Hjälp... :/
Låter som svamp. Åk till veterinären
Medarbetare på brukshundraser.
Min hund blir sådär när det är blött ute, eller han är fuktig i tassarna. Torka och håll torrt, och låt honom inte slicka så brukar det bli bättre påengång för oss! :)
jag gjorde upp en eld för dig, nu brinner hela skogen.
Lite offtopic kanske, men är hunden hår klippt mellan tassarna? Jag bara undrar ifall man ska göra det, Har läst att det är skydd för tassarna att ha håret där mellan tårna eller vad man ska kalla det. Kanske ser det bara ut som det på bilden om ni inte gör det eller så gör ni det? Jag bara undrar? Jag är ingen mästar epå hundar :)
Min senaste lansering - Letssnap.se - Let's snap är en ny webbplats för att hitta och komma i kontakt med nya vänner som använder Snapchat / KIK.
Vissa använder en huskur med Atamon (köps i livsmedelsbutik) för att behandla svamp.
1msk atamon i 2dl vatten som fotbad i några minuter och torka noggrant efteråt, upprepa dagligen. Håll även tassarna torra och kanske klipp bort överflödig päls mellan trampdynorna.
Ta annars kontakt med vet.
≧◔◡◔≦
#3 man kan göra olika, har man en hund med mkt päls mellan tårna (kan bli fukt som stannar mellan där annars) kan man raka ur tassarna, så gör vi på min systers cockerspaniel. på min hund klipper jag det bara i kant med trampdynan,
jag gjorde upp en eld för dig, nu brinner hela skogen.
#5 ok. Vi har en vitherdehund han har väl relativt mycket päls mellan tårna, får hålla kolla på det ifall det fastnar fukt och så där, tack för tipset.
Min senaste lansering - Letssnap.se - Let's snap är en ny webbplats för att hitta och komma i kontakt med nya vänner som använder Snapchat / KIK.
Det kan vara allergi, svamp, annan irritation.
Mitt råd är att kolla upp det hos veterinär så det blir rätt behandling. Till dess bör ni sätta på en strumpa eller något liknande så han inte kan slicka sig på tassen.