Hundar iFokus

Hundar

Etikettskaffa-hund
Läst 1968 ggr
joheck
4

Nyinflyttad

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejhej!

Jag har stora nyheter! Det har flyttat in en till liten vovve hos mig och Pin! Närmare bestämt Pins kullsyster Kezella. Hon är verkligen helt underbar och super söt. Jag blev förälskad i henne när jag va hos uppfödaren och hälsa på valparna, men eftersom jag skulle ha en hane så blev det inte hon och jag. När jag sedan såg att hon såldes på blocket här i Uppsala känndes det som att det var menat att hon skulle bli min. Jag förlorade nämligen min älskade kanin för två veckor sedan och har nu plats för henne. Det känns verkligen som ödet att jag förlora Tyko och sen bestämmer mig för att åka till Uppsala och sedan hitta just henne på blocket. Jag vet att det kanske inte är taktiskt sätt det bästa med två vovvar som är exakt lika gamla, men ibland får man låta hjärtat styraGlad.

Hon är pytte-liten vilket hon varit hela sitt liv, väger bara 1,5kg!Förvånad (Pin väger 4kg). Får hålla er uppdaterade på hur det går. Än så länge funkar det jättebra. Pin tycker ju att det är jättekul och är lite väl "på". Kessie (som hon kallas) är ju rädd och osäker för tillfället eftersom allt är nytt (hämta henne för drygt två timmar sen). Hon ligger nu brevid mig på min arm och Pin ligger en liten bit ifrån.

Jag är inte jätte-förtjust i namnet så jag funderar på att döpa om henne. Det blir lite som en nystart för henne. (Jag blir hennes tredje ägare om man inte räknar med uppfödarenObestämd). Ni får jättegärna komma med namnförslag eftersom jag inte har ett enda bra tik-namn på lager.

Mvh Johanna

[Forest]
0

jag säger Grattis hur gammal är hon? Hoppas att hon landar snabbt o trivs bra hos Er. :) Verkligen jätte söt fina öron Kyss

joheck
0

#1 Tack! På torsdag blir hon ett år och en månadTungan ute.

Michaela-N
0

Men oj! Supergrattis!

Hon var inte så bepälsad, är hon klippt? Glad

[Hamster 4 ever]
0

söt!!!

[Highonbluetomorrows]
0

Åh, så söt! Och vad annorlunda de ser ut. Är hon nedklippt , urfälld eller bara "dåligt pälsad"? Jag lovar att folk kommer fråga om hon är Pins valp XD

Vad var anledningen till att de omplacerade?

Fridaaaa
0

Vilken sötnos!

Jag tror på ödet faktiskt :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

joheck
0

Tack så mycket! Och ja hon är nerklipptObestämd. Förra ägaren omplacerade för att sonen blev allergisk, den här ägaren (som jag köpte ifrån) omplacera för att hon inte va "rätt hund" för henne, hon vill ha en brukshundFörvånad.

Michaela-N
0

#7 …..!

Tur att du tog henne då :) det var nog ödet!

joheck
0

#6 Tack. Jo det känns lite som att Tyko skicka henne till migKyss.

joheck
0

#8 Jo det känns verkligen jättebra. Jag har även uppfödaren som stödjer mig, hon blev jätteglad när jag ringde och berätta att jag skulle ta henne. Hon va ju inte sådär jätteglad på den här ägaren som dels klippt ner henne och som sedan lägger upp henne på blocket efter X antal månader….

Loveradio
0

Men åh vad söt! :) grattis till nytillskottet. Hmm Luna kanske? Molly?

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Fridaaaa
0

#7 Varför köpte hon en pappis från början då? Suck, vissa människor. Hoppas det går bra med den nya :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Beckibus
0

Men Gud va roligt!! :D lycka till med henne!! Jätteroligt! Jag har lite namn förslag! Lova Skoja  Vilja Lea Tea Flicka  Like Lysa Lyser

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

russin
0

Vilken liten "Pytte"Skrattande

[Highonbluetomorrows]
0

Pin och Pimsan ;)

joheck
0

Tack så jätte mycket alla. Bra förslag ni kommer med, får fundera lite, fortfarande inget som liksom"Yes det är hon!".

#12 Jo det är ju det man undrar… En sån liten fnutt också. Hon är verkligen mer av en knähund om man jämför med Pin. Pin hade nog funkat bra som brukshund, men inte hon.

Hon verkar redan känna sig mycket tryggare hos oss. Det verkar verkligen som att hon är allt som jag saknar i Pin, en riktig mys vovve. Tillsammans blir dom den perfekta hunden för migTungan ute.

Jenniferri
0

Pin & Pim?Tungan ute

// Hannah

joheck
0

#17 Hihi det kan nog bli lite förvirrandeTungan ute.

Jag funderar på om hon ska få heta Sansa? Tycker det passar henne och jag älskar A Game of Thrones böckerna! Inte helt spikat än så kom gärna med fler förslag.

AnneN
0

Vad kul med en till hund Glad ser fram emot att få träffa henne också till hösten

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

joheck
0

#19 Hihi min pappa är inte jätte glad över att jag skaffa en till så jag kommer faktiskt tillbaks till Luleå redan nästa vecka! Jag varnar dig, du kommer bli helt förälskadKyss. Hon är jätte charmig och super söt och framför allt LITEN.

Nu leker dom två syskonenSkrattande.

Qepta
0

Nej vilken sötnos! Lycka till med henne. Glad

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

joheck
0

#21 Tack så mycket!

[Forest]
0

Skulle inte byta namn på henne iaf, jag är för skrockfull o byta namn bringar otrur sägs det :P

[Highonbluetomorrows]
1

#23. Äh, taskigt att säga. Skrock kan ju bli placebo om man tror på det ;).

I princip alla valpar har ju namn hos uppfödaren och de allra flesta byter namn hos nya ägaren. Så då skulle alla dessa valpar få otur! Lyckligtvis säger alltså statistiken emot skrocket ;).

Michaela-N
0

#23 Hette inte Enja Forest i stamtavlan, men ni döpt om henne till Enja?

Karmatarerskanise
0

#23 Trodde bara det var båtar man inte skulle byta namn på.

Cassii
0

Grattis! Ser framemot fler bilder Glad En liten Vilja!

thilda-
3

#25 hade du stått och ropa hela stamtavle namnet om du ska kalla in din hund?…

joheck
0

#27 Tack så mycket. Ja massa bilder ska det bli! Hon är lite svår att ta kort på för tillfället eftersom hon inte vill sitta still och ända gången hon är still så sitter hon i knät.

joheck
2

Jag har nog bestämt mig för att det blir Sansa nu. Så typiskt att man ber om förslag och sedan väljer nått helt annatTungan ute. Tack så jättemycket för alla era förslag, verkligen jättefina namn bara inte "hennes namn", om ni förstår vad jag menar.

LinaK
0

Åh vilken fin tjej, vet ju att du skrev om henne i en annan tråd (på bichon) Tror också det var meningen att hon skulle komma till dig Glad Grattis till nytillskottet!

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

sofiek90
0

Varför hon klippt? Dom som är så fina med all sin päls!

Jätte söt tjej, gissar att hon äntligen fått ett permanent hem Glad

MVH

Sofie

Noa-Nisse
0

ååh så söt! Ja både hon och Pin är ju sockersöta!

Lycka till med dem :)

Medarbetare på Hundar.ifokus

joheck
0

#31 Hihi jo det gick snabbt efter att jag såg annonsenTungan ute. Tack så mycket!

#32 vet faktiskt inte varför dom klippte henne… Men hos mig ska hon få ha sin vackra långa päls i alla fall. Och ja, om inget oförutsett händer så ska hon bo hos mig hela livet! Hon är verligen underbar och Pin är också jätte förtjust i henne.

#33 Tack så mycket! Hon är ju något mindre än KlenodOskyldig.

Beckibus
0

Vad kommer du göra med henne? Agility? Vad ska i göra med Pin? Agility? :)

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

joheck
1

#35 Jadu vet inte riktigt vad jag ska göra med henne. Hon är så ny än så  först vill jag bara lära känna henne och se vad det är hon vill göra. Tror inte hon fått prova på så mycket hos sina andra hem. Hon kan ju lite tricks så som sitt, ligg, kryp mm, så antagligen så kommer jag fortsätta träna henne på sådant. Agility har hon nog aldrig testat men det ska vi defnitivt testa och se vad hon tycker. Annars så verkar hon vara en väldigt "laid back"-hund som nöjer sig med att mysa i soffan. Men eftersom Pin är helt tvärtom och vill ut och röra på sig och göra saker mest hela tiden så ska vi ju förhoppningsvis få fart på henne också^^.

Med Pin så tränar jag tricks och kör lite agility. Vi brukar även göra olika sök-övningar som han älskar. Vet inte vad mer vi ska hitta på, för han älskar verkligen att hålla igång så jag tror att han skulle älska det mesta.

Beckibus
0

#36 Okej va kul! :)

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

[Forest]
0

36 tror säkert hon skulle gilla det oxå du kan ju köra lite med henne för aktervering när du ändå kör lille Kingping Flört

joheck
0

#38 Hon har fått testa att hoppa hinder lite, vilket gick bra. Har tänkt att jag främst skulle satsa på spår med henne. Hon fattar det inte riktigt än, men vi får jobba på det.

För Pin så har fokuset flyttats från agility till lydnad. Men jag ska fortfarande köra agility på skoj med han (och Sansa då).