillat dom jag träffat
Sheltie - One word "Adorable!"
**Oså klart får man ju inte glömma:
**Puffen! - Underbara små lurvbollar
åhh lillan är så fin frida:)
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Springer Spaniel, utan tvekan, både Engelsk och Welsh.
Gillar både utseendet och rasegenskaperna.
Tidigare har jag haft bl.a. Golden och Boxer. Underbara hundar på sitt sätt, men efter att ha träffat min första Springer insåg jag att det var "hundarnas hund".
#48 Tack :)
Kelpie är en av mina favoriter :)
Flatcoated retriever, har haft de i hela mitt liv och de är helt underbara… 
Sen har jag fastnat för dobermann, saluki & rhodesian ridgeback, men har inte träffat så många, utan utgår från utseendet & hur de hundar av dessa raser som jag träffat varit.
Lagotto romagnolo, Rottweiler, Hovawart och Australian Shepherd är mina favoriter :)
Lancashire heeler så klart
Shar-pei igger mig fortfarande väldigt varmt om hjärtat som individ efter att ha levt med dom i nästan 12 år - men kommer aldrig mer ha en pga hälsan. En snygg och sund shar-pei är fortfarande otrolig vacker i mina ögon. Min sista shar-pei var en av de veckraste hundar jag vet - men smaken är som baken
För övrigt har jag fastnat lite för kelpie - otroligt vacker och trevlig ras.
Enbart utseendemässigt tycker jag Braccon är såååå läcker, trots att jag tycker stora/långa öron är fult - men den rasen har något visst.
Mina favorit hundraser är Amstaff, Rottweiler, Mops och Old English bulldog=). sen har jag även fasnat lite för Grand Danois
Amstaff tar första platsen, och tätt därefter ligger RR och Lagotto! Suuperfina hundar, och jag skulle lätt tänka mig att ha en av varje här hemma, haha.
Oj rottweiler utan tvekan! :) underbara hundar! Dom har ju fått dåligt rykte men har en "liten" själv hon är helt underbar och fått 5 underbara valpar :) Sen skulle jag vilja prova att ha en grand danois tycker dom är väldigt fina^^ Men rottisar är en ras som jag alltid kommer att ha!:)
Australian shepherd och australian kelpie skulle jag nog säga är mina topp-favoriter, men en grand danois skulle jag gärna ha också 
- Mvh Emma
Utseendemässig så har jag många favoriter, men rent egenskapsmässigt så måste jag säga Hollandse Herdershond och Schäfer 
Mittelspitz, Schäfer och alaskan husky:)
Med vänlig hälsning, Petra
Hundarna- www.paradisemittelspitz.n.nu
Hästarna- www.paradiserehab.weebly.com
Tollare och Berner Sennen :D
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Bedlingtonterrier
Chihuahua
Chinese Crested
Saluki
plus fler som jag glömt. :)
Australian Kelpie och Isländsk Fårhund ligger mig väldigt nära hjärtat. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
gullig med fart pomeranian så klart :D
Isländskfårhund
faraohund
pitbull
:D så vackra raser:D
Jag älskar 3raser.
P1: Cane Corso
P2: Australian Shepherd
P3: Fransk Bulldog
- Schäfer
- Sheltie
- Tollare
- Border collie
- Tervueren
- Groenendael
- Kelpie
- Aussie
Australian shepherd är min absoluta favorit sen finns det många andra som står högt upp på listan också!
Svårt!
Men några favoriter är:
- Cane corso
- Rottweiler
- Bouvier des flandres
- Amstaff
- Jack russell terrier (Dem högställda)
- Chihuahua
- Schäfer
- Storpudel
M.fl!
Hmmm, utan inbördes ordning är mina favoritraser:
- Border collie
- dansk-svensk gårdshund
- stor/mellanpudel
- staffordshire bullterrier
- bullterrier
- pinscher
- dobberman
- släthårig foxterrier
Aussie & Lagotto <3
Edit: Vill lägga till Finsk Lapphund till en av mina favo-raser<3
// Hannah
mina favo raser är
: shih tzu
: bichon havanais
: bichon frise`
dom är under bara!
Kort sammanfattat; kelpien.
Jack russel :)
Aussie
Rottweiler
Staffordshire bullterrier
Schäfer
Amstaff & pitbull
BC
Chihuahua
1.Shetlandsheepdog
2.Bodercollie
3.Schäfer
4.Bichon havanais
Sheltie och BC! De hundraserna jag äger och trivs bäst med! Utöver det… Är en dröm att en dag äga en riktigt bra bruksschäfer från riktiga arbetslinjer. Schäfern är egentligen min favorithundras. Men jag vågar allvarligt talat mig inte ut i "schäfervärlden" just nu. Även om brukset lockar allt mer. Känns stundvis som man "köper grisen i säcken" tyvärr. Även från en uppfödare med linjer som tilltalar mig. (må hända att jag inbillar mig) MEN en dag, då ska jag äga en schäfer!
Mvh Emelie 

På delad fösta plats ligger border collie och jakt cocker :) gillar deras stora arbets vilja och intensitet samt att de har mycket instinkter kvar och är bra avlade för att vara funktionella!
//Anna Letfors
www.letfors.webb.se
Mina raser- Tollare och kelpie. Utöver det gillar jag bruksschäfern, mallen och HH:n
Medarbetare på brukshundraser.
Staffordshire bullterrier!
Mina favrotit raser har ändrats ;p
Lagotto romagnolo, Australian kelpie, Rottweiler, Amstaff och Border Collie :)
Flatcoated Retriever & Rhodesian Ridgeback
(tar inte med alaskan husky då det inte är en erkänd ras utan en blandras)
shetland sheepdog utan tvekan, sjukt söta.
Boxer, Amstaff och Staffe.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com