Vart går gränsen för dig?
Får din hund sova i samma rum som dig? t.o.m i samma säng kanske? Tillåter du tungpussar i ansiktet? Låter du din hund smaka på saker från din egen gaffel för att sedan använda den igen? kanske t.o.m hunden sitter på egen stol vid middagsdags? Får hunden ligga och slappa i soffan precis som du, eller det är golvet som gäller hos dig?
Ja var går gränsen för dig :)
--------------------------------------------------------------------------------------
Klenod får sova i samma säng och gör det varje natt. Tyvärr så pussas hon väldigt sällan men de gångerna hon gör det så blir jag bara glad, för när hon har gjort det så har hon gjort det av glädje! Ja jag låter t.o.m Klenod smaka saker från min gaffel ^^ hehe. Hon får inte sitta på en stol brevid när jag äter för det är hon för stor för. Efter att jag käkat klart kan hon komma fram och se om det blev något över dock :P sålänge hon inte tigger! Hon får mer än gärna spendera sina vilostunder i soffa/säng/fotölj =)
På bilden nedan har vi käkat klart och då kommer Klenod fram till bordet för att få lite klappar och se om det blev något över. Hon behöver ju inte precis anstränga sig för att se (;
Medarbetare på Hundar.ifokus
Diva får sova i sängen , och hon får pussa på kinden i bland , Men när vi äter får hon inte vara i köket eftersom att hon har börjat tigga. Då, i soffan/ fotölj vill hon inte ligga i. :)
Mina hundar får absolut sova i samma rum och även i min säng. Nelly är dock ingen sänmghund utan sover bredvid min säng och ibland, men det är ytterst sällan, kommer hon myser lite i sängen. Dimma sover alltid i sängen, gärna alldeles intill och under täcker. Hur mysigt som helst! Blir dock att tvätta sänkläder oftare nu då det blir lite skräpigt, men det är det helt klart värt!
Sitta i soffan får dom också men det är samma där, Nelly ligger på mattan meddan Dimma sitter i famnen/på soffan/på armstöden/på soffryggen osv ;)
Hos mig går gränsen vid borden, inga hundar på borden och inte heller på stolarna vid matbordet. Hittade dock Dimma sovandes på köksbordet för några veckor sedan, det är dock inte tillåtet och har inte hänt varken före eller efter det vad jag vet! Höll på få en chock när jag gick förbi köket och såg i ögonvrån att det låg någon där :P Det intressanta är att hon inte rensade pizzakartongerna med rester som jag och kompisen lämnat på bordet när vi gick i bastun, hon låg helt enkelt bara där och sov. Himla knashund!
Pussas får dom göra men det finns ju gränser även där, Nelly kommer gärna och ger en puss men börjar hon slicka och slicka så avbryter jag, då är det inte så mysigt längre :P
Här är ett mms jag fick för ett tag sedan när min syster var hundvakt <3
Mina får sova i sängen, vara i fåtöljer och soffor. Tiggeri och valpögon vid matbordet är inte tillåtet, och dom får aldrig mat vid bordet medvetet. Pussas får dom gärna göra, men dom är inga pussiga hundar så det blir aldrig jobbigt att ständigt ha en sliskig tunga i nyllet.
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Loke får sova i samma rum som oss, såklart. Han trivs allra bäst under sängen där han ligger varje natt. Ibland hoppar han upp i sängen på morgonen och det har jag inga problem med, men han vill inte ligga så länge då det blir så varmt för honom.
Pussas gör han inte så mycket, men jag hade däremot tyckt det var lite obehagligt om han pussades i ansiktet hela tiden. Så tur att han inte är så mycket för det då :)
Han får inte ligga i soffan men som sagt, han håller sig ändå mest på golvet :)
Hon får göra "allt" sålänge hon "frågar", och hon accepterar alltid ett nej men "frågar" gärna igen efter 5min om det gäller mat :) (Hunden frågar = Hon tittar på mig intensivt och viftar på svansen, säger jag varsågod/kom så är det ett ja, säger jag nej så är det nej.) :)
Pelle får sova i min säng, men han föredrar golvet. Han får inte vara i övriga möbler, vilket min mamma har bestämt :(
Han får inte tigga och jag skulle inte kunna äta från samma bestick, men han brukar få smaka lite olika saker av mig :) Pussas får han gärna göra ;D
Får din hund sova i samma rum som dig? Ja. t.o.m i samma säng kanske? Nej. Tillåter du tungpussar i ansiktet? Ja, en puss eller två går bra men inte ett evigt slickande. Låter du din hund smaka på saker från din egen gaffel för att sedan använda den igen? Nej. kanske t.o.m hunden sitter på egen stol vid middagsdags? Absolut inte. Får hunden ligga och slappa i soffan precis som du, eller det är golvet som gäller hos dig? Aldrig i soffan, golvet/bädden/mattan som gäller.
Här sover vi hela familjen i sängen haha :) hund, katt, husse, jag och bebis. Sen lägger dom sig natirligt vid fötterna och trängs inte upp i ansiktet på oss. både hunddn o katten snor dock kuddplats så fort jag eller husse går iväg. Äter också från samma gaffel ibland men dom får inte vara vid natbordet då båda kan tigga..
Mina undar får sova i sängen, och gör det hela tiden
De slappar alltid ihop med mig i soffan, antingen i vardagsrummet eller tv-rummet 
Vid matbordet undviker jag att ge dem, då de båda skulle bli obotliga tiggare, dock får de smaka om jag sitter och äter något vid tv, på rummet eller liknande 
Mina hundar har tillgång till att både sova och vila vart de vill i huset 
Här är en bild på mina galningar in action! 
Får din hund sova i samma rum som dig? t.o.m i samma säng kanske? Ja både i sin egen bädd och efter klockan 6 på morgon i min.Tillåter du tungpussar i ansiktet? Min hund är inte så pussig av sig så jag blir bara glad när han pussas.Låter du din hund smaka på saker från din egen gaffel för att sedan använda den igen? kanske t.o.m hunden sitter på egen stol vid middagsdags? Nej och nej.Han får bara äta sin mat,tuggben och godis.Får hunden ligga och slappa i soffan precis som du, eller det är golvet som gäller hos dig?Både och.Men det är jag som tar upp honom på soffan.
//Flöffo
Får din hund sova i samma rum som dig? t.o.m i samma säng kanske? Javisst.
Tillåter du tungpussar i ansiktet?
Nej, det ska vara slabbfria pussar.
Låter du din hund smaka på saker från din egen gaffel för att sedan använda den igen?
Nej
kanske t.o.m hunden sitter på egen stol vid middagsdags?
Om den har bordsskick och inte dreglar. Min förrförra hade egen stol.
Får hunden ligga och slappa i soffan precis som du, eller det är golvet som gäller hos dig?
Soffan är av skinn för att tåla hundar. Min nuvarande hund får inte vara i soffan för jag får inte klippa och slipa klorna runda.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Känns lite knasigt med frågan "var går gränsen". Det är ju ändå olika gränser i olika situationer? Eller vad är det för gräns som efterfrågas?
Mina hundar sover i samma rum som mig, ofta även i min säng. De sover i soffan och fåtöljer och får pussas i ansiktet om de skulle vilja det. De får lekbita mig och vi brottas då och då utan leksaker osv.
Däremot får de inte tigga mat, absolut inte äta från samma gaffel som mig eller dela glass.
Hundarna får sin mat, jag får min, vi behöver inte hålla på och ta från varandra för att få äta. Inte heller behöver vi bråka om liggplatser. Var och en får sin liggplats och får ligga ifred om det känns bäst så, annars sover vi tillsammans om det känns bäst så.
---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm
Har egentligen inga gränser, bara det att dom ska lyssna när jag säger till.
Ligger just nu i sängen med en tjockis schäfer på fötterna, bästa fotvärmaren i världen! 
Andra vovven ligger helst på golvet då det blir för varmt men får vara i sängen när han än vill.
Pussas får dom göra i massor, bara dom slutar när jag säger till.
Mat får dom smaka, bara dom går ifrån när jag säger till.
Glass delar vi mer än gärna, speciellt varma sommardagar
Dom får röra sig fritt i hela huset, vara på vilken möbel dom än vill, när dom vill.
Så länge vi kan kommunicera och kan lyssna på varandra så får dom göra precis hur dom vill=)
~mikkan
Får din hund sova i samma rum som dig? - Jat.o.m i samma säng kanske? - Nej, vill inte ha smuts eller fästingar eller hår i sängen.Tillåter du tungpussar i ansiktet? - Förr gjorde jag, men av någon anledning gillar jag det inte längre. Händer ibland att jag tillåter en lite puss.Låter du din hund smaka på saker från din egen gaffel för att sedan använda den igen? - Absolut inte! Mina hundar får ingen människomat.kanske t.o.m hunden sitter på egen stol vid middagsdags? - Hunden får inte vara i köket då vi äter.Får hunden ligga och slappa i soffan precis som du, eller det är golvet som gäller hos dig? - En del av soffan är hundens.
Får din hund sova i samma rum som dig? t.o.m i samma säng kanske? Ja, visst får dom det. Dom sover i min säng, men efter ett tag vill de in till mina föräldrar och sover där resten av natten.
Tillåter du tungpussar i ansiktet? Ja, till en viss del i alla fall. Rosette har en förmåga att vilja slicka ööööverallt, och det får hon inte (typ öron och näsan, usch)
Låter du din hund smaka på saker från din egen gaffel för att sedan använda den igen? Beror på vad jag äter så kan dom få lite. Men jag avänder inte gaffel igen utan tar en ny. Samma med sked.
kanske t.o.m hunden sitter på egen stol vid middagsdags? Även om dom hade velat ha egna stolar så är det golvet som gäller när vi äter.
Får hunden ligga och slappa i soffan precis som du, eller det är golvet som gäller hos dig? Självklart! Jag tycker det är mysigt när de ligger i soffan bredvid mig, eller när Vicki ligger i fåtöljen och snarkar
MVH
Sofie
Får din hund sova i samma rum som dig? t.o.m i samma säng kanske? Japp, han sover med mig i sängen varje natt. Jättemysigt med en sängkompis när man bor själv.
Tillåter du tungpussar i ansiktet? Jag har sen Valle varit valp alltid vänt bort huvudet när han försökt slicka mig i ansiktet och på så sätt har han lärt sig att jag inte uppskattar det. Så mot mig är han inte så pussig. Han får dock ge mig en puss när jag är med på det. Min stackars pappa får sig däremot alltid en dusch när han är på besök :P
Låter du din hund smaka på saker från din egen gaffel för att sedan använda den igen? Nej.
kanske t.o.m hunden sitter på egen stol vid middagsdags? Brukar äta i soffan och då får han sitta en bit ifrån. Stirrar han på mig eller sätter sig för nära så säger jag till honom eller så får han lägga sig på golvet.
Får hunden ligga och slappa i soffan precis som du, eller det är golvet som gäller hos dig? Självklart, har inga problem med det tycker bara det är mysigt.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Min hund får ligga i sängen när jag säger att det är ok. Så här på sommaren får han komma upp på morgonen och mysa lite, men inte när jag ska sova - det blir helt enkelt för varmt. Speciellt eftersom han antingen vill sova på mig eller i min armhåla. När jag säger "hoppa ner" går han och lägger sig i sin säng och det är inga problem. Han får vara i soffor etc. när han vill. Jag ger honom aldrig vid bordet och det är ytterst sällan han får smaka människomat (om vi inte tränar, då kan det bli korv eller nåt ibland). Jag tycker inte om att bli slickad i ansiktet, men händer är okej. På samma sätt skulle jag aldrig använda samma gaffel, med tanke på att han tuggar i sig hästbajs och sånt när vi är ute.
Får din hund sova i samma rum som dig? t.o.m i samma säng kanske? Självklart får hon sova i min säng, väldigt mysigt med att ha någon o gosa med när man ska sova.
Tillåter du tungpussar i ansiktet? Hon är inte inte så väldigt pussig av sig så när hon väl pussas så gör det ingenting.
Låter du din hund smaka på saker från din egen gaffel för att sedan använda den igen? Ibland, när ja känner för det, jag är inte så kräsen när det gäller hundar. Hade de varit en människa som smakat hade jag inte användt den igen.
kanske t.o.m hunden sitter på egen stol vid middagsdags? Nej, det är inte så trevligt o vara gäst hos någon som görså, så vrf ska ja utsätta mina egna gäster för det.
Får hunden ligga och slappa i soffan precis som du, eller det är golvet som gäller hos dig? Jag, skulle gärna haft hundarna i soffan men tyvärr så hårar dom så mkt, Och de är inte så uppskattat hos föräldrarna mina
Min hund hade jätte gärna fått sova i mitt rum och gärna i min säng. Men han kan inte låta bli min katt som också gärna vill sova hos mig och som har gjort det sen 13 år tillbaka. Så han brukar få sova utanför.
Jag tillåter att han pussar på mig, men det är väl inget jag riktigt uppskattar. Men som tur är så är han inte så pussig av sig.
Vi här hemma är väldigt noga med att han inte ska få smaka på våra grejor när vi äter. Han får äta sin mat när det är matdags för hans del. Vi vill inte ha något tiggande så det är därför. Dessutom tycker jag att det är lite sykligt att låta han ta något från min gaffel som jag sedan ska använda med tanke på allt han stoppar i sig under dagen när vi promenerar. Han slickar ju i sig djurskit o springer han lös på vår åker så har det hänt att han fått tag på sorkar som han slukat.
Han får göra mycket, men att sitta på sin egna stol vid middagsdags är väl inget han får göra precis.
Egentligen fick han inte ligga i soffan för mina föräldrar. Men jag tyckte så synd om honom när både vi och katterna fick vara i soffan men inte han. Jag tyckte att det skulle vara rättvist, han ska ju inte bli tvingad att ligga på det hårda, kalla golvet bara för att han råkade vara född till hund. Så jag lät honom vara i soffan och förstörde på så sätt för mina föräldrar som var stenhårda med det.
Men nu är dom också med på att han får ligga i soffan. Det är ju ingen stor sak egentligen.
Får din hund sova i samma rum som dig? t.o.m. i samma säng kanske?- Absolut, varje natt!
Tillåter du tungpussar i ansiktet? - Ja, men inte för länge, då säger jag ifrån.
Låter du din hund smaka på saker från din egen gaffel för att sedan använda den igen? - Nej.
kanske t.o.m hunden sitter på egen stol vid middagsdags? - Nej, det går nog inte för när han blir vuxen sen lär stolen gå sönder 
Får hunden ligga och slappa i soffan precis som du, eller det är golvet som gäller hos dig? -
Glömde svara på sista frågan; Ja han får ligga i soffan hur mycket han vill förutsatt att han sköter sig!
Får din hund sova i samma rum som dig? Ja, det gör hon alltid.
t.o.m i samma säng kanske? Nej, hon varken får plats eller vill göra det (blir för varmt)
Tillåter du tungpussar i ansiktet? Nej
Låter du din hund smaka på saker från din egen gaffel för att sedan använda den igen? Nej
kanske t.o.m hunden sitter på egen stol vid middagsdags? Hade behövts en riktigt stor stol då 
Får hunden ligga och slappa i soffan precis som du, eller det är golvet som gäller hos dig? Nej, hon varken vill eller får göra det. Hon ligger på golvet
Får din hund sova i samma rum som dig? t.o.m i samma säng kanske? Ja det får hon. Alla våra hundar sover i samma rum som en människa men alla sover inte i sängarna.
Två av våra hundar är otroligt pussiga men jag vänder bort ansiktet och säger sluta/nej så slutar dom. Dom två andra är inte lika pussiga och mycket försiktigare så dom brukar få ge någon liten puss ibland.
**Låter du din hund smaka på saker från din egen gaffel för att sedan använda den igen?
**Nej!
Absolut inte.
**Får hunden ligga och slappa i soffan precis som du, eller det är golvet som gäller hos dig?
**Här får man ha tur om det finns en ledig plats i soffan :P Så ja, dom får ligga i soffan.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Får din hund sova i samma rum som dig? t.o.m i samma säng kanske?
Ja för mig får han det, men min pojkvän vill inte ha han i samma rum så då har vi satt upp ett kompostgaller så att Hugo iallafall kan se oss. I början var det lite gnäll men nu vet han vad som gäller och sover lugnt i soffan i vardagsrummet, ute i hallen eller utanför sovrummet.
Nja. Ibland händer det att han kommer med sin tunga och pussas på kinden. Men oftast så trycker han nosen mot munnen eller kinden och det tycker jag är helt okej.
Låter du din hund smaka på saker från din egen gaffel för att sedan använda den igen? kanske t.o.m hunden sitter på egen stol vid middagsdags?
Nej, han får inte äta från bordet. Han får inte ens tigga, gillar inte när hundar sitter och glor och dregglar när man äter. Han ligger oftast under bordet när vi äter.
Får hunden ligga och slappa i soffan precis som du, eller det är golvet som gäller hos dig?
Han får gärna ligga i soffan, det är bara mysigt. Han brer ut sig som bara den i soffan men det får han.
Får din hund sova i samma rum som dig? t.o.m i samma säng kanske? Ja och ja. Han sover med oss i sovrummet, brevid sängen. Han får sova i sängen men han gör det ytterst sällan.
Ja, men då är han inte vidare pussig av sig, kan nog räkna gångerna han pussats i ansiktet på ena handens fingrar. En hund som slabbar och dreglar vill jag inte ha i ansiktet
**Låter du din hund smaka på saker från din egen gaffel för att sedan använda den igen?
**Nej.
Nej.
**Får hunden ligga och slappa i soffan precis som du, eller det är golvet som gäller hos dig?
**Ja, han får vara i soffan.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Får din hund sova i samma rum som dig? t.o.m i samma säng kanske? Ozzi har alltid sovit i min säng, supermysigt! Nu för tiden har jag fått svårt att somna när han inte ligger där. Indra får bara sova i min säng ibland, när det är kallt. Men mest så får hon ligga på golvet.
Tillåter du tungpussar i ansiktet? Ozzi har inte varit så jätte pussig utav sig, men sen Indra kom hit som mer än gärna ska blöta ner hela ansiktet flera gånger om dagen, så har även han börjat pussas en del. Ozzi gör det så lite och försiktigt, så med han är det okej, men Indra verkligen slickar upp hela ansiktet på en, så med henne vänder jag bort ansiktet lite.
Låter du din hund smaka på saker från din egen gaffel för att sedan använda den igen? Nej…
kanske t.o.m hunden sitter på egen stol vid middagsdags? Jag brukar äta på en stor kökssoffa och där är hundarna välkommna upp! Båda kan de sitta och tigga en bit ifrån, men om jag tittar på dom nån gång med lite sur blick, så försvinner dom snabbt därifrån!
Får hunden ligga och slappa i soffan precis som du, eller det är golvet som gäller hos dig? Precis som med sängen så är Ozzi alltid välkommen upp, men Indra är bara välkommen upp när hon inte fäller eller löper… Alltså bara ibland under vissa perioder. Så hon har lärt sig att fråga, och ibland blir det ja och ibland nej.
Min hund får sova med mig i min säng. Hon får pussa mig i ansiktet för det har jag inget emot :3 Men äta från gaffeln nej det brukar vi inte görah där tror jag att jag drar gränsen. Och hon hoppar ibland upp på en stol brevid mig hon är ingen som tar mat om hon inte får. Och hon älskar att ligga brevid mig i soffan så soffan gäller där. c:
Han sover alltid i min säng på kudden brevid mitt huvud. Jättesvårt att sova utan honom!
Jaha då, han har väldigt liten tunga och slabbar inte alls fast det är mest jag som pussar honom!
Låter du din hund smaka på saker från din egen gaffel för att sedan använda den igen?
Nej, matar honom med handen isåfall.
Nej men visst händer det att han slinker opp i knäet på någon när man sitter och äter.
Han får ligga i soffan så länge han inte är smutsig. 
It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..
Medarbetare på Avenged Sevenfold
**Får din hund sova i samma rum som dig? T.o.m i samma säng kanske?
**Samma rum, absolut. Säng går inte dels för att jag inte har en säng (sover istället i en mexikansk hängmatta), men även när jag hade det undvek jag det med Wikus, då han hårade och tog upp plats.
**Tillåter du tungpussar i ansiktet?
**Självklart. 
**Nu använder jag inte gafflar heller (vilde), men ja, Wikus får använda mina skedar. Däremot skulle jag tvätta en skål som han slickat igenom helt. 
**Kanske t.o.m hunden sitter på egen stol vid middagsdags?
**Det skulle vara en enorm och stabil stol då. Och matbord har jag inte, så det är ingen mening.
**Självklart får han vara i soffan, faktum är att det (och ffa. fåtöljen, som är hans "säng") är mer hans än min. (Jag använder helt enkelt nästan aldrig soffan.)
Var går gränsen, ja… har han just slickat sin röv ren, då får han inga pussar eller dela någon mat… på några timmar i alla fall. 
Kolla in de här mesarna, där man slängde bort ett halvt margarinpaket för att hunden slickat (!) på en kant.
https://www.flashback.org/t954544
De tyckte att jag (Zanizaila) var "fyfan så vidrig" (ursäkta, inte mitt språk, utan deras) för att jag låter hundarna pussa på mig och delar glas med den/dem. 
(Dock delar jag inte gärna glas med just Wikus, för han dreglar så mycket när det finns något gott i närheten…)
Nu har jag inte egna hundar, men jag svarar ändå
(De är mina morföräldrars)
De får inte vara i det sovrum som jag allt som oftast sover i, och då lägger sig Jappe på tröskeln in till 'mitt' sovrum och väntar på att jag ska kliva upp <3 Det har hänt att jag gott och lagt mig med dem i deras säng/i en hundbädd/på golvet bara för att få vara med dem, och då har vi legat i en stor, hårig hög (en trettonårig tjej med två jämthundar).
När jag har egen hund/lägenhet så är det självklart att hunden får vara med i sängen!
De får vara i soffor/fåtöljer, men ryms de inte så är det vanligt att jag sätter mig på golvet i stället. Liiiite kelsjuk tjej? :D
Jag föredrar att låta dem smaka genom att jag tar en bit med fingrarna i stället för att de ska få smaka på min gaffel - på grund av att jag är mesig och tror att de ska göra sig illa på gaffeln. En sked däremot - jajamen!
En egen stol vid bordet Skulle jag nog isäga nej till. Tyvärr. Jag säger ja till det mesta, men just där går gränsen. Jag vill kunna välja själv om de ska få smaka eller inte :)
Så här ser det ut nästan varje morgon och kväll när jag är där. Gullunge! <3
(Nog för att han har gått över gränsen liiite, men jag hade inte hjärta att tillrättavisa honom, och det vet han, that sneaky little… :D)
**Får din hund sova i samma rum som dig? t.o.m i samma säng kanske
**Han sover i sin säng nere på golvet på natten, och på morronen får han komma upp någon timme i sängen. Dock inte under täcket.
**Nej. Möjligtvis en puss någon gång då och då, men inte mer än så.
**Absolut inte!
**Nej. Ibland kan han få sitta i kökssoffan, men för det mesta är han på golvet.
**Han får ligga i soffan, han har bestämt sej för att ena änden av ena soffan är hans, så han ligger alltid på samma plats på sin filt om man inte flyttar honom :)
♥
Den här gångens hundägande måste jag tyvärr anpassa till min sambo. Han vill inte ha hunden i sängen, annars har jag alltid sovit med mina hundar under täcket eller i fotändan. När sambon är borta kommer hunden att få sova i sängen med mig :P I sovrummet får den givetvis sova.
Inga hundar vid matbordet, och på inga villkor djur på borden! Då blir jag totalt vansinnig. Det är väl det enda stället dock, hunden får gärna ligga i soffor och fåtöljer. När vi äter får hunden gärna ligga under bordet, men inget tiggeri. Av den anledningen får mina hundar aldrig heller mat vid bordet. Är vi däremot ute så har jag ingenting emot att dela glasspinne/gaffel eller dylikt. Blir såklart väldigt sällan och i extremt små mängder.
Pussar i ansiktet går bra, men inte okontrollerat slickande. Man hoppar givetvis inte upp i ansiktet på någon annan än den som ber om det.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Jo Tintin sover i sängen och soffan. Inga pussar i ansiktet och det vet han. Dessutom skulle jag aldrig drömma om att äta med samma gaffel som han slickat på. Jag vet ju var hans tunga har varit. Han sitter inte bredvid när vi äter. Han tar mat från bordet allt för ofta ändå.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Nu har jag inte egen hund men farmor och farfars ;)
**Jodå han får, men vill inte för jag sparkas och rör mig i sömnen, så när jag är i sängen och te x tittar på tv ligger han vid mina fötter, men när jag stänger av springer han upp…
**Jadå ^^
Nej, vill inte ha hundslem i munnen :S
**Nej, det får han inte
Självklart får han det, är bara mysigt!
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Jag går efter dina frågor för jag skulle kunna skriva en hel bok om vad min får och inte får göra :P
Får din hund sova i samma rum som dig? Ja.
t.o.m i samma säng kanske? Ja.
Tillåter du tungpussar i ansiktet? Till en viss gräns.
Låter du din hund smaka på saker från din egen gaffel för att sedan använda den igen? Inte när vi äter middag, men om jag äter glass eller något så får han alltid smaka, dock inte när han står och tigger.
kanske t.o.m hunden sitter på egen stol vid middagsdags? Absolut inte, när det är middag så sätter jag för en grind till köket för min släkt har skämt bort honom och tiggandet verkar inte gå bort hur jag än gör, folk respekterar inte mina regler tyvärr.
Får hunden ligga och slappa i soffan precis som du, eller det är golvet som gäller hos dig? Han får slappa precis vart han vill.
Chihuahua-hane på 8 månader.
Min fina vovve får sova i min säng, får mer än gärna en blöt hundpuss eller två.
Jag brukar låta henne smaka maten jag äter (ibland), men dock inte från min gaffel som jag sedan ska använda. Verkar ohygieniskt..? Tyvärr är jag svag för tiggandet och ibland ger jag henne faktiskt en smakbit om hon tigger (vilket är fel).
Nej, hon sitter inte på någon stol inte.
Hon får inte ligga i skinnsoffan, men på nedervåningen har vi en annan soffa där hon brukar ligga framför kaminen. Oftast ligger hon på golvet uppe, för att hon "känner sig ensam" nere, då ingen är där så ofta.
finsk lapphund, svensk lapphund & collie. Hona, 5 år.
Min hund får absolut sova i samma rum som mig, och om hon vill sova i min säng, och får också ligga i soffan om hon vill det. Hon får inte äta från min gaffel, eller mat från bordet överhuvudtaget, för om det är nåt som jag inte vill är det att ha en hund som står och dreglar när man själv äter.
Tungpussar tillåter jag!
**Ja. Han får även sova i min säng ifall han vill, vilket händer nästan varje kväll om inte han hellre vill ligga på golvet eller i sin bädd.
**Ja, men inte att han ska hoppa upp och försöka slicka/pussa i ansiktet utan mera när man gosar eller när man sätter sig på huk (dylikt) så får han :)
**Nopp, men kan hända ibland men beror på vad det är först.
**Nej, men han får sitta/ligga på golvet nedanför, han kan tigga lite ibland men för det mesta så ligger han ner och försöker sova men beror lite på hur busig han är just då så han kan försöka sno lite men då säger vi till honom så går han och gör något annat :P
**Alltid! Han gillar till och med soffan och våra fåtöljer mera än sin egen bädd. Bara mysigt med en hund i soffan när man slappar :D
// Hannah
Får din hund sova i samma rum som dig? t.o.m i samma säng kanske? Oh ja, under mitt täcke då både jag och hund är frusna och bor tillsammans med en man som vill sova med öppet fönster.
Tillåter du tungpussar i ansiktet? Jaa, pussar är mysigt! Det får dock inte gå till överdrift med ett evigt slabbande.
Låter du din hund smaka på saker från din egen gaffel för att sedan använda den igen? Nej, min mat är min mat och hans mat är hans mat :)
kanske t.o.m hunden sitter på egen stol vid middagsdags? Nej, han får hålla sig undan när vi äter.
Får hunden ligga och slappa i soffan precis som du, eller det är golvet som gäller hos dig? Vi myser gärna tillsammans i soffan under en filt :)
Min hund får sova i sängar, men det har han slutat med och istället lagt beslag på 2-sits soffan i vardagsrummet som knappt används av oss två benta i familjen.
Har ingen 'pussig' hund, men skulle han ha varit det, så skulle jag inte velat ha hans tunga i mitt ansikte. Känns bara inge' trevligt. Samma sak med att dela bestick/fat. Han kan få ''diska'' när jag ätit färdigt.
Däremot får han vara i samma rum som jag när jag äter, så länge som han ligger ned.
Får din hund sova i samma rum som dig? Ja givetvis! t.o.m i samma säng kanske? Han somnar i sin egen bädd men vid 1-2 på natten smyger han upp och lägger sig i sängen, så ja han får sova i sängen Tillåter du tungpussar i ansiktet? Oundvikligt om man har en staffe, haha Låter du din hund smaka på saker från din egen gaffel för att sedan använda den igen? Nej! kanske t.o.m hunden sitter på egen stol vid middagsdags? Nej Får hunden ligga och slappa i soffan precis som du, eller det är golvet som gäller hos dig? Är mattan eller bädden som gäller hemma hos oss.
Min (familjens) hund får sova i sängar i allas rum förutom mitt då jag har råttor och inte riktigt litar på mina råttor att jag vågar ha de i samma rum. Men Kasper sover ändå alltid hos mina föräldrar men kan kommer in till mig eller min syster på morgonen när mina föräldrar åkt till jobbet.
Soffor och så får han absolut sitta och ligga i, finns inget mysigare än när man på morgonen sitter i soffan och har en mysig hund bredvid sig under täcket ^^ Han får pussas nästan så mycket han vill, det är bara mysigt ^^Dock får han oftast inte sitta i soffan om vi alla sitter där i (han får inte plats) och detta accepterar han och lägger sig istället på golvet eller i sin bädd.
Dock så får han absolut inte sitta vid matbordet, han får ligga under eller i ett annat rum. Om han tigger får han inte vara i samma rum, men han tigger inte när vi äter utan ligger under bordet och hoppas någon ska tappa något ;)
Om det blir något över kan han få tex en potatis eller något, men i sin egen skål, absolut inte från gaffeln.
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
Får din hund sova i samma rum som dig? t.o.m i samma säng kanske? Japp, vi har en barngrind vid sovrummet, på kvällen går vi in tillsammans och stänger in oss (så jag vet att inget tjuvas eller busas med på natten). Hunden får ligga i sängen om han vill, men han brukar lägga sig på golvet brevid min sida på sängen till en början med. Men det är inte helt ovanligt att han kryper upp i fotändan under natten, men ibland ligger han kvar på golvet eller går ner igen innan morgonen. Tror det beror på temperaturen (halvlånghårig BC). På morgonen när sambon går upp så lägger han över sitt täcke och lockar upp hunden i sängen, så jag vaknar brevid hunden på morgonen när sambon inte är där. På helgen så vaknar vi och då ropar vi upp hunden i sängen och ligger och myser en stund innan vi går upp.
Tillåter du tungpussar i ansiktet? Jag är inte alltid döförtjut i det, men om jag inte vill ha dom så får jag väl se till att vända bort ansiktet när dom kommer. Men jo visst tillåts dom, men som sagt är det inte alltid som jag tar emot dom.
Låter du din hund smaka på saker från din egen gaffel för att sedan använda den igen? Jo det händer väl lite titt som tätt. Men det är inte så att jag alltid sitter och matar hunden med min gaffel, men har jag något att ge hunden så kan jag absolut ge från min gaffel och sedan använda den igen.
kanske t.o.m hunden sitter på egen stol vid middagsdags? Nej. Men äter jag i soffan så händer det att hunden kommer och sätter sig i soffan brevid mig och tigger. Gränsen för mig går vid dreggel. Inget dräggel här, då får man gå och lägga sig. Men sitta brevid tyst och titta är helt okej. Sambon gillar det dock inte så han brukar be hunden gå och lägga sig. Dock så är detta inte ett problem här för det är kanske 1 gång av 100 som man äter som hunden faktiskt kommer och tigger. Han brukar alltid gå och läga sig någonstans. Det är först när man reser sig som han tittar upp lite och spanar om man går till hans matbunke, för då kommer han springandes.
Får hunden ligga och slappa i soffan precis som du, eller det är golvet som gäller hos dig? Ja. Men när vi köpte ny soffa så fick han ligga på golvet, inga problem att ändra på reglerna. Sedan saknade husse honom så i soffan så dår bestämde vi att lägga en filt i ena änden där han fick vara, men han fick inte vara i övriga soffan. Gick jättebra. Så en dag så önskade husse att få ta upp hunden på divanen så han kunde ligga och mysa mde honom, visst helt okej för mig. Efter det har det blivit lite si så där. Ibland får han vara på hela soffan och ibland får han bara vara på filten. Han brukar fatta och anpassa sig efter hur i vill ha det. Dock så är det väldigt ofta som han själv väljer att lägga sig på golvet. Har vi gäster här så brukar han få hålla sig på golvet, inte alla som gillar att ha hund uppe i ansiktshöjd när dom sitter i soffan och dessutom blir det trångt.
Medarbetare på westernridning.ifokus
**Får din hund sova i samma rum som dig? t.o.m i samma säng kanske?
**Jodå, hon sover i sängen med oss. Somnar oftast som en liten boll vid magen på nån av oss, men brukar flytta sig ner mot fotändan sedan. På morgon ålar hon sig upp mot huvudändan för lite morgonmys innan det är dags att starta dagen.
Händer inte så ofta, men ibland - javisst.
Nej.
Nej. Vid måltider får hon hålla sig på golvet. Är det nåt litet fika eller så kan hon ibland få sitta i knä. Hon vet att hon inte får ta från bordet eller av det jag har i handen innan det sägs varsågod.
Hon får gärna ligga i soffan och mysa.
Mina hundar får vara övererallt, utom på bord o arbetsbänkar, eller när jag har besök i sängen o behöver extra utrymme.<
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
HAHAHAH OJ EUW! Skrev fel i mitt inlägg #39.. Menade att det kan hända att han får smaka mat från oss men inte från gaffeln och jag skulle använda den efter
Skulle aldrig hända att jag använder samma gaffel som Wille har slickat på.
// Hannah
Mina får ligga i sängen, soffan osv när dom vill. Sansa brukar ligga och mysa medans Pin ligger brevid utan mys. De får pussas hur mycket de vill, ibland blir det lite för intensivt däremot så då får man försöka att få dom att sluta så att dom inte äter upp en^^. Mat får dom inte äta från gaffeln eller så, men det beror på att dom inte får äta "människomat".
Nej varken hon eller mina katter. Sängen är människornas plats. (och ja.. jag har en lindrig allergi… så inga pälsisar i sovrummet bara…)
Tillåter du tungpussar i ansiktet? Jamenivisst. Gör inte alla det ? .-)
Låter du din hund smaka på saker från din egen gaffel för att sedan använda den igen? Nej - inget matande vid bordet Inte kissarna heller
kanske t.o.m hunden sitter på egen stol vid middagsdags? Nej under bordet eller brevid är OK
Får hunden ligga och slappa i soffan precis som du, eller det är golvet som gäller hos dig? Ja absolut både hund och katter. kommer de inte "frivilligt" hämtar jag dem för mysstund med familjen.. fast det brukar liksom inte behövas….