Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1106 ggr
Tixy
0

Idioti åt folket.

Jag var för tre kvart sedan ute på kvällsrundan med hunden. Utanför porten satt fyra fjortisar (tre tjejer och en kille) med en jättestilig amstaff. Idelma drar igång och tokskäller när hon får syn på hunden (han var för nära för henne), och vi går iväg så Idelma får kissa. Vi går runt dagiset medans jag hoppas på att dom inte är helt tappade och då flyttar sig när vi kommer tillbaka och ska in.

Hahaha, glömma? Tydligen.
Killen och två av tjejerna satt kvar på bänken, medans den tredje tjejen kollade på med och sa sådär superbitchigt "det är en kamphund" när Idelma drog igång och skällde igen. Jag höjde ögonbrynet och sa oberört "det skiter la jag i?", och gick in i porten. Bakom mig hör jag hur tjejen höjer rösten, går upp i falsett och skriker "DET SKITER VÄL JAG I?!".

Fyfan vilken lust jag hade att gå ut igen efter att jag lämnat Idelma, och då ha med mig en yxa och hugga ner idioterna med. Min dag hade varit superbra - fram tills det där. Tack, Sverige. Tack.

Förlåt om meddelandet kan verka lite.. eeh, stötande, eller något. Men jag blir sån.

Ellinor_ludde
0

haha, mmm…
Tokiga ungdomar det finns XD
Välkommen in i anti fjortis klubben :P

Asagard
0

Okej, lugn nu va. En kopp varmt te och en skorpa eller kanske ett lugnande bad?! Skrattande

Bäst att inte störa sig på fjortisar - de blir vuxna en dag de också… Fundersam

Tixy
0

#1 Den har jag varit medlem i länge. O.o

#2 Då börjar jag bara supergrina ju. :P
Ja, tydligen blir dom ju det.. -_-'

AnneN
0

Jag förstår precis hur du känner, hatar då folk skaffar en viss typ av hund bara för att dom tror att dom e tuffa

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Tixy
0

#4 Jo, precis.

Hehe. Det roliga är att Idelma skulle tända till så jävla mycket snabbare än den där klumpen. Oskyldig

AnneN
0

Fjortis är ju tyvärr inte alltid en ålder utan allt för ofta en "livsstil", har träffat äkta fjortisar som faktiskt varit över 30år

_**/Mvh Anne

Tixy
0

#6 Mmm.. härligt. .___.

Ellinor_ludde
0

haha ^^.

Liss
0

hahaha.. jag skulle stannat och talat om för dom att de inte alls är en kamphund osv osv.. :P hihi neeh de skulle jag nog inte.. men jag hatar verkligen sånna människor och brukar allt för ofta komma med en väl passande spydig komentar så dom bara blänger..

men de är bara att ignorera egentligen.. de är väl då de blir tråkigt för dom.. eller så skulle jag stor flabba efter komentaren. Små tjejerna : de är en kamphund! Jag: Hahahahha, hohohooo, hihihi.. aj jag får ont i magen! :P

förlåt.. jag sitter och super ler.. tycker de där är så absurt av folk. ungdomarna alltså:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Tixy
0

Jag funderade på att förklara att det inte är någon kamphund, då den inte används i kamp (då skulle den ju flugit på Idelma direkt ^^), men pallade inte ta diskussionen med idioter. :)

Lotta
0

Det var bra att du inte tog upp en disskution med dom…sånna ska man bara strunta i ….synden straffar sig själv, tro mig =)

Tixy
0

Vad har du nu gjort, Lotta-potta? Oskyldig

Pomperipossa
0

Det ska ju finnas sånt som föräldraansvar!!! Aldrig att nån av mina ungar skulle få dra iväg med hunden nånstans…. Även om man har en snäll hund så kanske den man möter inte är det…och vad gör en 14-åring då??… Nä fy för sånt.

Lotta
0

Oskyldig tills jag blir ertappad Tixy….*viskar* Du skulle bara veta Oskyldig

Wikstr_m
0

Ja min Nikita är en kamphund och hon är SUPER farlig. Så akta er för henne!! Fick nämligen höra det idag av en medelålderstant med två barn.. "IIIIIH SEBASTIAN, AKTA DIG FÖR KAMPHUNDEN SÅ DEN INTE BITER DIG, DÅ MÅSTE VI ÅKA TILL FABBO DOKTORN".

Jag fick jordens skrattanfall så jag ärligt talat ramlade ihop på marken och skrek ut skrattet. Min sambo såg mindre road ut eftersom jag låg mitt utanför affären dubbelvikt. Jag tror han skämdes!

Faxlin
0

*Asg* Tänk vad lätt våra karlar skäms för oss. hihi

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Lotta
0

Vart får folk allt ifrån…snacka om urkorkad tant *ASG*

Tixy
0

Men Idelma skulle ju aldrig göra något så länge folk låter oss vara. Hon har världens reaktionsförmåga, märkte jag för någon månad sedan när min äldsta bror (10 år äldre än mig, stor och kraftig, van vid stora och starka hundar) var här. Så satt vi i soffan, brodern på ena sidan om mig och hunden liggandes på andra sidan.
Som vanligt så skämtade vi, och han slog mig på skoj i bakhuvudet - och samtidigt som hans hand träffade mitt bakhuvud så flög Idelma upp och stod i mitt knä och visade tänderna (har aldrig gjort det hos oss förut) och tokmorrade på honom, och dom känner ändå varandra bra.
Men hon var lätt att lugna ner iaf, men hon höll hela tiden koll på min bror, hihi. Han blev lite rädd där, och det förstår jag. Hennes tänder är inte små, om jag säger så. ;)

#14 Åh herregud, vill jag verkligen veta? Förvånad

Lotta
0

Det är bra att Idelma sköter sig…nästa gång kanske hon sitter i byxarslet på honom ;)

Nej du vill inte veta, jag lovar ;)

Tixy
0

Jamen precis. ;) Hon skulle nog inte tveka på att hugga ifall det är allvar.. :)

Hum.. Jo, det vill jag. Sägsägsäg! :D

Lotta
0

JAG BET DOM I BYXARSLET!!!! *ASG*

Tixy
0

HAHAHHAHAHAHAHHAHAHHAHAHAH! Vad har du druckit ikväll? Oskyldig

Lotta
0

Cola och lite kaffe, du då? Oskyldig

Tixy
0

Inget, faktiskt. Har bara druckit vatten och saft idag. Och ätit sallad. Blää.

Lotta
0

Åhhh vad gott med sallad…tror jag ska fixa en imorgon faktiskt =))

Tixy
0

Det är gott så länge det finns ananas i.. Oskyldig

Liss
0

jag gillar sallad, men kan inte göra sallad:P vet inte vad man ska ha i för att de ska bli sådär gott..

Lotta
0

Peta i allt du tycker om och ha i en god dressing på olja och kryddor….mums va gott =)

Tixy
0

Dressing är ju sjukt äckligt! O.o fast det är tydligen bara jag som tycker det..

Malin-A
0

kycklingsallad e gott =D

Tixy
0

Kyckling är äckligt. :P

Malin-A
0

nee d e gott =D

Liss
0

men ät gräääs då tixy, du verkar inte gilla nått:P tss..

peta ner allt du gillar? hum.. okej, kyckling, glass, popcorn, färskpotatis.. jaa? vad mer.. de går väl inte?:P

Tixy
0

Hahaha :P Inte mitt fel att jag har svårt för mat (fast när jag väl lär mig tycka om något så vräker jag i mig det. fy på mig).. Oskyldig

Lotta
0

Jamen sallad är väl gott….du behöver ju inte ha i dressing =))

Tixy
0

Tomat tål jag inte, rädisor tål jag inte, rå purjolök är skitäckligt.. Då blir det typ sallad, gurka, paprika och ananas. Hur kul är det, liksom? .__.

Liss
0

men i sallad kan man ju ha makaroner, räkor, äpple, ärtor, skinka och massa annat.. du måste ju inte bara ha sånna där tråkiga saker:P

Tixy
0

Makaroner är äckligt. Räkor är superäckligt (sånt får råttorna istället :)), äpple är gott.. Ärtor älskade jag som liten, men hatar det nu. Skinka är äckelpäckel. :P

Liss
0

hahaha.. men ta de som du TYCKER OM då!:P tusan ..

Tixy
0

Men jag tycker ju knappt om något? Okej, typ.. kebab. Men finns det i typ fryspåsegrej? ^__^

Liss
0

påtala om idioto åt folket! *arg* så arg jag blev förut..

var ute med ecko.. så sitter ett utländskt par och deras unge springer omkring. När "pappan" ser ecko och mig ropar han "vamos, vamos" = kom hit.. Jag går förbi och håller avstånd ifrån dom eftersom dom antagligen var rädda.
Men visst vet du! ungjäveln kastar/gör nåt mot ecko så ecko ryggar bakåt och hoppar flera meter och morrar åt ungen. Ecko vart skit rädd.. jag vart så arg så … aaah!! Och föräldrarna bara sitter där och glor.. sa inte ens åt honom.

Jag tänkte de.. om han får göra illa min unge utan att dom bryr sig kan ju jag få göra illa deras unge då! hade sån lust att läxa upp honom och göra nått värre..

Tixy
0

Usch, gör något elakt från mig också då! Se, alla "kamphundar" är inte livsfarliga, titta bara på ecko och alfons.. ;)

Låter lite som förra sommaren, när jag kom hem efter en runda med bustjejen. Ett gäng ungar i 5-10 års åldern ställde sig i en ring runt oss, och jag väntade på att dom skulle flytta på sig så vi kunde fortsätta, men icke. Dom började kasta bär och småsten på oss! Idelma fick världens panik och sprang runt och verkligen hatade situationen, och jag var helt förlamad, bara stod där och stirrade i ögonen på "ledarungen", men han undvek min blick hela tiden, så jag släppte kopplet på hunden rakt ner på marken och hoppades på det bästa - och dom sprang iväg fort som fan. Men jag går fortfarande och kan "råka" sparka sten på dom när jag ser dom. Om dom gör så mot Idelma så får jag göra så mot dom, anser jag. :)

Liss
0

men de jag tänker på är, vad är felet på deras föräldrar egentligen. Dom måste ju ha något fel i huvudet som tillåter sina ungar göra andra illa.. både djur och andra människor.

Jaa ungen hoppade ju lite bakåt också när ecko livrädd skällde åt honom.. han tog de väl som ett ilsket skall.. eftersom han var okunnig.. medans jag ser en livrädd hund skälla för livet..

Tixy
0

Jo, precis. Men folk är ju lite som dom är också, vissa är värre än andra. :)

Självklart ser hundkunniga och hundrädda olika när det gäller hundens beteende, tyvärr. Kan bli jobbigt när folk misstolkar det och påstår att ens hund tänkte anfalla. O.o

Lotta
0

Ja som du säger så funderar man på hur förräldrarna uppfostrat sina barn, jag hatar när ungar inte är snälla mot djur så skulle det där hänt mig så hade jag tagit ungen i hampan och släpat hem honom/henne och informerat förräldrarna om vad ungen gjort… och talat om att nästa gång det händer blir det en anmälan eller en *viskaren* en smäll ;)

AnneN
0

#40 Kebabkött finns i frysdiken på affären

_**/Mvh Anne

Lotta
0

Där ser du Tixy…nu kan du börja äta sallad ;)

Tixy
0

#46 VA?! Herregud! *springer och sätter mig utanför Willys* Mehehe.. Oskyldig

Malin-A
0

vi köpte kebabkött i affären en gång men tyckte inte alls om den =/

Lotta
0

Sssss Malin vi försöker få Tixy att äta sallad ;)

Tixy
0

Hahahaha :D
Men jag är knasig. Ena stunden kan jag vilja ha tex pytt i panna, sedan när jag ser det på tallriken så vill jag verkligen inte ha det, då är det jätteäckligt i mitt huvud och jag får bilder i huvudet med äckliga saker i maten som jag inte ska nämna här. O.o

Lotta
0

Hahaha du jag vill faktiskt inte veta vad du tänkte nämna…då lär jag väl aldrig mer vilja äta pytt…

Malin-A
0

hahaha jag e inte alls äckelmagad om inte nån sitter i spyr, men skulle jag sitta o äta nått o nån säger vad d föreställer o allt sånt så bryr ja mig inte alls, =)

Malin-A
0

hahaha jag e inte alls äckelmagad om inte nån sitter i spyr, men skulle jag sitta o äta nått o nån säger vad d föreställer o allt sånt så bryr ja mig inte alls, =)

Lotta
0

Har du satt i halsen Malin…du upprepar dig så hemskt??? =D

Lotta
0

Har du satt i halsen Malin….du upprepar dig så hemskt??? =D

Malin-A
0

vet nån mer som upprepar sig… fuskis =P

Lotta
0

Nähääää jag fuskar aldrig…råkade bara trycka 2 gånger *ASG*

Tixy
0

Hahahaha, lite trötta inatt? ;)

Nej, mina tankar är inte alltid så trevliga, faktiskt. :)

zeretki
0

Apropå folk o hunhdar,,,

Jag o en kompis var ute med Axl i skogen, gick längs en fin vandringsled. Azl var i koppel, inte lös alltså. Vi möter ett par, en man o en kvinna. Mannen säger hej o slänger ut handen för att klappa Axl och viftar åt honom. Efter kommer kvinnan och Axl studsar ju till då mannen viftar åt honom, men eftersom vi rör oss vill han ju hälsa på kvinnan också.

Varpå kvinnan skriker till och backar! Mannen glor på oss surt och tar tag i Axls koppel och drar i det, och säger: HOn är rädd för hundar!

Ja, idiot. Då kanske du inte ska locka till dig hunden?????????

PUCKO!!!!! Jag blev skitarg. Men så paff att jag itne kunde säga nåt! :(

Tixy
0

Men herregud! Usch, jag ogillar verkligen såna människor. Dom kan ju inte ge två signaler samtidigt. .__.

Malin-A
0

ja d finns lustigt folk överellat…

zeretki
0

Nej, vilken idiot. Hur kan man hälsa på en hund om man vet att ens tjej är rädd?? Pucko.

Wikstr_m
0

nämen ni vet iallafall att om ni skulle få syn på nikita är det bara att springa för livet.

Lotta
0

Det är ju knappt man tror det är sant…finns det verkligen sånna ídioter!!!! Hoppas han fick sig en rejäl avhyvling av sin tjej efteråt, för det var ju trots allt hans fel. Stackars snälla Axl =)

Med dom blå ögonen skulle hon då rakt inte få mig att springa iaf…sötisNikita ;)

Wikstr_m
0

#65 Haha, säg inte det. Hon kan det mesta den damen :P Hon har till och med börjat sminka sig, hittade min rouge och min mascara under sängen med en jädra massa bitmärken på.

Faxlin
0

#64: Japp jag skulle springa. Fast fram till henne ;-)
Hon är så söt ju.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Lotta
0

Åhhh var hon snygg efteråt eller hade hon missförstått och satt det på insidan istället? *S*

Wikstr_m
0

haha, nä hon hade missförstått hela grejen med smink. fast jag hittade lite mascara runt munnen på henne.

thilda-
0

#69 haha ^^ Läppstift ;)

Lotta
0

*ASG* Mascara….det var väl också lite på fel ställe, inte lätt att vara ung och färsk ;)