För er som vill ha en GD:)
tycker den här var underbar i färg och kolla VILKA ÖGON:)

Gud vad söt!!! 

Oh, jag vill verkligen ha en sån! Fast jag vill helst ha en blå! 
Jag vill ju ha en igen! Men de får vänta tills jag bor i hus… =( Och ingen hane..
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Precis den färg jag vill ha på dom men sambon vill tyvärr inte alls ha stor hund =/
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
ohh vilken söting =)
Söt. :) Men är det inte harlekin som kan ha en del problem med sig? Som döv/blindhet, eller är det jag som har fått för mig det bara? :P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Harlekin i sig är inte döva eller blinda. Utan om hunden föds mest vit så kan man göra en hörseltest på dom.
Den vanligaste rasen för dövhet är dalmatiner och vit boxer

gud vad den var söt
Vilken söting….jag ska tala om vad gubben sa fast det tar imot "attans fula kor det där" *morr*
Haha! Sådana kommentarer har man hört några gånger, men smaken är ju som baken =)

Haha kossor e ju söööta!!!!
_**/Mvh Anne

Ohh, precis den färg jag vill ha. Vill verkligen ha en GD. Men där säger gubben nej med stora bokstäver. Han anser att det räcker med hästar i stallet vi ska inte ha någon i sovrummt tydligen.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Men Åsa då, det är ju jättemysigt med en stor bluff som lägger sig på en i sängen! Man kommer igenstans så man får hur lång sovmorgon som helst! =)

#W13: Inte mig du behöver övertala. Jag vill ju ha en. Tog hand om en GD för många år sedan för att han skulle utvärderas om han gick att omplacera genom ett hundstall i Stockholm. Han var rätt problematisk när han kom hem till oss. Men det gick att få ordning på honom och han hamnade i ett otroligt bra hem på landet sedan.
Ända sedan jag gjorde detta har jag velat ha en alldeles egen GD.Men jag får inte. *snyft*
Audiatur et altera pars
Man blir bara helt förälskad… Jag får ju inte heller någon mer förrän jag bor i hus. Tycker det blir för jobbigt i lägenhet. Så jag delar ditt snyft. Men du har ju en Busa nu istället =)

Jaja, men ärligt en rottis är en rottis, det är inte en GD. Jag skulle vilja ha en schäfer och en GD ochj så min knäpp Busa;-)
Audiatur et altera pars
Hihi då lär de ju garanterat bli en Busa nr 2 då! Stolligare hundar får man leta efter =)

Ja, fast det gör ju inte så mycket. Alla mina djur blir i alla fall lite störda säger folk. Så det kan jag ta. Men jag vill ha en GD :-)
Audiatur et altera pars
Störda vara bara förnamnet ;) Inte så kul med en ko i sängen heller…inte om man ska tro Jonny iaf =D

#19 Va?!! Har han testat????
_**/Mvh Anne

#19: *morrar* Du ska inte hålla med mig, knäppluva.
Audiatur et altera pars
Hehehe nej men man kan tro att gubban har det, han säger att dom ser ut som stora kalvar ;)
Men Åsa den bjöd du ju på eller hur *ASG*
Haha nu menade jag faktiskt att GD är en stollig ras i allmänhet, så Åsa behöver inte ta åt sig ;P Även om Busan verkar rätt stollig hon med, men det kanske följde med på köpet ;)

#22: Men din taskmörta, du skulle ju inte hugga på den för det. Du ska ju vara min vän., och vara såååå snäll mot mig. I det läget skulle du ha försvarat mig och sagt att det inte alls är något konstigt med hästar som beter sig som hundar och så vidare. Hmm, du har missat en vänskapspoäng där min vän. 
Audiatur et altera pars
Nehääää har jag ju inte 

Joooo, det har du. En stoooor vänskapspoäng har du missat.
Hmm, nu får du jobba på att få tillbaka den ;-)
Audiatur et altera pars
ehum!! ursäkta mina damer, men den här tråden var dock om att vilja ha en GD! Ni har fallit lite ur trådens vinkel
Mvh Lisette, medlem 
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

mohaha, sååå rätt så Lisette. ber om ursäkt. Jag vill ha en GD, jag vill, jag vill jag vill. ;-)
Audiatur et altera pars

nemen va söööt <3
En riktig skönhet, och vilken teckning sen!
Och vilka underbara ögon, älskar blåögda hundar :)
*ASG* Där fick du in en femetta på Åsa…riktigt rappt måste jag säga Lisette ;)

Fast jag vill ha en GD 
Audiatur et altera pars
Det tror jag säkert =D Men du får ingen *retas*

hmm, kanske ska omplacera gubben och skaffa mig en GD. eller förresten då lär jag få leva singel resten av livet för vem skulle vara så tokig att de tog mig som ensamstående mamma till fyra barn och ett halvt zoo på köpet ;-.)
Audiatur et altera pars
Jonny
*visslar*
Han tog ju mig med 4 ungar + införskaffning av både det ena och det andra 
dom e ju så härliga Gd, men nog ingen hund för mig.. får titta o njuta ist =D
Håll dig du till Lusse, han är stor nog ;)
Har varit supersugen på en GD men insett att det nog inte är rätt typ av hund för mig.. spec inte med tanke på att jag tycker den ideala storleken på en hund för mig är ca 45-50cm ^^ Men jag hade gärna velat träffa en massa grandisar och ev. pröva på att träna med en och sådär. Men att ha en själv känns inte riktigt rätt. Fast ojojoj vad dom är fina!!

De är sååå ståtliga grandisarna.
Och Lotta, tror kanske inte det är direkt samma sak att man när man väl fått dem får skaffa djur som att redan ha ett halvt zoo. hihi
Sedan är man inte direkt bildskön heller. och när skulle jag träffa någon. På väg till stallet. ;-)
Audiatur et altera pars
Det bor en 7 månaders GD vid oss. Han är helt vit bortsett från ett svart öga. Jätte fin :)
#38 Men du får väl gå längre då tokfia ;)