äter bajs
Jag har problem med min 7 månaders rottweiler ,nu e de bättre men han äter sitt egna & andra hundars bajs som bajar på min tomt när ja är utanför tomten så äter han inte upp bajset.han får alla vitaminer som han behöver, undrar om detta kan ha med revir markering att göra? han började bli köns mogen för bara ett par veckor sedan och sen dess har de blivit bättre men han äter fortfarande upp hanhundars. vet någon varför han gör så här och hur ja kan få han att sluta? de är inte så fräsht när han kommer å ska kela sen
…
Vissa hundar anser att bajs är en riktig delikatess! Brukar inte vara så mycket annat att göra än att försöka hålla sig med och hindra dem… Men har du andra hundar som bajsar på din tomt?
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Det är ett vanligt förekommande äckelpeckelgrej som vissa håller på med *urk* Och det är bara att visa att du inte tolererar det då brukar dom sluta =)
jag har ju mamman till han oxå hon bajsar ju oxå där

finns redan en tråd om bajsätning

Om han bara äter bajs på tomten är det väl bara att se till att gå ut m hundarna så ofta att de inte behöver bajsa där.
Nero brukade käka bajs förut, men nu har han insett att man inte kan äta sån där skitmat.. ^^
Ett bra sätt är ju att plocka upp bajset.
ja jo visst e de det de. men om hunden vänder sig om och äter upp sitt bajs så kan de va lite svårt å plocka upp de.
#4 ursäkta mig och min kombo (majjijja) men vi är nya här…
eller ursäkta att vi undrade överhuvudtaget. sen e de ju inte så att vi inte är ute med hundarna. men på våran tomt kan dom springa fritt och slipper gå i koppel hela tiden, och detta är då i mellan promenaderna och då händer de att vänner i grannskapet kommer förbi och oxå släpper sina hundar där för att leka, och att dom blir nödiga efter en massa lek är nog inget ovanligt. tack för att man kände sig så välkommen 
#8 Tråkigt att du inte känner dig välkommen. Varför inte? :/ Vi har svarat och rekommenderat er att även titta i den andra tråden om bajsätande. Hoppas ni hittar nåt bra tips! =)
ja alltså, text kan ofta misstolkas. men alla skriver inte med smilies här.. de betyder inte att dom är elaka och arga. Jag tror bestämmt att dom bara sagt som de är och vad dom tänkt.. inget annat. Känn dig välkommen du.. tycker inte du ska ta åt dig fel:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
#8: Jag tror jag skulle kunna hjälpa dig……Vill du höra mitt förslag?

#8: Tråkigt att ni inte känner er välkomna här. Det är så lätt att misstolka det skrivna rdet. Nu vet jag som är lite gammal i gemet att det inte var illa menat. Mer som ett tips att ni kunde läsa i den tråden också. På det sättet kanske man får fler svar än vad som kom här. Alltid är det något man glömmer ;-)
Hoppas verkligen att ni känner att ni törs fråga här inne, för det gör man. Jag lovar.
Välkomna hit.
Mvh ÅsaF Medarbetare på hundar.ifokus
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#8 Men herregud jag menade ju absolut inte något ovänligt om du tolkade det så. Bara för att jag inte sätter hundrasjuttinutton smilysar i min text så betyder det inte att jag menar otrevliga saker..
Ni är jättevälkomna precis som alla andra….och jag säger som dom andra att en text och lite fel formulering kan tolkas fel, men som Wikström säger här ovan så var det inte för att vara ovänlig på något vis =)
Jättekul att vi får lite nytt folk här inne och jag hoppas verkligen att ni fortsätter vara kvar här med oss 
kan inte påstå att ja/vi frog några slutsatser efter några "smilys" utan efter att blivit anklagad för att inte gå ut med våra hundar el på kritiseringen av hur vi låter andra hundar leka med våra.. eller påhoppet om att vi inte plockar upp efter dom. nä ja kommer mog inte va här så ofta men min kombo har sin sida på perser i fokus. ha de bra // maria
Tråkigt att du låter ett inlägg hålla dig borta. Väger inte de trevligare inläggen upp det?

Har inte sett någonstans i denna tråd att någon blivit anklagad eller kritiserad för nått öht.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Tror hon syftar på #5

Kan ändå inte påstå att jag anser att det är att kritisera eller enklaga
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Det är som sagt lätt att missuppfatta saker som skrivs. Tror inte #5 menade illa, men kan förstå om #0 tog det som kritik.
Hej Bumbie & Majjijja
Jag tror att dom menade att det kan vara en bra idé att gå en sväng med hundarna så dom bajsar någon annanstans innan ni släpper dom på gården. Ett litet tag iaf så att han kanske glömmer bort att han brukar äta bajs. :) Men som du skrev Bumbie så kan hundar såklart bli nödiga efter en massa bus också. :)
Jag läste igenom alla svar nyss och kan inte påstå att någon har gjort några påhopp utan bara frågat om saker som inte riktigt framgick i texten samt att nån har gett ungefär samma råd som jag just gjorde. Ni kan ju inte bli arga för att folk tipsar om att gå en sväng utanför tomten när det faktiskt inte framgick i texten att ni brukar ta dom på promenader. Det finns faktiskt folk som aldrig gör det och då är det ju bra att nån frågar så det blir utrett.
Vi här på hundar.ifokus vill verkligen bara hjälpa till men för att kunna få hjälp måste man vara öppen för det också. Det känns supertråkigt att ni inte känner er välkomna här och jag hoppas att ni ändrar er. Jag är relativt ny här men tycker supermycket om detta forum då alla är så hjälpsamma.
Mvh Malin

#15 Okey, men det skulle underlätta då om du skrev det från första början. Trodde du tog illa upp av det jag skrev.