Sluta med valpfoder eller inte?
Hejsan. Min valp är nu lite drygt sju månader och det är dags att köpa en ny säck mat till henne. Hon äter Royal Canin Mini Junior och det kan hon äta tills hon blir tio månader enligt förpackningen.
En säck räcker ca 80 dagar för henne vilket är ca 2.5 månader.
Min undran är vad ni har för tankar på vad som är bäst - att köpa en säck valpfoder till och byta till vuxenfoder efter det eller att köpa vuxenfoder nu?
Min spontana tanke är att fortsätta med valpfodret - det måste ju vara bättre på något sätt - men jag ville veta era åsikter också.
Hon har bra hull och verkar växa som hon skall, så hon är inte fet i alla fall 
Tacksam för era åsikter :D
/Ada
-----------------
Hemma hos mig bor två marsvin, två katter och en massa dammråttor
Blogg: http://blogg.vk.se/camilla
Jag skulle fortsatt med valpfoder så blir det lagom att du köper en säck med vuxenfoder nästa gång istället :)
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se
Min äldsta tik fick valpfoder i kombination med färskfoder tills hon var ett år, men nuvarande har fått vuxenfoderedan från början efter rekomendation från uppfödaren så jag tror du kan göra lite vad du känner för. Om inte annat kan du kanske rådfråga uppfödare hur den gör med sina hundar?
Kan ju tillägga att valpen får i sig extra kalk genom fil och märgben, dessutom så får hon ju också färskfoder, jag vet inte hur mycket det spelar in.
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Min uppfödare rekommenderade mig att sluta med valpfoder efter 5 månader …
kissmekate.blogg.se
Vi kör fortfarande valpfoder till äldsta killen på 1½år då det är högre proteininnehåll i valpfodret + att han gillar det och håller sig fin i hullet med det. Det passar honom helt enkelt så finns ingen anledning och byta!