Hundar iFokus

Hundar

Etikett: aktivering
Läst 1291 ggr
lilla jag
0

Vad tycker ni jag ska göra?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Vad tycker ni jag ska göra?

ska jag gå på Utsällning eller Agility med Bella?

Då jag inte vet någon ting så vet jag inte vad jag ska skriva!

det här är lite på skoj, för jag vill se vad ni tycker….

ni säger ju att Bella har så söt ansickte, nu vet jag ju inte om det har någon fördel i Utställning?

men jag skulle vilja veta vad ni tycket!?

Tack redan nu….Skrattande

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

Karmatarerskanise
0

Gör det du känner för. Har hon stamtavla ?

lilla jag
0

ja det har hon :)

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

AnneN
2

Det ena behöver väl inte utesluta det andra?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Maja2
1

Säger som AnneN - det går ju göra båda grejjerna :)

[Tess86]
4

Om du bara vill satsa på en sak tycker jag agility, det verkar roligare för hunden, i alla fall om man använder positiv träning och tränar på hundens villkor.

Frida B
1

håller med #5, om du bara vill göra en sak. men det går ju jättebra med båda, vet flera som håller på med både lydnad, spår, utställning och agility samtidigt ;)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Maja2
0

Det beror ju när jag tänker efter, på vad dina planer och dina intressen är åxå. Ska du tex avla på henne, så är ju utställning bra … ska du göra något för att aktivera henne, så kan agility vara bra.

Anibaz
1

Bella skulle nog tycka att agility är roligare än att harva runt i ringen, men ingenting stoppar dig från att göra båda :)

russin
0

Det ena är ju en aktivitet och det andra en uppvisning - så kör på hårt med båda givetvisSkrattande

Noa-Nisse
5

Tänk på att en bichon havanais ska ha en viss frisyr och då får du låta pälsen växa en hel del innan du börjar med utställning. Visst kan man ställa ut ändå men man går ju in för att vinna liksom. orkar du med en lång päls med mycket pälsvård så go for it. Dommaren ser inte "söthet" som en födel utan går efter rasstandarden. Alla mattar och hussar tycker ju att sin hund är den sötaste så det skulle nog bli väldigt svårt att bedömma en hund i söthet. =) men jag håller med dig, hon är verkligen jättesöt och fin!

Hade jag varit dig hade jag börjat med agility, låtit pälsen växa ut som den ska och sen börja med utställning också! båda aktiviteterna är roliga, men agility är nog strået vassare gällade rolighet för ägaren och mycket mycket roligare för hunden i regel. Men det är ju såklart olika, men generellt sett alltså!

Skrattande

Medarbetare på Hundar.ifokus

lilla jag
0

Tack så jätte mycket för alla svaren!

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

Frida B
0

#11 varsegod ;) någon aning om vad ni kommer göra än? :)

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

lilla jag
0

då jag ska låta Bellas päls växa nu till vinter (Stavning) så tror jag att det blir en Utsällning då, men jag ska satsa på Agilityn…(Tror jag)

Tycker ni det låter bra? :)

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

Frida B
0

låter utmärkt tycker jag :) lycka till på både agilityn och utst. :)

_(f.d MelvinMimmiLufsen)