Hundkurser
Vad finns det för hundkurser man kan gå i Stockholm. Nu menar jag inte såna kurser på brukshundklubben eller liknande. Jag menar där man utbildar sig till ex hundtrimmer eller ja såna. Spelar ingen roll vad för något bara det är inom hund. Jag har letat själv men inte hittat så mycket. Någon som känner till några? Som sagt spelar ingen roll vad det är bara det är inom hund.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Om du vill utbilda dig till instruktör kan jag rekomendera Hundens Hus, har en kompis som går utbildning där nu och hon är jätte nöjd.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#1 Problemet är att då kan man inte få SCN lån och jag något annat kan jag inte få eftersom jag inte har jobb.

#2 Okej, vill man ha csnberättigat så är det nog i såfall om det finns någon tex folkhögskola, gymnasium eller liknande som har hundutbildningar.
_**/Mvh Anne
#3 Usch riktig skola. Nja då får ja se. Suck vet inte hur jag ska göra.

Kom på att det finns en folkhögskola här i Luleå som har kurser i hundskötare & hundsjukvårdare som är helt på distans = alla "lektioner" sker via datorn. Kanske kan vara något?
http://www.sunderby.fhsk.se/~sby/sv/utbkurser/distans/hundis/?
_**/Mvh Anne
#5 Okej jag ska kolla upp det.
Tips om du tänkt söka till Sunderby. Se till att skriva ett bra personligt brev och ha bra referenser. Det är rätt svårt att komma in, många som söker men de tar emot typ 20 personer på varje utbildning eller vad det var. Och ju bättre betyg du har desto större chans att du kommer in.
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se
#7 Jag har ju inte sådär jättebra betyg. Jag har vg i alla hundkurser från gymnasiet men jag har bara sammanlagt betygsdokument eller vad det nu heter. Nu verkar jag iaf fått ett litet jobb så jag har något att göra.

#8 Då jag var på öppethus på Sunderby FHSK så frågade jag lite om just dras hundkurser och fick då veta att störst chans har man att komma in på kurserna om man i ansökningen har skickat med ett foto på sig själv, viktigt med att uppge relevanta referenser och viktigast av allt är ett bra personligt brev där det framgår tydligt att man verkligen vill gå just den utbildningen och vilka framtidsplaner man har.
Det de sa att de gick minst efter var betygen så länge man har minst G i svenska A och har viss datorvana (kan söka info på nätet, skriva i word och annat grundläggande).
Skadar ju inte att söka iallafall om du är intresserad av kursen.
_**/Mvh Anne
#9 Hm ja jag får se helt enkelt.
#9 i ansökan så ska man skicka med ett kort, det står :). Jag sökte och jag har vg i datakunskap och vg i både svenska a och b och har samlatbetygsdokument (ej slutbetyg) och berättade att jag läst på distans förr. Men jag kom inte in i alla fall. Så jag kan ju undra vad de går efter om de inte går efter betyg. I svarsbrevet jag fick stog det att de som fick platserna var välmeriterade och att meriter är viktigt men att man ska ha "tur" för att komma in… Jag undrar verkligen hur dom väljer folk. Den gången jag sökte, 2010, var det 146 sökande på Hundskötarutbildningen och 15platser. På hunddagisutbildningen var det 59 sökande och 15platser.
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se