Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 2002 ggr
[Highonbluetomorrows]
0

Pinkande hanhundar.

Hur ofta låter ni era hanhundar stanna/springa fram för att kissa under promenaderna? Får de skvätta lite överallt där de vill under promenaden, får de kissa på särskilda ställen efter er tillåtelse (hur ofta är det?) eller får de kissa när de kommer ut och sedan typ en extra gång innan ni går in igen? Skriv gärna om hunden ifråga är en sådan som kissar "hela tiden" eller inte.

Är det "plågsamt" för en hanhund att inte få markera där den vill?

Karmatarerskanise
0

Hades som jag hade förr fick kissa direkt när vi kom ut och de första 10 minuterna var till för att lukta och skvätta. Sedan var det promenad för motion och lite träning och sedan fick han kissa innan vi skulle in igen.

Max som jag är lillmatte till får kissa under hela rundan, mest för att han börjar bli gammal och man inte vet om han får ut allt.

SaraC
1

När vi just kommit ut får han alltid "kissa av sig" och då blir det några gånger han får kissa. Ser när han inte kissar för att han är nödig längre utan bara för att markera. Sen är det lite olika vad för slags promenad vi är ute på. Ska vi hålla lite tempo eller har en tid att passa får han inte stanna stup i kvarten, är vi däremot ute och bara strövar runt kan han få gå och nosa och kissa som han vill. Han vill gärna kissa mycket i början av en promenad, när man gått en 20 minuter brukar han ha slutat med det.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

joheck
0

Min hane får kissa hela tiden vi är ute. Blir det för mycket eller att han nosar jäääätte länge kan jag dra med mig honom utan att han fått kissa. Men så länge det går fort och inte stör allt för mycket (viket är hur det oftast är) så får han kissa när han vill.

Lathundarna
0

Det beror på. Går vi en vanlig promenad så är vi ju faktiskt främst ute för hans skull, och då är det fritt fram att stanna och nosa och pinka och nosa ännu mer bäst man vill. Är det däremot en "träningsrunda" så är pink icke tillåtet (och bör inte behövas eftersom dessa förläggs direkt efter en vanlig promenad). Skulle han ändå behöva pinka ur så är det bara att säga åt honom "Gå och kissa" så gör han det och sen är det bra Glad

Loveradio
0

Samma som #2

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

rebz
0

Samma som #2 här med!

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

[Forest]
0

Har bara hanhund ibland då jag är hundvakt o gör som 2 gör även så men mina tikar, givetvis om det handlar om bajs så får de bajsa när det är dags men gå o kissa o lukta det gör vi bitvis. Tyvärr kan jag inte låta han ströva fritt då han kan sticka.