Det gick ju jättebra!
Nu har vi gått ihop med två andra hundar härifrån gården. En granne var med på noterna. Om än litet nervös i början. Men det gick hur bra som helst. Det är ju busenkelt, om man bara har någon som förstår tekniken. Hon lyssnade på vad jag sa, kvinnan som ställde upp, och hon gjorde som jag sa. Jag är så glad!

Förstår inte riktigt vad du menar, men det låter bra!
Vad kul att höra att det gick så bra! :)
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Jättebra att det gick så bra, det är ju alltid bra att den andra hundägaren är med på att försöka hjälpa en om det är problem =)
Problemet var att grannarna tror att´min Borzoi kille är farlig för att han är stor.. Missuppfattning att storlek är farligt. Det är enligt mig helt sjukt.
Jag är faktiskt mer rädd för små ettersprutor a´la terrier och dyligt.

Aha, då förstår jag… Grattis:D
skönt att d gick bra =)
Och dom som ser så snälla ut, konstiga människor 
jaa de har jag med tänkt på.. tycker borzoi hundar ser super snälla ut.. har aldrig någonsin tänkt att de är en stor hund.. dom känns som små hundar i stort format:P
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
dom e himla fina me, o som sagt ser verkligen snälla ut =)
En kompis familj har alltid haft flera stycken, jättemysiga hundar! =)
Gokväll! Längesen jag var här nu. Åh vad trevligt att så många av er hålle rmed mig när det gäller Borzoi. Ja, de ser snälla ut och de är världens snällaste hundar. Bara de hamnar rätt. Det finns fall där de bitit omkring sig, men det beror på människorna runt omkring.
Alla jag har haft hittills har varit underverk av snällhet och godhet. Alla har ju varit omplaceringar och inte haft så bra levnadsförhållanden alla gånger. Han som är på bild, den jag har nu, har dock haft det kanonfint hela livet.
Imorgon ska jag träffa grannen med Dalmatinertik och Cocerspanile tillsammans med min Borzoikille, vi ska ta en promenad, närma oss med hundarna på rätt sätt. Alltså bara gå ihop innan de får nosa på varandra sedan.
Efter det första försöket har min kille tittat efter sin "kompis" varje gång vi har gått förbi stället där de började gå inte tillsammans, men vi var ju strax bakom. Det ska bli så kul. Det blir mer avslappnat.
Idag var de ute och lekte på en fotbollsplan, hennes hundar, jag hade båda mina med mig, innan skulle jag ha valt en annan väg, men idag gick vi förbi. Jag visste ju inte om hon var villig att ställa upp igen.
Senare pratade jag med henne när hon var ute och jag stod på balkongen.
Förresten, förr i tiden skulle både Borzoi och Sheltie ha skällt om någon kommit så nära deras balkong, så att de stod nästan alldeles under den. Idag tittade de bara på henne och hundarna nedanför och sa ingenting. Jag vet att det kommer att fungera, ser framför mig hur fint det kommer att gå.
låter så härligt att d går så bra för er… hur är dom nu i värmen? tycker dom d e jobbigt eller trivs dom?
malin.a: Borzoikillen tycker nog att det är väldigt varmt. Vi går inte någon lång runda när det är som varmast. Utan tar en tidigt på morgonen (är på väg nu) och en sent på kvällen, sedan tar vi bara korta kissrundor.
Den lilla, Sheltien, däremot, han bryr sig inte om varken värme, kyla, regn, eller snö, han är lika glad i alla väder. Men när han varit ute så blir han tröttare än annars.
Hur har din vovvsing det i värmen?
Passar på att önska dig en riktigt härlig lördag också.

Har aldrig träffar en borzoi som inte har varit snällheten själv
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#13 okej.. Lusse har det ganska jobbigt, han blir trött o så, brukar gå korta rundor på dan o på kvällarna får han gå ut längre o sen springa av sig.. ska snart ut me en vattenflaska o leka lite så blir han lite sval, han flåsar inte lika mycke när han fått vatten på sig.. =)
malin.a: Ja, jag är ute och går en timme på morgonen med båda hundarna. I morse var vi ute mellan 7-8. Sen har vi varit ute en kortare vända. Den lilla bryr sig ju inte om ifall det är varmt. Så honom tog jag i rask takt två varv runt vår vanliga runda. Han vill röra på sig hela tiden. Snart ska jag ut och kasta boll med honom, så att han blir ännu tröttare. Men börjar jag med det så går det inte att sluta innan han ramlar ihop i en hög.
Han är ju så glad i att jaga den. Han fattar inte när han ska sluta heller.
Det är kul att höra att det går så bra för er. Tänk vad stolt man blir över de små liven (och sig själv) =)
Jag är mer "rädd" för små hundar i så fall faktiskt. Men kanske beror på vad man är van med också. Jag har alltid haft större hundar runt omkring mig.
Min kompis familj har nog haft runt fem-sex stycken, det hade två stycken samtidigt hela tiden. Bara hanar dock, men en vän till dem hade tikar. Kommer ihåg att jag och min kompis brukade va ute med deras hanvalp och vännens tikvalp när vi var yngre. Fick väl inte gå själva med dem när de blev större, så vi var väl glada då när vi fick va ute med valparna! =)
Vad roligt att höra lite hur det går för dig och storsnyggingen….ni har väl förmodligen samma värme hos er som jag har här, Skorpan är mer dö en levande…hon sover mest hela dagarna för att sedan vakna till på kvällskvisten och då blir det en himla fart på henne må ni tro 

Skojigt att höra att det går så bra för er.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Här kommer mer nyheter om ni vill höra:
Ikväll träffades grannen och jag. Hon har en Dalmatiner tik som är sju år och så hade hon med sig en Cockerspaniel på cirka 1,5 år. Jag tog med mig Borzoikillen till att börja med. Vi träffades på gården, jag klev litet åt sidan för att hon skulle få gå förbi på gångvägen som leder bort från gården. Sedan följde jag och min kille efter dem.
Vi gick över en annan gård och när vi passerat den sa jag till henne att ge mig tikens koppel. Jag tog det när hon räckte över det och hade min kille och tiken i varsin hand, när de kom nos mot nos morrade hon, men jag korrigerade snabbt och hon gjorde inte om det. Lugn och bestämd "talade" jag om att jag inte accepterar det beteéndet. Hon förstod det på en gång. Sen gick vi. Grannen höll fortfarande i lillhunden och jag hade tiken och min kille i varsin hand och det gick jättebra.
Vi gick mot en stor gräsmatta där hon ville släppa sina hundar. Hon började med att släppa den lille, medans jag tog en runda med de andra två. Sen gav jag henne tiken som hon också släppte. Min kille gick och kissade på några buskar, sen la han sig bredvid mig och tittade på de andra två.
Cockerspanieln kom och sprang i cirklar runt min Borzoi som bara tittade åt ett annat håll och la sig ner på sidan.
När hennes hundar var färdiga så tog vi upp promenaden igen. Nu gick vi i en klunga. Efter att vi gått en bit på väg hem igen, så bad jag henne komma med sina två hundar. Jag fick alla att lägga sig ner bredvid varandra i en avslappnad "hög". De fick varsin godis då och klappar.
Så fortsatte vi.
Grannarna gjorde enorma ögon, då vi kom tillbaka till gården i en klunga. Hon, jag och alla tre hundarna tillsammans. Antar att de inte trodde att det skulle fungera.
Det hela tog ciirka en timme.
Ja, jag känner mig jättestolt. Och jag är jätteglad över att hon ställde upp. Vi ska göra om det, och nästa prommis följer min Sheltie med oss.
Åhhh det låter ju sanslöst bra…kan ju bara tänka mig vad grannran måste ha funderat *S*
Lotta: När jag stod och väntade på gården på att hon skulle passera, så såg jag samtliga grannar som var ute på gården stelna till alla har ju trott att min jättestora, jättesnälla balanserade och lugna Borzoikille är farlig.
Därför var det som att vinna en stor seger när vi kom tågandes tillbaka tillsammans efter den timmen vi var borta.
Kan inte fatta att folk är så dum….du skulle ha vevat och skrikit jippie jag har lyckats tämjt den stora elaka hunden. Jag tycker det är otroligt att folk tycker att borzoihundar ser farliga ut…dom är ju vackra och ser ju så sanslöst snälla ut :) Krama om busen från mig =)
låter jätte bra Vintisen =)
Lotta: Jag kramar killen från dig. igårkväll när jag var ute med den lille litetet senare, så såg jag bara uppskattande blickar. Men jag tvättade kläder också,sprang över gården til och från tvättstugan och jag blev såååå uppskattad. Folk som inte hälsat, hälsade, människor som vägrat prata med mig, pratade. Det var verkligen "storfjäsk" men ingen ursäkt för att de snackat om min "farliga hund". Lillkillen är så väluppfostrad, så efter att han sprungit lös en stund och nosat och kissat och så, så gick han alldeles bredvid mig, när vi kom in på gården igen, utan koppel. Jag gick i rask takt med honom när han fick regeln att gå bredvid. Jämnt och rakst. Det sitter ett par på gården som älskar min lilla hund. Och kvinnan vill hälsa på honom. Jag tvingas höja handen och lågt säga "inte nu" för hon ser inte att jag utför ledarskapsövningen. Vilket jag alltd gör en stund under varje promenad. Vi kunde fortsätta utan att han vek från min sida iallafall, fram till dörren där jag saztte honom, öppnade porten och gick in och sa till honom "varsågod" han väntar alltid tills han blir "inbjuden" för han får inte gå in eller ut före mig. Inte den andre heller för den delen.
malin.a: Jo det är fantastiskt, med tanke på att hennes hundar är obalanserade, alltså de drar i kopplet, hon "tjatar" och hon använder namnet, när hon ska korrigera. Jsg vill ju så gärna hjälpa henne,
Igår sa hon att den lilla hunden inte förstår så många ord svenska mest engelska, det är inte hennes hund hon har den tillfälligt. Jag sa att det inte har någon betydelse för hundarna kommunicerar på sitt eget sätt. Jag kommunicerar på deras sätt, så jag kan "prata" med en hund som bara kan koreanska, kinesiska, eler vad som helst. 
Eftersom mina "trevliga" grannar dömt hunden i förväg och snackat så mycket dynga. Överväger jag att inte godta fjäsket de nu pysslar med. Jag har faktiskt min stolthet att tänka på. Så jag tänker minsann inte säga mer än nödvändigt till dessa människor.
"Conquer them with love" Pha, glöm det. Snack bakom ryggen är alltid en förnedrande handling. Jag glömmer inte oförätter så lätt. Nu kan dom sitta där med lång näsa, medans jag inte låtsas om deras existens alls. Pha!! Jävlar vad sur jag blir
Hahahaha så ska det låta Sammie, det finns banne mig inget som gör en så sur som att bli dömd på förhand. Och när dom väl inser att dom begått ett misstag så ska det fjäskas…pfsss då har dom ju redan gjort bort sig ju ;)
Lotta: Ja, precis. Hm vad har hänt här?? Skit i det!
Gissa vad jag gjort, haha. Shoppade Inlines med utrustning till. Nu ska jag lära mig åka. Har läst instuktionsboken och testat balansen inne i hallen. Tog inte ens en minut innan jag hade den. Skitskoj ska det bli. Och grannarna (mohahaha) får mer att förfasa sig över, de jävlarna!
en bok för inlines? de är ju bara att åka:P
Jaa.. jag skulle inte säga nej till hjälp med ecko från dig minsan!:)
Lis1: Har aldrig stått på Inlines innan och läste instruktionen bara om hur man bromsar och svänger. Jo, det verkar enkelt och jättekul.
Tack för dom orden. Att du har förtroende för mig och min metod. Det stärker mej ännu mer, ska du veta.
Åh jag måste ju berätta detta: Vi tog eftermiddags kissprommisen för ett tag sedan. När vi kommer in på gården ligger "gårdskatten" mitt på en gräsmatta som vi måste passera.
Risken är stor att den katten hoppar upp och anfaller, en riktig tuffing är det. Men det kom en hyresgäst gående, en som inte har snackat dynga. Och sa att hon kunde ställa sig vid katten på gångbanan. Jag sa ok. och vi kunde passera utan att kissen fick ett ryck. Finfint med grannar som inte har förutfattade meningar, dem gillar jag.
"Pratade" med min Borzoi och sa på hundspråk att han skulle strunta i katten och det gjorde han. 
Min första gång släpa min bror ut mig och jag höll i honom.. sen släppta han mig bara:P
Jaa du får gärna komma hit och hjälpa mig med min bångstyriga gris;)
Lis1: Gick det bra då? När din bror släppte dig? Jag har rullat runt i min hall och det var inga problem, sen rullade jag genom köket och in i sovrummet innan jag tog av mig dem.
Jag kommer som ett skott! Vart bor du? (hehe( sätter mig på min kvast och gör en avspark. Är redan på väg. 
Åhhh huaaa skulle jag ställa mig på ett par inlines så slog jag ihjäl mig….men jag skulle vilja för det ser attans roligt ut när dom kan, och så får man ju motion också på köpet :)
Kan du komma till mig också….behöver hjälp med karln, kan du sånt också? ;)
hihi.. jaa de gick ju rätt bra.. förutom nedförsbackar dock:P men man lär sig jätte fort kan jag säga.. bara man får in teckniken med fötterna när man åker.. kan tyvärr inte förklara över internet.. men de kommer nog:) ha SKYDD bara.. jag har både knäskydd, armskydd och hjälm.. och jag är rätt hyfsad på att åka.
Jaa kom hit.. jag bor i norrköping:) han drar som in i helvete ibland, när han vill.. och han har börjat bete sig mot andra hanhundar.. han är ju tonåring:P
äsch Lotta.. DU kan du med.. de kan jag lova.. om du inte har något graft fel på benen då?:P
Lotta: Jajjamän! Karlar kan jag också uppfostra! Bara håll honom kort. Om han inte gör som du vill utan har egna åsikter så nyper du honom i örat och säger "nänä". Se till att han inte hamnar före dig, när ni ska ut genom dörren tillsammans. Han ska alltid öppna den för dig och släppa ut dig först.
Se till att han alltid är med dig när du shoppar kläder, smink saker till hemmet, eller vad du nu tycker är roligt. Även om han protesterar. För när du är klar så är det hans uppgift att bära hem allt.
Låt honom inte visa sig duktig för ofta, ställ inte så höga krav så att du måste belöna honom varje kväll (hm, ja, du vet hur karlar vill bli belönade.)
Lis1: Jag har ju testat och tog mig framåt. Det är som du säger svårt att förklara, men det kom liksom av sig själv här.
Du kan börja spana efter en kärring i jeans och med en fläta på ryggen. Jag landar snart hos dig.:-D
hahaha… skönt! då vet jag när jag ser en tantis i BARA jeans och är naken förövrigt.. med en fläta på ryggen.. jo de var originelt. (neeh jag märker inte ord
) hihih..
joo de kommer gå så bra snart med inlinesen:) sen kommer du köra maraton;)
Lis1: Jahaja, glömde att jag måste dölja det gungande fettet upptill också. Ok jag har ett linne på mej också.
Ja, haha, det tror jag med. Och då får grannarna mer att förfasa sig över, de som inte har något eget liv. ASG.
haha.. du bara får ett linne sådär. Jojo, du var häxa ja? eller:P
Jaa de är bara att köra på för full vind. så ser dom inte ens vem de är som far förbi.. eller så kan du ju köra med dina killar.. så blir dom ännu mer förundrade:P
Kom hit Sammie du måste hjälpa mig…sa precis åt gubben att hämta mig lite kaffe för benen strejkar…vet du vad den f-n sa ….gå och hämta själv och ta en kopp åt mig på en gång
Nu MÅSTE du ju komma hit…bra va???
Och det bästa med det är ju att då bli vi två med jeans och inlines upps glömde linnet ;) Men jag har ingen fläta men det kanske går endå
Ska ut och köpa mig inlines så återkommer jag om datum…hihihi
haha.. du är knaas lotta! du kan ju inte glömma linnet när du ser ut som en kräfta:P annars tror jag förviserligen att du är jätte vacker;) men jaa.. ta de lungt liksom..
ska du me ha inlines nu.. ni kan komma till mig så kan jag hålla i inlines skola:P
Lis1: Men guuu, vilket bra förslag! Då kan vi skrämma slag på hela stan! Två tantisar och en fjortis på Inlines, en kokt tantis utan linne och en med fläta och linne. Glömmer inte jeansen.
Lotta: Löshår är bra! Det kan man också fläta. Finns visst färdigflätat löshår också i roliga färger.:-P
vadå fjortis!:P tusan jag är 20 ÅR! haha.. neeh glöm för guds skull inte jeansen nu;)
Lotta: Ojojoj. Han är visst väldigt egensinning den där karln. Du gick väl inte och hämtade kaffet?
Jag kommer som ett skott! Du behöver verkligen en syster Phil där. haha
Ehhh, menar så klart syster Philippa! Hjärnan smälter som smör i solsken på mej, kan ju inte tänka själv längre.
*ASG* Syster Philippa kom genast hit…fick just höra att det var väl själva den att man aldrig kan få kaffe serverat av dig nån gång…så han fick absolut inget *viskar* Kan det vara så att jag lärt mig lite tro? 
Jeansen, jag och inlines och vad var det mer….löshår var det *packar för fullt* Vi kommer snart Lisette…gör iordning en vadderad bana till oss också…kan behövas för min del ;)
Lotta: Ja! Jättebra! Det gör inget att han protesterar bara han hämtar sitt jävla kaffe själv. Annars kan han sitta där och sukta och vänta. Haha.
Ah, du vet, de som tränar polis och vakthundar har ju vadderade saker på armen. Kan du inte fixa några sådana. En till varje arm och en till varje ben. Sen kan du ha en flytväst. Den tar emot stöten när du ramlar baklänges. Du får ha en dunkudde knuten runt magen ifall du blir framtung. Och en hjälm, med skumgummi i måste du ha. Sen är du redo att åka.
Du kan känna dig lugn, jag leder dig de första två metrarna innan jag släpper.
Ingen fara om du måste sikta in dig på närmsta vägg för att få stopp på rullisarna.
En del karlar biter ingen träning på. Jag hade en förut som jag placerade om, för det gick bara inte att få honom att lyda. Han hamnade hos någon macho matrona i skogarna i norrland någonstans och idag är han sååå lydig. Han hamnade rätt. För han hade en starkare vilja än vad jag hade men den var svagare än hennes. 
Ska fixa allt…men till magen behövs inget skydd, har eget inbyggt
Åhh jag känner mig sååå trygg när jag vet att du hjälper mig på traven 
Kan vi kanske fråga henne om hon vill ha en omplacerings-gubbe till kanske? 
Lotta: Jag kan försöka att jobba med din gubbe först. De i den gråa Zonen är min specialitet. Ja, jag har ju gjort mig ökänd som mansprataren syster Philippa. I mitt psykologicenter finns en del gubbar som inte har hittat nya hem än. De var nära den grå Zonen en del var redan där. Men idag hämtar de allt man vill ha, de bär hem allt man handlar, de städar, tvättar och tar hand om barn, de lagar maten och diskar och dessutom jobbar de heltid. Så jag tycker nog att jag lyckats. Han kan få bo där med de andra gubbarna ett tag och lära sig hyfs och vett. Det brukar ta fjorton dagar. Under tiden kan du åka Inlines med Lis!.
Jipiiieeeee vilka veckor…snacka om semester =D Men nu glömde du ju att du skulle hålla i mig dom första metrarna på inlines…ack ve hur ska det nu gå 
oj va ni skriver mycke, orkar inte ens läsa igenom, så jag hoppar in här o säger hej =D
Hej latmask…självklart lär du läsa igenom tråden, hur skulle det annars se ut??? ;)
hahaha meh kan ju hoppa in i mitten nånstans =D
hahaha meh kan ju hoppa in i mitten nånstans =D
och så fuskar hon direkt.. de första hon gör.. jaha ja!:P
neee jag fuksar aldrig 
Du fuskar jämt ju…fusklisa är vad du är ;)
haha nee vad tror du om mig igentligen? haha eller d vill jag kanske inte veta =D
Nä precis *ASG* Du är ju sanslös Malin!!!! ;)
hahaha joo trodde väl d =P

hmm, här jagas det en första plats igen och en annan som kämpar att behålla den.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Hehe jag har ju redan vunnit en gång så nu lär malin sätta fart ;)
japp jags kriver för fullt =D
Du sköter dig puman ;)