Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 698 ggr
KlaraTucker
0

Ha en till hund!

De finns ju något nästan alla varit med om (iallafall barn) och de är tjatet om att få en hund! Jag har en collie hemma nu men vill vääldigt gärna ha en liten Chihuahua. Hur gjorde ni för att tjata åt er er hund? :) Alla behöver ju inte mer en fråga 1 gång för att förälderna ska säga ja. Men jag vet inte vad jag ska få mamma att köpa en till :/ hmm..Har ni något tips? :D

<3 www.anglabackenskaniner.weebly.com!! Tips - Fakta - Uppfödning av lejonhuvad kanin! <3

Karmatarerskanise
8

Tjat leder sällan till något bra. Bättre är att visa hur ansvarig man är, vis vad man kan och så vidare.

Men sen är det ju så också att om ens föräldrar inte vill ha fler, så hjälper ingenting. Det är i slutenden dom som har ansvaret.

KlaraTucker
5

Haha jaa du har nog rätt! Jag ska börja visa mer ansvar såsom ta ut hästarna varje morgon, diska, gå lååånga promenader med Karlsson! :)

Hoppas verkligen de funkar!!! Vill SÅ gärna!! :DD

<3 www.anglabackenskaniner.weebly.com!! Tips - Fakta - Uppfödning av lejonhuvad kanin! <3

[Sarahansson1]
1

Vad är annledningen till att du vill ha en till? Har ni tid för två? Och råd de blir mkt dyrare med två en med en.

Jag tjstade inte mig till min andra hund utan satte mig ner och pratade med mina föräldrar vf jag ville ha en till. Och kollade sedan upp uppfödare! Den uppfödare jag gillade hade en kull som var leveransklar i mitten av sommaren.

Vi hade pratat om att skaffa nr två på sommaren för då hade man ju verkligen tiden (sommarlov)

Och de sa att de lät bra men att de skulle tänka på saken. Jag tjatade då inte för då var risken att de ist blev sura. Så jag väntade ut dem. Jag hade redan pratat med uppfödaren och hon tyckte vi lät lämpliga och att vi mer än gärna fick komma och kolla på valparna.

Några dagar senare frågade mamma och pappa om vi skulle åka upp och titta. Och då gjorde vi det ett par veckor senare hade jag min lilla bebis med mig hemGlad

Mina föräldrar har alltid tyckt att jag tar superbra hand om min hund innan ink den andra. Så självaste ansvaret var inte de tvekade på elr att jag skulle trötta utan mer att de skulle vara rätt tillfälle!

KlaraTucker
1

Joo vi har gott om tid,råd mm med att ha 2. Vi har ju en collie som är väldigt stooor så jag har velat ha en liten som kan skutta runt i knät i soffan. Kunna bära och en massa annat. Stora hundar har sin fördel och små har sin! :)

Jag ska göra som du säger! Sätta mig ner och prata med mamma. Gjorde de lite tidigare idag men de gick inte så bra..jag ska försöka igen imorgon och vara lite mer sariös!

Karmatarerskanise
7

#4 Känns inte riktigt som anledningar nog för att köpa en till hund. Att vilja ha den i knäet och kunna bära den.

KlaraTucker
0

Neej absolut inte!!Har tänkt på de länge men orkade inte skriva allt..hehe klockan är typ 1 på natten :/ Hehe!

Det finns många skäl till varför!

Mina föräldrar har hållt på med hundar och valpar hela livet och jag känner att jag vill ha en till hund.

Orkar inte skriva mer om just varför och så! Jag har tänkt på de mycket och vi har pratat om de länge! :)) Alla i familjen älskar djur och hundar!! :D :D

dundeer
3

#4 bara lite OT om dina skäl, Bara för att små hundar är lätta att bära så är dessa även hundar och ska inte (!) gå och bäras på…

KlaraTucker
0

Neej! Absolut inte! Men asså haha jag menar att dom är så små!

Jag vill ha en till hund för den hunden jag har nu är typ som pappas. Collisar följer sin ledare och han följer pappa. ´

Små hundar har sin fördel och stora har sin. Jag vill kunna lära om en hund från grunden och lära den en massa trick och skojj. Jag vill kunna göra saker med den tillsammans med Karlsson. Just nu har jag fått frun 21 kaniner till 7 och de känns jättetomt..Min katt har också förmodligen gått bort.. :'( Han är jättegammal och har inte varit hemma på länge.. :'( Sen har jag nästan slutat med ridning också! De känns så tomt! Jag brukar alltid ha massa djur runt mig men nu är de jättefå kvar. Då känner jag att jag har tiden och lusten att skaffa en till. Då fall jag för rasen Chihuahua då jag har varit i Örstesund och där hade dom en Chihuahua. Jsag var med den jättemycket och tänkte att om  jag ska skaffa en till hund så är de den där rasen! :)

mopsen12
0

har ni kaninuppfödning eller vad hände med kaninerna? Att köpa en till hund är ett väldigt stort beslut så du måste tänka i genom allt och vara säker på att du kan erbjuda just din hund vad den behöver. Det kräver mycket tid och arbete med hund, men det antar jag att du vet eftersom ni har en collie. Glad

KlaraTucker
0

Ja vi har en uppfödning. Men alla har fått sina kullar nu och de är bara några få som inte är tingade! :) Ja jag vet hur mycket jobb det är! :)

mopsen12
0

ok, då förstår jag Glad

KlaraTucker
0

Skrattande