Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 807 ggr
Maja
0

Stackars liiiiiten.. :'(

Lilla, lilla Närå har ont.. :( Han haltar fram på sina små ben.. :( Har varit ute och lekt och sprungit runt på tomten hela dagen, men nu helt plötsligt så blev han nästan helt halt på höger fram.. :/ Nu får han ligga stilla och vila hela natten så får vi se hur det är imorgon.. Är han inte bättre då får vi åka till vet. tror jag.. :( Usch, han ser ut att ha ont.. :(

Tixy
0

Trampat på en geting eller liknande? Det lyckades Idelma med förra sommaren när vi var ute och busade med en annan hund, helt plötsligt tjöt hon till, flög upp i luften och gömde sig mellan mina ben, så far min fick ta bilen och hämta oss, stannade var femte meter när vi skulle gå och möta dom på parkeringen i närheten.

Hoppas han mår bättre imorgon. :)

Maja
0

Aj.. :/ Neeeej, det tror jag ändå inte på.. Jag var ute med honom på en promenad strax innan kl. 20 och då var han fullt frisk, sedan lämnade jag honom hemma medan jag var ute och sprang i lite mer än en timme.. Mamma ringde efter ett tag och frågade "Gjorde du och Nero något speciellt ute?" "Nej" sa jag. "Han haltar jättemycket på höger fram.."

Så jag vet inte vad som har hänt, hoppas bara att han blir bättre snart!! :)

Tixy
0

Låter ju inge skoj för lillkillen. :/ Har du känt över benet?

Maja
0

Ja, han reagerar inte när man tar på det.. Jag har klämt och känt, tittat på trampdynan osv. men hittar ingenting.. :/

Tixy
0

Då lär det nog gå över under natten, tror jag. :) Ska hålla två tummar och 16 tassar. ;)

Liss
0

de låter som om han bara kanske har överansträngt benet.. så om han får sin vila blir de nog bra ska du se:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Lotta
0

Han kanske bara har sträckt sig, det låter då som det. Eller så fick han lite träningsvärk. Tror ju inte att det är någon fara eftersom det verkade komma så där plötsligt…stackars lilla Närååå =)

Faxlin
0

Har du känt igenom ordentligt mellan trampdynorna? Kan vara en sticka eller något.
Låter i alla fall inte så där jätteallvarligt. Lite vila gör nog susen. ömka inte för mycket bara för då kan de sympatihalta vidare utan anledning. ;-)

Här hålls alla tummar och tassar för en piggelin vovve i morgon.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Tixy
0

#8 Tror du verkligen att Juve vill ha en glassvovve? :)

Faxlin
0

#9: haha, innan jag fattade det där med glassen då ;-)
Men du kan ju ha rätt. Kanske vill hon inte det.

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Mohahaha piggelin är gott ju ;)

Pussa Nerå på tassen från mig och tala om att han är bra imorgon…för det har Lotta sagt ;)

Faxlin
0

Nepp inte säga det åt Närå med någon puss från Lotta då blir han bara döds sjuk stackaren. Nämn inte ens Lotta, han kan få utslag. Räcka ut tungan

Audiatur et altera pars

Tixy
0

Ja, piggelin är supergott, så länge det inte blir för mycket. :)

Maja
0

Mmmm.. Piggeliiiin är mums-mums!! ;)

Hihi.. Ja, hoppas det är bra imorgon, men det var bara det att han haltade så otrooooligt mycket som gjorde att jag blev fudersam.. Så mycket har han aldrig haltat.. :/

Lotta
0

Dumma dig Åsa…jag ska aldrig blåsa på dig när du har ont Oskyldig

Slickar han under tassen? Isånna fall kan det vara så att han fått en sticka eller ett bett även om han inte skrikit…

Faxlin
0

#15: Gör du ju i alla fall inte. du bara skrattar och säger åt mig att det går över. ;-)

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Jamen det är ju för du är stygg ju…så skyll dig själv *ASG*

Malin-A
0

Lusse fick ju likdant o då va d växtverk, men Nero kan ju sträckt sig eller nått.. håller tummarna för att d ska bli bättre..

Maja
0

Näpp, han låter tassen vara.. :P

Lotta
0

Då är det nog inget som fastnat eller något bett för då brukar dom slicka på tassen hela tiden nästan =)

Du ska se att han är bra imorgon annars får du låta honom vila några dagar…ta det lugnt med prommisar bara.

Malin-A
0

ja hålller me Lotta.. hon e klok hon =P

Lotta
0

Hehehe tack för den Malin =)

Malin-A
0

d va så lite så.. =) nu har jag vart snäll för idag =D

Lotta
0

Nähääää så kan du väl inte säga…du är ju jämt snäll =D

AnneN
0

Hur e de med Närå idag då?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Maja
0

Nu är Närå bra igeeen, han behövde nog bara vila.. :P Hihi.. ^^

AnneN
0

Härligt att det gick över så fort =) då var det nog bara en sträckning

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Malin-A
0

#24 tack..  =D

skönt att d e bra me Närååå nu =D

Lotta
0

Vad bra att det gick över av sig självt….säg åt honom att ta det lugnt nu annars kommer tant Lotta och skäller ut honom ;)