Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2285 ggr
[Surina]
2

måste få skriva!

Hej alla!

Alla här vet säkert om mina planer och hur det går för mig Flört Jag har varit i kontakt med min uppföddare väldigt mycket nu och besökt flera gånger!

Det är underbart! Just nu verkar kontakten vara väldigt stabil! Nu sitter både hon och jag och håller tummarna! Hon vet dessvärre inte om tiken är dräktig ännu då hon är på foder så hon kan inte se själv.

Hon som har tiken har varit borta den här veckan så de har inte kunnat fått veta ännu! Men gud vad jag hoppas!

Jag fick tydligen sommarjobb i sommar också! Så jag kommer att få in lite mer pengar som jag kan lägga undan och köpa hem lite extra saker! Glad

Helt överlycklig just nu!!

Ska hälsa på henne nästa vecka igen! Vi sågs så sent som i lördags på Avesta utställningen, fick lära mig lite mer om hur man klipper ! Så inte helt fel Glad

Maja2
10

Du har varit lite tyst i slutet … kul att höra av dig igen :)

[Surina]
2

Ja jag vet :) Men efter att jag blev lite tillsagd så dämpade jag ner :(

Men det går iaf frammåt nu ! Åker till min uppföddare på måndag och då får vi se

LindaBlue
10

Fast det var väl bara EN människa som störde sig? Verkade som om alla andra tyckte det var kul att du var så engagerad. :) Hoppas att det blir en valp till dig snart!

[Forest]
7

Vill man inte läsa inläggen från en person så behöver man inte det, inte heller påpeka att man är tjatig o TS du ska verkligen INTE ta åt dig av sånna inlägg. Själv hoppas jag på att du får en liten valp snart och att dina planer går som du önskar :)

[Skutta]
7

TS, jag vet inte vem det var som tyckte att du blev för mkt, men jag har följt dig hela tiden (dock inte skrivit ngt) och vill inte att du slutar! Jag tycker om att läsa hur det går för dig, och de som inte gör det behöver inte läsa dina trådar! Så dämpa dig inte, utan berätta vad du vill säga, så har du en läsare här :) Lycka till med allt :)!

Alexandra-S
1

Jag håller med dom andra, om man inte är intresserad behöver man inte läsa. Jag tycker att det är roligt att läsa om dina valpplaner :) Vad roligt att ni har så pass bra kontakt, även innan valpköpet :) Vi håller tummar och tassar här hemma och hoppas på att tiken inte går tom :)

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

Maja2
1

#2 Äh, bry dig inte om sånt … skriv, skriv, skriv :)  Man kan, som övriga säger, välja att inte läsa dina trådar, ifall man inte vill. Busenkelt :)

htt
0

Håller med alla! Klart vi vill läsa hur det går :) :)

dramanda1
0

men gud sluta vara så taskiga mot henne hon är väl jätteglad över att få en hundvalp och då får hon väl vara glad och ni behöver inte störa er på er det är väl som någon person skulle säga till dig själv om du hade något djur som du älskar jätte mycket och då säger personen gud vad fult djur du har det är väl samma sak så sluta vara taskig mot henne jag gillat också hundvalpar men de som bara hänger upp sig på saker håll tyst och skriv inte något inlägg för visa dumma inlägg kan såra någon.

[Skutta]
13

#9 ?

Frida B
0

TS vad kul! :) har oxå följt dina inlägg men aldrig skrivit någonting hehe ;)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

joheck
3

Och så vill vi se jätte mycket bilder från dig, på både pommar och andra raser *host* papillon! *host*Tungan ute. Du tar så otroligt fina bilder!

[Besan]
0

Har nog heller aldrig skrivit något i dina trådar TS men har läst dem om pommen och tycker det är riktigt kul att följa det svårt att hitta en person med så mycket motivation och glädje! Fortsätt med det!

sofiek90
0

Jag hoppas verkligen för din skull att tiken inte är tom, utan har en liten tikvalp i magen Glad

MVH

Sofie

[Surina]
2

Jag har varit till uppföddaren idag!! :) Det är ca 90 % Chans att tiken är dräktig !! :D Då ska hon föda om inte allt för många veckor!

Men hon kan gå tom också, men vi hoppas!! :)

Magrat
0

Jag tyckte det var kul att se dig skriva igen om valpplanerna,och denna eviga väntan som man ju hade hoppats skulle vara över nu. Själv skäms jag nästan över hur "fort" det gick för oss att få hem våran halvfodertik (jag vet, köpesavtal med bibehållen avelsrätt, men det är så mycket längre att skriva.) när man ser hur länge du väntat och planerat för den här valpen.

Jag tror inte jag heller skrivit något direkt om din väntan, men nog har jag bokmärkt ett pa trådar ihop om att plötsligt få sen en liten pälsboll. Av ren nyfikenhet, du har inte pratat med uppfödare om att kanske få låna hem en av hennes hundar en period, på så sätt så skulle valplängtan kanske dämpas lite och uppfödaren kanske kan tycka att det är skönt med avlastning? Hoppas att man inte blir totalt lynchad nu, tänkte mest på attt "min" uppfödares äldsta hane spenderar sommaren med en familj som också har en äldre hund så får han lite lugn och ro och extra mycket egentid.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

[Surina]
0

Inget att skämmas för ^^ Det är ju helt olika händelser osv så det kan hända mycket… som hanar xD

Min uppföddare har redan erbjudit mig den chansen men jag tackade nej då jag kände att de skulle bli jobbigt att sen kanske släppa hunden.

Sen så fick jag sommarjobb helt oplanerat så då hade det inte passat kanske så bra Flört Så allt har sin mening! hehe

Magrat
0

Jo, det verkar finnas ett överflöd av pomhanar nu ;)

Jag kan nog förstå din tanke där, "min" uppfödare har en tik som jag är helt förälskad i och när man en gång faller för dem känns det ju ganska omöjligt tanken att lämna tillbaka. Tanken slog mig mest eftersom ni verkar ha en tät och bra kontakt.

Fast ett sommarjobb kanske bara är av godo, både att det ger distraktion och dessutom extra pengar, en extra buffert är verkligen helt underbart bra att ha. Men jag håller tummarna för att du får din tik den här gången, dessutom borde det ju isåfall passa in rätt bra tills när sommarjobben upphör.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

[Surina]
1

Ja det ska bli skönt att ha nått att tänka på nått annat så tiden går lite fortare..

Ja hälften av lönen kommer gå in på hundkontot :) Så det blir ännu säkrare! Sånt tycker man om :)

Ja precis. . jag jobbar klart då är det typ dags heheh, så lite mening finns det nog!

Men bara tiken kan föddas så skulle det bli ännu mer mening! :)

Bara vänta och se.

[Doglovers]
0

Håller tummar och tår ;o}

[Surina]
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hehehe lite söta bild från besöket

[Surina]
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

bild nr 2

[Surina]
6

Glömde skriva att min uppföddare erbjöd sig att teckna medlämsskap i Svenska pom klubben till mig, annars gör man ju det när man skriver avtall och hämtar valp.

Men hon tyckte att de kommer ju hända iår iaf så det spelar ingen roll Flört

Ska också på en pom träff med min uppföddare om ca 2 veckor! Riktigt roligt!

sofiek90
0

Va roligt att ni fått så bra kontakt!

MVH

Sofie

htt
3

Skriver som #24- Gud vad kul att ni har sån fin kontakt!
En valpköpare som du skulle alla uppfödare vilja ha, och du verkar ha en toppenmentor i din uppfödare :)

[Surina]
1

Ja det är riktigt bra! Tror att den här väntan bara har gjort det bättre :)

Oj vilka varma ord! :) Ja hon är perfekt! Gör inte saker komplicerat!

[Forest]
0

25 valpköpare är det inte utan fodervärd :) håller med dig helt det är roligt att man klickar o funkar bra med sin ufd det är någ ett måste om man ska vara fodervärd tror jag lätt att det annars blir knut på tråden så blir man oensiga om något o vips har man ingen hund.

[Surina]
0

Lite mer nyhetsuppdatering :)

Jag och uppföddaren väntar fortfarande på besked om tiken men hon har inte hört nått mer. Men vi hoppas att hon fortfarande är dräktig och inte går tom….

Sen så blir de som sagt en pom träff nästa helg som jag ska med! :D

Sen i sep så ska jag på pom helg och få en exlusiv upplevelse! En av de top groomer och handler kommer berätta hur hon klipper pommar och hennes bästa tips :)

Men min uppföddare har iaf lovat att säga till mig så fort hon vet att tiken är 100% dräktig istället för 90% ;)

Så himöa glad! :D

[Surina]
0

Uppdatering :)

Det blev ingen pom helg tyvärr :( Dåligt väder och vi hittade inte stälel vi kunde vara inomhus heller… men det kommer flera gånger :)

Nu ska jag gå på en grooming kurs i sep ! :D Kommer träffa många uppföddare där! Sen kommer en av värdens bästa handlar och groomer :D!

Min uppföddare har fortfarande inte fått reda på nått om NamNam :( Men hon lovat att ringa mig så fort hon hör nått!

Men den här tiken har de alltid lyckas missa höglöpet på … men den här gången såg det bra ut iaf så vi hoppas att de kom precis i tid!

Utställningskopplet som jag skulle beställa har jag lagt på hyllan ! Efter lite tankar så väntar jag tills jag vet färgen ! Tack alla för den tanken !

[Forest]
0

29 håller tummarna än för dig/er. :)