Vad är detta?!
Imorse låg hunden och slickade på tassen som en tok, inget jag tänkte på då men när han fortsatte och fortsatte hela dagen så kollade jag lite närmre på tassen…han hade antingen slickat bort pälsen där eller så har bölden (?) fått bort det på något sätt.
Han hade slickat hål på det så det kom ut någon gul vätska blandat med lite blod, han störde sig inte på att jag var där och pillade.
Han har tidigare haft extem hälta på samma tass men ser inget samband med detta då vi var till vet. och dom hittade inget fel men han fick medicin för akut ledinflammation lr något? Har precis avslutat kuren.
De senaste dagarna har jag sett att när han springer så brukar han stanna upp och lyfta på tassen lite men sen springa vidare.
Tänkte direkt på varböld när jag såg det men har aldrig sett något sånt med egna ögon så jag har ingen aning, vet någon vad detta är?!
Ledsen för extremt dålig bild, jag och kameran är inte direkt bästa vänner..
~mikkan
Kan det ha varit ett fästingbett som har blivit infekterat eller dylikt? Ett litet sticksår kanske?
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
#1 Har inte sett eller tagit någon fästing där, brukar känna igenom honom väldigt noga så fästing tror jag inte. Kan tänkas att han fått ett sticksår..ska kolla igenom noga med ficklampa lr något. =)
~mikkan
Kan vara en furunkel eller en böld orsakad av ett sticksår. Furunkel behandlas med antibiotika, varböld behöver tömmas. Ibland letar man efter föremål i bölden som kan ha fastnat där inne. Tror inte riktigt på fästingbett.
Med sunt förnuft kommer man långt!
Puttar upp detta då han fortfarande slickar och har sig, vet. ska kontaktas…om någon annan har någon idé på vad det kan vara så dela gärna med er=)
~mikkan
Jag tror på kommentar #3, Det låter mest troligt. Kontakta en veterinär och få det undersökt så behöver du ju inte fundera mer 
Mvh Linn