Var försiktig
Såg en sak som gick runt på Fb nu. Lägger upp det här med ifall om det nu är sant. Så är det alltid bra om fler känner till och håller utkik.
Christina Jansson har delat med sig av Missing/Savnet - Inquiry/Etterlysnings foto.
Nu rör gängen på sig. De samlar troligen hundar för diverse hundkamper runt om i Europa. Nu står de nordiska länderna på tur att bli utsatta. Ett antal pitbull, amstaff och liknande raser och även andra raser har den senaste månaden försvunnit från olika platser där de varit utan tillsyn under bara en kort stund. Lägg den är bilen på minnet plus en ljusblå SAAB från början av 2000-talet. Skåne ligger illa till och där är många hundar borta. För några dagar sedan försvann bl.a. 6 valpar som var sex veckor, vid ett inbrott. Bilarna rör sig runt i mindre städer och orter och cirkulerar. Flera polisdistrikt är informerade. Gör noteringar, bilnr och bilmärke, när ni ser ngn som cirklar runt länge.
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=448057965215768&set=a.179889208699313.41467.165688170119417&type=1&ref=nf bild på en av bilarna som verkar vara inblandad.
Maria Wallerström: En av mina vänners bekanta, har tydligen sett en vit skåpbil liknande denna i härad, Strängnäs kommun Sörmland, ringde även polisen för den betedde sig väldans skumt, så alla i Sörmland, Strängnäs, Eskilstuna dela vidare!!!!!! Även Västerås, Enköping , Södertälje och närliggande områden!!!!
Jag hittade inget som styrker detta. Men värt att vara lite extra försiktig. Speciell nu till Bullterrier utställningen på söndag i Eskilstuna.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Jag bor ju i Härad också!
Vågar man gå ut med hundarna?! :O :(
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
#1 det lär du ju göra :-). Var inte meningen att skrämmas med att sprida runt det som skrivits på fb. Tänkte mest att man bara håller ögonen öppna mot suspekta blar som kan ha med detta att göra. Rapportera till polisen. Aldrig lämna sin hund utanför kiosken, inte ens för att man ska köpa frimärke.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Jag säger bara så här. Om folk ser till att vara med sina hundar ute i trädgården och inte låta dom springa för långt ifrån dig under promenader så har man mer koll på sin hund. Det handlar om säkerhet! Nu hoppas jag att de får tag på alla hundar som råkat ut för detta och dessa stackars små valpar, där imot tror jag inte det rör sig om samma personer lr liga alltid. I valparnas fall hade dom väl tagit mamman med till valparna om det handlar om hundhetsning.