Sjuk hund ?
Jag var just på den dära hundgården där min pojkväns syster hade problem med de andra flickorna, Hon som har hundgården förstod och sa att hon skulle säga till dem. Men då sa Hundgårds ägaren att en av hennes hundar har problem, Jag frågade var den var och hon svarade jag gick dit. Då jag öppnade dörren så ligger en hund på golvet och andas jätte tungt och jag går och känner på den försiktigt. Det var jätte hårt där vid ett ställe vid magen, Och inga andra hundar hade det sådär när jag kollade dom. Så jag undrar vad kan det vara just nu är hunden hos mig jag försökte kontakta veterinären men ingen svarade.. Så jag undrar vad ska jag göra ? Tänk så är det något allvarligt :( Och då jag var på dendära hundgården då jag var 14 år var det där min sköthund. Jag vill inte att min sköthund får en plågsam död. Vet ni vad det kan vara ?
Och tanten som har hundgården sköter jätte bra om sina hundar så det kan inte vara det hon har en privat veterinär som brukar komma dit men nu kommer inte veterinären till dom på 1 och en halv månad. Hon har ringt till honom men han hade fullt upp men han ska försöka komma om han hinner om 1 eller 2 veckor men tänk så är det försent :(
Jag frågar igen vet ni vad det kan vara ?
Ring annan veterinär och åk in med hunden, hade jag gjort!
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag ska göra det senare för veterinären öppnar först kl. 13.00 då ska jag åka in snabbt som sjutton,
Men vet ni vad det kan vara blir det dyrt ? för hundgårds tanten har problem med pengarna för en av hennes hund har just blivit opererad då han ramlade ner från en klippa och fick något i ryggen :( Men den dog efter operationen så den var som inte lyckad jag vill inte att det händer samma sak isåfall :c
#2 Det beror ju helt och hållet på vad det är för fel på hunden. Är den inte försäkrad?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jo den är försäkrad som tur vad.
Jag undrar vad för typ av "hundgård" det är ? Som låter folk komma dit som dom vill och låter andra ta hand om veterinärvården ?
Det finns alltid fler än en veterinär i våra svenska städer….
Är detta inte i Sverige ?
#5 Jag bor i Finland ;P
Okej - men var är det för typ av hundgård ? Det är uppfödare, slädhundsförare och ev jakthundsfolk som brular ha hundgård - men sällan öppet för allmänheten bara så där.
Är det alltså folk du känner ?
#7 har varit där sen jag var 7 år så jag känner dom väldigt bra då . förr då dom for och reste så skötte jag om hundarna. Och hon har haft uppfödning men har slutat. Bara folk hon känner får gå dit och bara jag och hon tar hand om det där med veterinären
Aha - då är jag med. Det lät nämligen lite knasigt först när du skrev