Volume booster + freezer
Någon som har provat dessa? Kommer från samma tillverkare som espree. Vad har ni för hund och hur har det funkat? HUR reagerar de med pälsen? Det står nämligen inte på flaskan.. Antar att dessa inte räknas som fusk vid utstllning?
Mvh Ellenfyrkant
kan du länka vilken det är fick upp en liten flaska men kanske inte samma ;)
Kollade lite snabbt på Lupus sida och där fanns en hel del produkter från både espree och dom som kallas för show. Det sistnämnda är klart missvisande enligt mig, då många av produkterna inte bör vara tillåtna i utställningssammanhang här i Sverige i alla fall - och ändå så står det perfekt för utställning.
Mousse, gel, spray mm är inte tillåtet - men många använder säkert ändå, men kommer det fram åker man ut.

Ja det är show serien jag menar. Det jag tänker på är att denna volymbooster har man i pälsen efter bad. Det är inte som att krita hunden innan man springer in i ringen. Volymshampon är ju tillåtet?
Mvh Ellenfyrkant
Det vete tusan om det verkigen är. Man får inte ha saker i pälsen som ändrar strukturen mer än typ schampo och balsam - för dom duschar man ju ur pälsen. Spraya i saker efteråt borde lämna medel i pälsen ?!
Är tacksam för att jag alltid har korthåriga hundar

Ja det gör det ju. Fast vadå att typ volymshampoo, eller shampon med effekt ska vara otillåtet är ju inte rimligt. Annars ska ju alla rvätta med grönsåpa då eller? Allt ger ju någon sorts effekt nästan. Har du koll på vad den egentliga regeln säger? Nyfiken på om den går att tolkas annars borde inte såna produkter säljas så öppet kan jag tycka. :/
Mvh Ellenfyrkant
5 det är ett shampo du ändå sköljer ur Man sparar inte scahmporester i pälsen då det iaf på pudel gör pälsen lätt tovad o det är det sista man vill 

Det inser ju jag också. Men syftade på "Det vete tusan om det egentligen är" Alltså tillåtet med effekt-shampoon.
Mvh Ellenfyrkant
7 tror inte på såna shampon alls. Därimot finns det givet shampo som underlättar och är till för olika pälstyper, det gäller att hitta rätt shampo för sin hund. Jag kör med espree shampon det är det bästa har jag märkt till mina slipper många tover men det tog ett tag innan jag hitta passande sort till Donna.