Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 2376 ggr
lilla jag
0

Har frågor! (Bella löper)

Hej!

I natt börgade så klartr Bella löpa i min säng Skrikandes

Åhh allt blev blodigt när jag vakna!

Mina frågor är: vad använder man för tik skydd till en Bichon havanis?

(Då min hund har svansen uppe hela tiden)

Hur länge löper hunden?

Hur långt tid tar det tills nästa (Stavning) gång den ska börga löpa?

tack för snappt svar då min hund löper redan nu!

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

Jenna_Nord
0

http://www.dogman.se/tikskydd-justerbart-svart-m.html Detta tikskyddet har jag till min tik. Tycker om att de är justerbart och resåren är ganska bred. De är också ett knäpplås så de är lätt att få av o på :) Hur länge en tik löper är olika, men brukar vara i ca 2-3 veckor. Hur ofta dom löper är också olika. De kan vara allt från 1 gång om året till 3 gånger om året. Men vanligast är nog ca 2 gånger om året :)

Mvh Jenna

russin
0

Räkna med 3 veckor då det är vanligast och tro inte löpet är över om det ljusnar och nästa inte syns på några dagar, utan då är det höglöp. Efter höglöpet mörknar blodet igen och det fortsätter några dagar till.

Så väck från hanhundar i minst 3 (ibland 4) veckor till du lär dig exakt hur just din tik löper.

Noa-Nisse
0

Klenod brukar börja lukta gott ca 2-2½ vecka innan hon börjar löpa, sen löper hon i 3 veckor, men luktar fortfarande gott ca 2 veckor efteråt ändå. Så det är inte alltid bara just under tiden som själva löpet varar som man måste vara försiktigt. Klenod känner sig besvärad av hanar under hela denna tiden. Jag försöker minska ner på hundmötena under denna 7½ veckors period. Speciellt när det gäller hanar.

Sen beror det på individen också hur ofta som den löper. Jag vet att många vinthundstyper löper ofta bara en gång om året. Medan jag vet en golden som löper 3-4 gånger om året. Min har landat på 2 gånger om året. kring midsommar och vid jul. Men det kan ju ändras somsagt!

Jag har liknande tikskydd som #1 visar och tycker också det är toppen. Jag har en tik som det i princip droppar blod av såfort hon tar ett steg, så tikskydd är ett måste.

Medarbetare på Hundar.ifokus