Hund åt Priorinkapsel, farligt?
Råkade tappa en priorinkapsel (hårtillskott för människor) på golvet och hunden var snabbt där och åt upp den så fort den landat på golvet…
Är det något jag bör va orolig för?
Det är en mellanstor hund.
Skickar med innehållsförteckningen
Bärare: vetegroddsolja; hirsextrakt; Geleringsmedel: gelatin (från oxe); Fuktighetsbevarande medel: glycerol; Förtjockningsmedel: gult bivax; Vitaminer: vitamin B5 (i form av kalciumpantotenat), vitamin B7 (biotin); Emulgeringsmedel: sojalecithin; Aminosyra: cystin; Stabiliseringsmedel: magnesiumoxid; Färgämnen (brun, röd och gul), titandioxid; Aromämnen: vanillin, acetanisol; Ytbehandlingsmedel: medellångkedjiga triglycerider.
Innehåller gluten, soja och gelatin från oxe.
Innehåll per 2 kapslar: Biotin 0,2 mg, L-Cystin 6 mg, Hirsextrakt 420 mg, Pantotensyra 27,5 mg.
/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus
Borde inte vara några problem när det var så lite, ser ingenting i innehållsförteckningen som jag reagerar på skull vara farligt. Däremot så reagerar jag på att de skriver att det innhåller gluten, för det gör det inte… :P /Glutenintolerant
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
#1 Okej, tycker inte heller att det borde va nån större fara när det bara var så lite men man vet ju aldrig. Det är inte min hund heller utan är hundvakt i några veckor så då blir man ju lite försiktigare också :)
/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

Ett tips är att ringa och kolla med giftinformationscentralen, nummer 08-331231
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Håller med AnneN.