Hundar iFokus

Hundar

Etikett: beteende
Läst 2100 ggr
Faxlin
0

Vov, vov= kissnödig

Japp med stark stämma kommer Busan och säger till när hon är kissnödig. Klockan två på natten är det alltså bara att knata upp, på med morgonrocken och släppa ut jycken på tomten. Tack och lov för att hon kan vara lös på tomten.
dock kan jag inte säga att det är mysigt att vakna av att en rottis skäller en i örat. Men man vaknar i alla fall :-)

Nu ska jag dock gå upp kolla om hon kissat klart och krypa ner i sängen igen.
Berätta gärna om era hundar har sådana här eller liknande hyss för sig. ;-)

Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

SaraC
0

Känner igen det där gnället bredvid sängen…

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Wikstr_m
0

jack lägger huvudet i knät eller på armen. då är det antingen mat, gå ut, vatten eller bara busa.

Faxlin
0

ohh, men huvudet i knät. det lät bra. Att ha en hund som verkligen tar i nerifrån svansen när hon skäller för att hon vill något. det är inte skojigt. *gäsp*
Men det är klart, jag ska kanske vara nöjd med att hon lärt sig säga till. ;-)

Audiatur et altera pars

AnneN
0

Betydligt trevligare att bli väckt av att hunden skäller då den är nödig än att vakna och det första man gör är att trampa i en kisspöl

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Faxlin
0

#4: haha, ja det är klart, allt är relativt :-)

Audiatur et altera pars

AnneN
0

haha jepp man måste ju se saker från den ljusa sidan också =)

_**/Mvh Anne

Malin-A
0

Lusse gnäller mest o små skäller, med ett väldigt gällt skall, fast d e mest för att han vill att jag ska komma ner för när jag kommer ner så går han oftast o lägger sig eller vill leka =D knashunden..

AnneN
0

På Velvet märks det om hon vill ut för då börjar hon vandra, tittar på mej och går till dörren. Som tur är så är hon inte den som måste ut på natten utan sover sött i sängen och knuffar görna över husse till min sida så hon får hela hans sida för sig själv =)

_**/Mvh Anne

Maja
0

Hihi.. Kul sätt att vakna på!! ;) Hahaha..

Närå sätter sig bara vid ytterdörren och hoppas att någon ska se honom när han behöver ut.. ^^

CarolineO
0

JAG VÌLL OCKSÅ HA EN ROTTIS!!!!!Gråter *snyft*

AnneN
0

#10 Finns flera till salu på blocket

_**/Mvh Anne

lill-jarven
0

Mina hundar säger aldrig till, dom verkar liksom acceptera att vi går ut när jag säger till.. kan ju förstås se på Joxa att hon blir lite orolig och går omkring lite mer. Indra kan komma och "prata" med mig ibland men då vill hon oftast få mat ^^ Men aldrig att dom har sagt till när dom vill ut. Har inte hänt nån olycka heller så vad vet jag, dom kanske kommer att säga till när det verkligen krisar..?

SaraC
0

Eros gnäller aldrig, men han studsar runt mig när jag går förbi ytterdörren, då vet jag att han vill ut! =) Men sitter jag still så säger han inget, då accepterar han att vi går ut när jag bestämmer det. Studsandet runt dörren är väl mest för att han alltid vill ut! =)

Xindy däremot stod och gnällde en i örat och slog på en med jättetassarna.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Prizma_o_Kristall
0

Det är ytterst sällan som Frankie behöver ut på natten, och när det väl är så att han behöver ut, så piper han och är det bråttom så hoppar han upp i sängen. På dagarna kommer han och lägger huvudet i knäet och piper lite tyst när han vill gå ut:)

Kramar

ThereseW
0

Kissnödiga brukar dom inte bli på nätterna, men om nån är dålig i magen så vill de ibland gå ut såklart. Men då är det mest att de går omkring oroligt, flämtar, eller krafsar på mig. Ibland kan jag vakna av att nån bara står & stirrar på mig också..

Liss
0

ecko kommer och lägger huvudet i knät.. men de brukar oftast bero på att få uppmärksamhet helt enkelt. Om nätterna sover han.. och så sover han till halv 12.. lovar! han är en sån griiis!:P bara ligger och sover. Men de är skönt kan jag tala om.. när jag jobbar kväll så brukar jag behöva sova längre.. så då får jag ju sovmorgon för att jag har en lat hund:P

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Liss
0

annars sånt här jobbigt som ecko gör.. är väl att torka av sig när han ätit på mina ben.. väldigt mysig när man har kjol:P eller när vi leker så hoppar han upp och drar ner mina byxor så jag inte kan röra mig:P hih.. eller kanske när han härmar allt jag gör när vi leker.. jag drar i ena änden och låter som en ko och ecko drar efter de i andra änden och låter som en ko.. så håller vi på så fram och tillbaka

jag vet dock inte om de är ecko eller jag som är knäppast?:P men sådan matte sådan hund kanske.. eller tvärtom..

AnneN
0

man blir som man umgås sägs det ju

fast jag har även hört att man blir vad man äter

_**/Mvh Anne

Liss
0

jaa de var ju de jag sa i en annan tråd:P och jag dricker pucko..

Malin-A
0

haha jag tror faktiskt d stämmer, för Lusse han är extremt klantig o d e jag också.. =)

KajsaM
0

Viggo gör som Nero, sätter sig vid dörren eller altandörren och hoppas nån ska se han :)

Faxlin
0

ohh, jag är lite avis på er nu kan jag säga. Varför får jag en knäppis som kommer och skäller mig i örat. *snyft*

Audiatur et altera pars

Liss
0

haha.. men se de från den ljusa sidan Åsa. Hon är snäll iaf:P och de är väl liiiite charmigt ändå?:P

Lotta
0

Skorpan säger aldrig till, hon går ut när vi vill. Hon är världens lataste tant, på mornarna sover hon gärna jättelänge eller åtminstonne till den sista har gått upp ur sängen och vill bädda Skrattande

Och Lisette du är inte klok på en fläck…har du nu gått och blivit ko också, och en pucko-ko Räcka ut tungan

Wikstr_m
0

Jag äter väldigt sällan och det gör Jack med. Jag har även ett sjujävla humör, och det har Nikita med.

Malin-A
0

haha jaa Busan e ju snäll iaf =D

Malin-A
0

haha jaa Busan e ju snäll iaf =D

Lotta
0

*fnys* Jättesnäll ;)

Liss
0

meeh vadå.. de är väl liite mer skoj att ECKO låter som en ko?? eller en kåt ko.. eller vad de nu är.. jag hoppar till och drar och låter som .. nåt!? och ecko gör likadant efter de.. de är KUL! jag garvar som tusan sammtidigt.

mm.. busan är snäääll!

Malin-A
0

Ecko e rolig han, skulle vilja höra hur d låter =)  du får spela in d har ja sagt =D

Lotta
0

En kåt ko!?! Men Lisette då har du nu varit iväg till bondgården igen och tjuvkikat? Du måste börja tänka på blommor och bin, mer hälsosamt så att säga ;) Och så smittar du ju ner Ecko med ditt tok också…stackars Ecko!!!! =D

Liss
0

hahahah! Joo.. jag råkade vara förbi där när dom gjorde något konstigt i hagen!:O så övade hemma.. tyckte de lät så hääärligt! så när jag övade, gjorde ecko likadant.. de är inte mitt fel!:P

neeh, tänker inte alls spela in malin.. vill väl inte skämma ut MIG heller:P

Lotta
0

Det är synd om Ecko…kan inte vara lätt att ha en sån tokfia till matte *S*

Malin-A
0

mee du kan skicka d på msn till bara mig… =D hahaha

Maja
0

*suck*

Närå började skälla 03.00 inatt.. Umm.. Vad håller han pååååå med? :P Hihi.. Tills man insåg att han jagade en fluga.. Sprang runt som en galning i huset och skällde på flugan.. ^^

Annette
0

Vi passade en bullterrier en gång. Han pissade på heltäckningsmattan, sedan skällde han och ville ut Oskyldig.

Han kunde även stå i timmar och klia ryggen på en stor konstgjord växt.

Lotta
0

Hahahaha Stackars Nääärååå retade flugan honom….det är ju inte lätt att sova med en surrande prick runt skallen, försök själv få se om du kan låta bli att skälla och kuta runt med tidningen för att slå ihjäl den ;)

Maja
0

#37 - Det är därför jag sover med min ipod på.. ^^

Malin-A
0

Lusse brukar också jaga flugor men han e lite för seg för dom =D

Liss
0

pff.. inte alls synd om ecko.. är synd om MIG!:P

jag tror inte ens ecko SER flugorna.. han är blind!
fast han ville äta upp en super stor geting:|

Malin-A
0

Ush getingar e inge roliga alls…

Lotta
0

#14 Sätt ipod på Nääärååå stackarn istället, du får väl köpa en åt honom ;)

Liss
0

hih.. en dogpod!:P

Lotta
0

*ASG* Där var du snabb Lisette…dogpod!!!! *tårarna sprutar*

Liss
0

haha.. tyckte de var förnurligt.. kanske skulle göra sånna? tror iof inte hundar skulle uppskatta de som vi gör..

Lotta
0

Tänk att det tror inte jag heller…men du kan väl ta patent på dom endå….finns ju alltid nån du kan lura på ;)

Liss
0

pff.. tex smulan?:P

Malin-A
0

Lusse vill nog ha en dogpod =D

Lotta
0

Du ser det finns dom som vill ha till sina hundar =D

Malin-A
0

haha ja d kankse finns en marknad för d =D

Lotta
0

Snacka om att Lisette skulle kunna tjäna kosing om hon tog patent på dom =D

Faxlin
0

Lotta den patenten är nog redan tagen av någon amerikan. Tycker de har det mesta där borta redan till sina hundar.

Audiatur et altera pars

Liss
0

neeh inte har dom en dogpod- isse:P de slår allt som finns på marknaden.. finns även dogpod-1:an som man kan ha tillsammans med hunden. Ifall du är ute och springer med hunden så finns de även hörlurar som är tillräckligt långa upp till dig.. gud så bra:P

Malin-A
0

finns d sånt redan?

Liss
0

hahaha.. fatta du inre malin? dogpod ISSE? tror de de finns.. de var ju jag som skulle komma på:P

Lotta
0

Ingen annan en Lisette kan komma på nå dylikt…så hon lär tjäna storkovan när dogpoden äntligen kommer ut =D

Malin-A
0

haha jaha, ja men klart du ska komma på d, o lansera d me =D

Lotta
0

Kan faktiskt se Lisette komma löpande med Ecko grisen…och hon har en ipod och Ecko en dogpod snacka om sensation =)

Du kanske skulle se till att det finns lite roliga färger på dom också ;)

Liss
0

haha.. jaa klart! De ska finnas massa motiv för alla hundraser.. och alla färger.. och dogpoden ska ha doft av froilic och sen går de långa headfones upp till människan då.. eller så kopplar man i sin egen vanliga I-pod som har doft av lakritsstång?:P

Malin-A
0

vad ska d va för nått som låter i högtalarna då? musik eller ljuva hundskall =D

Liss
0

neeh de kan vara lite allt möjligt. En talbok tex en berättlese om lilla hunden ludde:) eller svag musik av mozart.. för har visst lärt mig att höga skrik och vrålmusik inte är en hit inom hundvärlden. så lugn musik..

Lotta
0

Låter fint Lisette…du är inte dum du ;)

Liss
0

neeh de vet jag väl;)

Lotta
0

Min smartis snoris…geniernas geni =D