Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1046 ggr
MatildaTure
0

Göteborg

Nu flyttar jag och min Jack Russell till Göteborg. Även om vi periodvis har bott här så är vi nya på var man ska hänga när man har hund. Tänkte kolla med er här inne, det kanske är någon som bor där? Vi kommer förmodligen att bo uppe i johanneberg/landala/norra guldheden och söker bra promenadställen. Vill även gärna ha rekommendationer om brukshundsklubbar, just nu är vi mest inne på göteborgs avd vid delsjön.

Skulle även vara kul att ha träffa en potentiell lekkamrat för både Ture och hans matte ;)

Matilda och Ture

Frida B
0

kul att ni flyttar till gbg :) bor inte där men lite utanför, är ofta i gbg och har släkt där. vet inte riktigt promenadvägar, men tassar in här ändå eftersom jag ofta åker in till gbg med olika hundar (är känd hundvakt där jag bor, åker ofta in till slottskogen och andra ställen, speciellt till hundrastgårdar) :) välkommna till goa västkusten!

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

RedMonsters
0

TS- har du bil så är GMBK att rekommendera. Sjukt bra och stora planer och ligger i skogen.

Medarbetare på brukshundraser.

MatildaTure
0

#2 Jag har inte planerat att ta med mig bil, och då är det väl svårt att ta sig dit? Finns det andra klubbar förutom dessa två? Och vad tycker du om den vid delsjön? :)

[Driva]
0

Jag tränar på den vid delsjön, tycker det är väldigt trevligt. Fint klubbhus, och stor appell plan, som precis har blivit omlagd, plus en agilityplan.
SBK gbg avd (som den vid delsjön heter) är väldigt lätt att ta sig till med buss, tar ca 15 minuter från centralen med buss och sen ca 5 minuter att gå ifrån busshållplatsen.

Bor du uppe vid johanneberg är det lätt att ta sig ned till slottskogen, som är mycket trevligt att gå, sen tror jag det finns ganska fina skogsområden vid guldheden!