Hjälp ?
Min pojkväns syster som är 11 år brukar gå till en hundgård. Hon har en sköthund där, Men en dag tog hon med några vänner dit och nu har dom börjat va där mycket med hennes sköthund. Hon är jätte ledsen och jag vet inte vad jag ska göra för att trösta henne 3:
Snälla hjälp mig mitt hjärta går i tusen bitar när man ser henne såhär ! :(
Finns nog inte så mycket vi här kan hjälpa till med… Men hon får väl prata med sina kompisar och säga att det känns jobbigt för henne? Eller om föräldrarna pratar med kompisarnas föräldrar eller liknande? :)
Hon kanske kan prova och se det ur ett annat perspektiv. Vara glad för hundens skull som fått fler vänner och människor som tycker om sköthunden?
#1 Men det är som om hon säger det blir de bara sura på henne. Hon har sagt som försiktigt men det gick inte så bra de blev bara sura och dom sa att hon måste säga förlåt. Och då gjorde hon ju det.
Jag vet att inte ni kan som hjälpa mycket men om ni bara skulle ha tips eller nått man blir så förvirrad jag vet inte alls vad jag ska göra
#2 Ja men det är som det som är problemet, Hon vill att hunden bara ska tycka om henne hon är rädd för att den ska börja tycka mer om en annan och att den inte längre vill lyda hon.
Prata med den som äger hunden då?
Mvh Jenna
tänker samma som #5
// Hannah
Det låter nästan som när man var i stallet som liten. När det var någon som nästan tog över ens sköthäst. Det är jätte känsligt.
Hoppas dom löser det på bästa sätt. Tala med hundägaren. Eller den som äger hundgården.
#3 Hon kan börja aktivera hunden, ge hunden godsaker (om det är en matmotiverad hund såklart). Då ska hennes kompisar inte vara där. Vår egen hund lyssnar mer på mig eftersom jag lär honom små trix, belönar honom och rastar honom mest. Hon ska visa att hon är roligare och intressantare än hennes kompisar.
Lära hunden trix är bra (som att sitta, ligga, stå, vacker tass osv) då det skapar bättre kontakt mellan hunden och föraren/matte/skötmatte och ger henne chans att belöna hunden dessutom =D
Sen kan man leka och göra saker med hunden överallt och närsomhelst, som med en bästis ;)
Lycka till!
Okej tack, ska ringa till hundgården. Och jag var också där när jag var liten så jag hoppas hon förstår :D