vad är det med honom? :(
Jag behöer verkligen hjälp, fort! Min hund bosse, Australisk terrier 6 år har verkligen gone wild! Det har varit som precis vilken dag som helst, men aktivering och prommenader men nu på kvällen när jag sätter mig och ska kolla på film slår något snett i hans huvud och har börjar "gräva" som en galning i ett hörn under skrivbordet.
Det brukar alltid vara jättelätt att lugna ner honom men ingenting funkar nu! Jag blir rädd för han är inte sig själv.. Jag Testade att lägga han i buren med en filt på brevid mig och det funkar i alltid! Han är alltid lugn i buren men nu försöker han gräva sig ut i panik…
Jag tänkte att en lugn prommenad kanske kunde lugna ner honom men när vi kommer ut så tokskäller han bara som en galning! Å de som känner honom vet att han inte skäller någonsin ute! :(
Snälla alla rara hundmänninskor kan någon hjälpa mig att hjälpa honom? något är ju fel :(
Myrtorpets Möss och Kaniner
HUr gammal är hunden? Hur länge har ni haft honom?
Jag hade ringt veterinär och rådfrågat direkt. Låter mycket konstigt och det kan bero på något i hjärnan, eller att han har ont.
Det kan inte vara att han såg eller hörde någonting?
#2 Sådana reaktioner brukar ju lägga sig ganska fort.
håller han fortfarande på? isf hade jag kört in till veterinären, för har hört att djur kan få spel när dom har en hjärntumör eller när en hjärnblödning är på g…
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Har du något fästingmedel på honom ?
Hn är 6 år och jag har haft honom sen han var 6 mån. NU har han äntligen lugnat ner sig. Han kan mycket väl ha hört något för han brukar bli skitskar för typ facebook chat ljud å liknande men de förekommer inte p mitt hem därför? och då blir han inte såhär… Jag tog honom dit han brukar känna sig som tryggast och gav lugnande signaler ( som jag redan testat) och det verkade fungera den här gången så sen tog jag och gick ut och fick honom att fokusera på mig och han vart succesivt lugnare. tack för snabba svar! Hoppas verkligen inte att det här händer igen! ska ringa vet imorgon för säkerhets skull :)
Myrtorpets Möss och Kaniner
#3 Det beror väl ändå på individen.
Jag tänkte om han kunde ha hört någonting kraffsa eller liknande, och då velat få tag i det.
Min hund hade iaf inte gett upp så lätt..
Och är det en ljudkänslig hund som reagerade på något så kan paniken sitta i en lång stund efter.
Men självklart kan det vara något annat.
#6 Bra att det lugnade sig 
#6 Bra att han lugnat ner sig, och bra att du ändå ska kontakta veterinär.
#7 Tänkte mest på att det fortsatte utomhus sedan. För mig är det inte tecken på en reaktion av ett ljud, för den brukar stanna på platsen för ljudet.