Papillon
Vad har ni för erfarenheter av den rasen?
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Min erfarenhet av dom är att dom är söta, gosiga men tyvärr ofta väldigt ofostrade
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

*S* Håller med ovan.
Men att småhundar är ouppfostrade beror ju på ägarna.
Jag vet. Har bra pli på vår schäfervalp.
Men taxen är en liten odåga. Och det är enbart mitt eget fel eftersom jag inte brytt mig speciellt då hon är så liten. Dumt men sant 

Skälliga och uppstutsiga är min :)
Min hund och min förra hund har papillon i sig, fast det hade ju inte med saken att göra. Men min erfarenhet så är dom bjäbbiga, och med åren blir dom griniga. Liksom de flesta andra småhundar. Rent generellt, inte alltid.

Vi har en bl med Papillon,men inte alls bjäbbig och ouppfostrad
Klart dom säger till om det blir för mycke och så..våran Lady är alltid med oss,i stallet och vart vi änn är. Men hon är så underbar individ så jag ångrar då inte att jag skaffa henne.Orkar också hur mycke som helst och kvick är hon med.
Alltså en helt underbar liten vovve 
jag har en papillon haner på tio månader. Han är lättlärd, underbart snäll gosig och inte allt "bjäbbig"?! på inget sätt. Visst han skäller ibland men de kan stora me göra…
#6 Jag sa att det ofta va så, inte att det alltid va så.
Japp jag har också en papillon som ni vet, och hon är den mest lättlärda hund jag haft (har haft schäfrar) Visst dom kan vara bjäbbiga men som sagt det kan vilken annan ras som helst vara =)

Fler svar? :)
www.frihetenskaniner.se
vill du ha en själv eller+

Nej, jag undrar bara.
www.frihetenskaniner.se

min är en riktig goshund :) han är som en liten svans ska alltid följa med överallt.
det enda problemet är att han skäller och antiskäll halsbandet biter inte på honom.

Min blandras har papillon i sej och är hjärtat själv, går lös överallt och vänlig mot alla. Om du funderar på o skaffa en, vänd dej till en seriös uppfödare som kan hjälpa dej om du skulle få problem med skällandet. Men det tror jag inte du får, det är helt upp till dej. Eftersom de är ganska livliga kan olika träningpass vara bra. Varför inte lite agility eller ren lydnad, de har jättelätt för att lära. Lycka till