Hundar iFokus

Hundar

Etikettaktivering
Läst 1114 ggr
mikafika00
0

kalaskonster??

Hej

Jag  funderar på att kanske hyra ut mig och min hund oss till kalas och uppträda nästa år, och då behöver jag lite änkla konster och trick som hon kan lära sig. Ni kanske har något tips som ni kan dela med er av??

PS. gärna något roligt som barnen skrattar åtFlört

[Sofia1]
2

Kanske att om du böjer dig ner och kollar om hunden är under dig hoppar den upp på din rygg, sen när du stiger upp och kollar bak är hunden framför dig :3  har sett det en gång på ett kalas det var roligt att se vad jag tyckte :)

mikafika00
0

#1 jättekul ide tack, men hur ska man träna det??Glad

[Sofia1]
0

#2 Det var lite svårare men du kan ju försöka testa dig fram ;) testa fast med 2 personer att då du böjer dig ner lockar den andra personen upp hunden med en godis i början :3

Vargafrost
0

Det finns ju cirkusar (hua!) som har med hundar, såg något uppträdande på tv för några år sedan. Om du lyckas få tag i sådana klipp så kanske det kan vara användbart.

Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga

Portie
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vinka, buga, snurr, hoppa över benen, slalom mellan benen, gå mellan benen, backa, backa och vända och backa tillbaka, spela död, rulla runt mm.

Dessa trix brukar vara populära, när jag är i närheten av barn så vill dom alltid att jag ska visa en massa trix med Hugo och då kör jag ovanstående och det brukar barnen tycka är jätteroligt!

lilla jag
1

Du kan ju göra en freestayl visning!

Att du gör konset med en låt..

tilexemmpel, låten Flytta på dig!

Du har en stol som din hund och du bråkar om (Jag ska försöka göra en sådan)

så när dom säger flytta flytta, så kan du ju ta bort stolen men då hoppar hunden upp på den,du kan sitta på stolen men hunden hinner innan dig, mycket mycket mer!

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk