Tid med hundagility?
Hej, undrar hur folk får tid att lära sina hundar att bli så bra på agility, verkar väldigt svårt att lära dem. Vad jobbar man med om man har tid att träna sin/sina hundar i det? Har man barn och familj eller bor man själv?
Någon som känner en lärare med man och eventuellt barn som tävlar sin hund i agility?
Jag skulle KANSKE vilja testa någon gång, men vet inte om jag kommer ha tiden till det som krävs, läser till mellanstadielärare nu, på sommaren och loven kommer jag väl ha all tid i världen. Men sen när jag får barn kommer dem också ta mycket tid.
Jag åker iväg eller tar fram slalom hemma typ varje helg. Man ska ju inte köra för mycket eftersom det kan stressa hunden. Men agility är som vilken annan sport som helst, man tränar kanske 2 gånger i veckan en längre tid och sedan blir man bättre :) Man hinner ju åka iväg 1-2 timmar efter jobb/skola :)
Mvh Emelie och hunden Kelly 
Jag har man, två små barn, bor i villa och läser på universitetet. Tävlar agility ca 2-3 ggr per månad under sommarhalvåret och tränar minst 3 dagar i veckan. ibland är barnen med på träningen också gillar jag att träna tidigt på Morton när familjen sover :) Vill man verkligen så tar man sig tiden o prioriterar bort andra nöjen :)