Borsta tänderna?
Borstar ni tänderna på eran hund? Om ni inte gör det, motivera gärna varför :) eller gör ni något annat för att hålla hundens tänder fina?
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Jag har alltid bara gett mina hundar med fri tillgång till mumsiga ben och jag har aldrig haft tandproblem med hos hundar.
Jag har testat att borsta tänderna på en av mina, men det funkade inget vidare så nu får dom båda två ben istället:)
// jennifer
vad för ben? :)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Nej. Min hund får ben och håller tänderna rena själv.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
#3 Vanliga tuggrullar och märgben och lite vad som jag får tag på
Jag borstar tänderna ungefär varje dag på mina, behövs inte så ofta men gör det för att hålla en rutin annars glöms det lätt bort. Tar bara 1-2 minuter. De får ben också men det hjälper inte så mycket, kanske för att de ibland tröttnar.
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg
Borstar varje söndag i samband med kloklippnig, han får även ben att jobba med!
vart köper ni dessa ben? :)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Köper tuggben på bla dollarstore, ö&b och djuraffärer. Märgben och andra färska ben köper jag på mataffärer.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
#8 Livsmedelsbutiker, djuraffärer och bekanta.
Min hund har alltid haft problem med tandsten. Borstar tänderna, ger honom dagligen färska köttben att tugga på och skrapar tänderna vid behov. Han har fått PlaqueOff i maten i ca ett halvår och upplever att mängden tandsten har minskat sen dess.
Borstar inte tänderna, testat några gånger på ena killen men de gick inte så bra och känner att jag inte pallar helt enkelt. Har köpt en skrapa som jag skrapar med ibland och även börjat med plaqueoff. Tycker faktiskt det har gett resultat :) De får även dagligen olika slags tuggpinnar/rullar/ben.
Vi borstar tänderna ungefär en gång i veckan, och började med det efter att vår veterinär rekommenderade det. Sen har hon även ben som hon gnager glatt på.
Försöker borsta 1 gång/vecka. Sen får han ben att tugga på.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com