Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hälsa
Läst 1200 ggr
[Besan]
0

Nu kissar han mycket IGEN

Hm alltså det här känns faktiskt inte normalt.

För några veckor sen, om ni minns så skrev jag en tråd om min valp som kissade mycket, några dagar upp mot 4 ggr/timmen och det kom enorma pölar, så det var inte som han skvätte bara. Ringde ju veterinären och han sa att det nog inte var något, att det var vanligt osv men om han började gny/pipa så skulle vi kontakta dem igen…

Läste dock sen att urinvägsinfektion behöver inte innebära att de alltid skvätter och piper/gnyr när de kissar?

Nu igår och idag idag har han kissat 4 ggr/timme och enorma pölar .. det är inte heller efter intensiv lek, sömn, vatten.. utan mitt från ingenstans nästan. Han kan ha kissat för 10 min sen, sen går lägger han sig och tuggar på ett ben i 10 min och går bara upp och kissar igen.

Har varit bra de senaste veckorna men nu verkar det ha börjat igen. Känns ju som att det inte går framåt med rumsrenheten på så vis, tar ju ut honom efter mat- lek - vila, bär ut honom efter det så han inte ska hinna kissa. Överlag tycker jag han är en av de valpar som behövt gå på "toa" mest. Vet att alla är olika men faktiskt så känns detta skumt.

Borde jag kontakta veterinären igen eller är detta verkligen normalt som han säger? Tyst

Känns ju som om de borde ta emot oss nu, är inte kul om man ska få bakslag i rumsrenheten konstant och att man nästan "jobbar för ingenting" om det är UVI (eller nått annat) som han har…. Suck.

SaraC
0

Jag skulle ha ringt och hört igen. Låter ju konstigt att han kissar så stora mängder. Ring en annan veterinär om du bara får höra att det är "normalt" och du fortfarande känner dig orolig.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

russin
0

Haft ett par valpar med UVI och ingen har sagt ett pip när dom kissat och det trots rejält med blod i urinen.

Ta morgonurinprov, ställ i kylen och åk till veterinär

[Besan]
0

Pratat med en annan veterinär nu- han sa det att vi skulle avvakta några dagar. Just nu äter valpen ris och har gjort i 2 dagar pga han är lite dålig i magen. Så veterinären sa att kisseriet kunde bero på riset eftersom det binder tydligen vatten mycket lättare så det bara rinner genom honom.

Så han sa att fortsätter detta då han äter sin vanliga mat igen så får vi ringa tillbaka och åka dit..

Hultan
0

Jag hade uppsökt veterinär. Ta med ett urinprov.

Med sunt förnuft kommer man långt!