Valp
Jag ska åka och titta på en valp idag. Är det något speciellt ni tycker att jag ska fråga eller vara uppmärksam på? :)
Jag har fått lära mig att man skall titta runt ögonen om den är kletig eller liknande. Kolla i öronen om det ser bra ut och huden om det ser bra ut eller om det finns sår.
Det är vad jag har fått lära mig.
Vad roligt vad är det för ras?
Jag fråga om bakrunden (hur mamman o pappan är/var som små) lite extra förutom kollat igenom stamtavlan o den biten.
Jag tycker att du ska titta på hur mamman är och även hur valpen är i jämfört med syskonen. Är den här valpen ensam i ett hörn tex så skulle jag kanske bli lite tveksam.
Jag skulle även självklart be om att få se besiktningspappret och vaccinationsintyg.
Lycka till och jag hoppas att allt gå som det ska :)
Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu
En valp ska vara pigg, våga ta kontakt med en och vara busig. Kolla på hur mamman är också. Fråga om sjukdommar i släkten.
Detta med pigg visst ska de vara det men en valp som är mer försiktig av sig kan vara en valp som är lugnare med.
#5 Personligen skulle jag aldrig välja en valp som är försiktig och inte vågar komma fram.
#5 Förstår hur du menar men jag anser att valpen måste vara tillräckligt nyfiken för att vilja komma fram och hälsa. Jag skulle aldrig välja en skygg valp.
Stor skillnad på skygg o en som sitter o kollar in läget. Enja var en sån som kunde sitta o spana medans de andra rusa fram o roffa åt sig. När vi kom o hälsa på så var hon vissligen först fram att klättra upp i dotterns knä men när vi satt ute o fikade o valparna i sin hage så satt hon o spana mer. Se på henne idag, framåt inte dumdristig o skadar sig. Trygg är hon o finner sig i alla lägen redan som liten
.
Ja men då är vi helt överens
Ville bara betona det där med nyfikenheten 
Har precis varit och kollar på valpisarna, tingade en :D fan vad kul! mamman är en aussie och pappan en terv. Båda föräldrarna är ad och hd röntgade, mh testade, ögonlysta och dom har tävlat i både lydnad agility :) Föräldrarna var jätte trevliga, kelna och lugna. Valparna var friska och fina, väligt busiga och nyfikna och dom skulle bita på allt haha… Så den 5/7 hämtar jag mitt lilla monster!
#10 vad roligt, lycka till! :D
Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu
# 10 Vad kul! :D Lycka till!
Tack! :D
#13 Var det en tjuvparning?
Vad ska du ha hunden till? 
Varför blandras och inte renras?
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
#14 ja det var det hehe. Jag har tänkt tävla i agility och lydnad, sen vill jag prova på dom andra sporterna med :) Jag är väligt noga med föräldrarna till valpen, alltså var en renrasig valp det jag var ute efter, men eftersom jag visste att dessa föräldrarna var friska mentalt och fysiskt och kommer från fina linjer så tyckte jag det var okej :) Jag har letat efter en aussie valp ett tag, sen har jag haft 2st tervar tidigare och tycker det är underbara hundar. Så detta var den perfekta blandningen tyckte jag :)
10 grattis :) Vad valde du en tik eller hane ? Hoppas du bjuder oss på bilder på valpen. Jag ska inte förhöra dig ang blandras eller renras det är sitt egna val man gör. 
Hoppas du bjuder på bilder när du får hem valpen? :D
Den borde ju redan vara hemkommen :)
Hoppsan, la inte märke till att tråden inte är helt ny ;)