Hundar iFokus

Hundar

Etikettlydnad
Läst 817 ggr
Tixy
0

Galen träning :D

Alltså.. Jag och hunden måste vara helt pantade! Skrattande

Tog en näve hundgodis och knallade ut strax efter nio, gick ner på fältet och tränade. Inget fel med det, förvisso. Men vi sökte upp närmaste parkbänk, lät henne göra två hopp. Sedan tränade vi sitt, ligg, död hund, stanna och kom hit samt godissök (jag kastar ut några bitar och låter henne söka tills hon hittat alla).

Sedan började det regna, vilket jag blev överlycklig för, då jag är pollenallergiker utan medicin. Så kom jag på idén att träna snabba svängar med hunden - på blött gräs. Hahaha, efter fem minuter halkade jag och landade på ryggen och låg och asgarvade mitt ute på gräset, med hunden som sprang runt mig och skällde för att vi skulle fortsätta springa.

Dom få som var ute småsprang ju förbi, och kollade ganska snett på oss där vi höll på, kan jag ju säga. Men fy vad kul vi hade! Skrattande

Liss
0

haha, de är SUPER härligt att ha hund! vilken vän man får:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Tixy
0

Oja, speciellt om hunden är minst lika galen som en själv.. ;) Och vilken lycka det är när man ser dom där framstegen, som andra knappt lägger märke till. Skrattande

Liss
0

hehe.. jaa, men man säger ju sådan matte sådan hund.. så de stämmer nog. om idelma(stavning?) var med någon anna skulle hon kanske inte vara desamma..
precis som ecko.. han 'är ett riktigt pucko:P

Tixy
0

Ja, det kanske är så iaf.. Och du stavade rätt, duuuuuktig flicka, tyvärr får du ingen godis.. ;)
Det är bra att du erkänner :P

Liss
0

haha.. men jag VILL ha godis!:O

Joo då.. jag är inte den som är den om du förstår:P

Tixy
0

Men jag har tyvärr bara rått- och hundgodis hemma. Vilket vill du ha? :)

Haha, ah, då förstår jag ;)

Lotta
0

Tixy+Idelma= knäppfior *ASG*

Sammie
0

Åhhhh hahaha Varför var jag inte där och fick se det? ASG

Får mej att minnas åren med unghundarna som såg helkul ut, när jag satte mej på baken vid ett antal tillfällen. Mest under vintern när marken bara försvann.

Tixy
0

#7 Ja, klart. Men var glad att vi är oss själva åtminstone ;)

#8 Hahaha, det är bara att komma hit nästa gång det regnar efter att ha varit 25-35 grader ett tag, så :D

Liss
0

yuuh.. vill ju inte ha rått mat:S jag vill ha popcorn:P

Tixy
0

#10 Dom åt jag upp för en månad sedan, om inte mer. Fast vi har jordgubbar i kylen, vill du ha? :)

Sammie
0

Jag vill ha! Jordgubbar! Mums. Wow Eartmen is delicate stuff.Glad Haha j

Tixy
0

*ställer fram skålen* Varsågoda! Skrattande

Sammie
0

Springer och hämtar gräddglassen. GladDet måste vi ha till.Skrattande

Tixy
0

Bra idé! Skrattande Har någon skålar?

Sammie
0

Äh, vi doppar dom helt enkelt och smetar runt med dom i den här två liters plastlådan där glassen ligger. Den är ändå halvtinad redan.Skrattande

Tixy
0

Låter bra! ;) Glassdoppade jordgubbar :D

Sammie
0

Tixy: Pssst. Nu säger vi inget till de andra, men de är bara du och jag här i tråden just nu, så vi får halva kartongen med jordgubbar och en hel liter glass var. haha.

Tixy
0

Åh, det låter smaskens.. Men vi får äta i skift, så den andra håller koll så ingen kommer förbi, det är ju hemskt att dela med sig.. ;)

Lotta
0

Men hallå där här kommer jag…ro hit med en gubbe och lite glass annars skvallrar jag för alla hifare Cool

Tixy
0

Sammie, hur ska vi göra nu? Skrikandes

Sammie
0

Jäklar också..

Hrm, Lotta du får en, säger en gubbe, men du får inte säga något till de  andra. För då hjälper jag dej inte med din karl!Oskyldig

Lotta
0

Okay om du säger det så….måste ju faktiskt ge mig annars får jag ju ingen hjälp med gubben…och det är inte bra :/

Faxlin
0

Meehhh, jag är också här. Och vill också ha glass och jordgubbar. Om jag inte får vara med sätter jag ut en stor artikel om det och då ser alla Hifare det garanterat. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Malin-A
0

glass o gubbar va gott =D mig me tack =P

Tixy
0

Nej, nu.. Sammie! Kasta i dig gubbarna så springer vi!

Lotta
0

Upppsss ni viskade för högt brudar…nästa gång lär ni ge 17 i megafonen Cool

Tixy
0

*kastar megafonen i huvudet på Lotta* … Ingen hörde det där!

Lotta
0

AAAAAJJJJJJEEEE det där gjorde ju ont!!!! Bannade unge kom hit så ska du få smäll på fingrarna ;)

Tixy
0

Klenis.. :P

Liss
0

meeh.. dom var ju till MIG från första början.. va tusan är de här!:P *grrr*

Lotta
0

*morr* Du försvann ju din morrhoppa….du måste hålla dig kvar här förstår du väl ;)

Tixy du kallar mig inte klenis!!!! Nu får du börja springa för nu kommer jag Skrikandes

Liss
0

hörru du.. jag måste väl för tusan äta också:P

Malin-A
0

har du ätit upp alla gubbar nu Lisette??  =O)

Lotta
0

Säg vad hon inte äter upp istället =D

Malin-A
0

nee jag tycker hon ätit massa gott d sista, smörgåstårta, munkar, o så massa gogubbar =D

Lotta
0

Hon är en matvrak…inget får komma i hennes väg för då säger det bara slörp så är det slut Oskyldig

Malin-A
0

haha jaa så e d nog.. när vi träffas får vi hålla i våran mat =D

Lotta
0

Stenhårt annars är den putsväck och Lisette med ;)

Liss
0

ehm.. inte kan man gå och sova heller? för då pratas de om en.. jaa, jag säger då de:P
de var ju inte mina gubbar? var ju tixys.. men hon skulle ge MIG dom.. för jag var duttig! men ni kom och snodde dom.. så vilka äter allt! va va !! joo du, lotta och sammie

Är två vaniljmunkar, två olika smörgåstortor och bacon chips mycket? nahe!! men jag kan lova malin.. om du har färsk potatis hemma.. då försvinner den illa kvick. men bara om du kokar den:P annars blir den inge go:S

Tixy
0

#37 EN MATVRAK! HAHAHHAHAHAHAHHAAHAHAHAHAH! Cool

Malin-A
0

haha du menar om jag låter bli att bränna dom =D hahaha

Liss
0

mm.. var de jag mena:P min kastrull vart förstörd.. därför jag var tvungen att köpa nya på Ikea.. Hur tusan bärnner man potatis? de undarar jag verkligen.. så du får stå för de:P

Sammie
0

Jamen, det är väl typist (Hej på er, förresten) direkt man lämnar tråden, så sätter ni igång att slåss!Oskyldig Titta vad jag har ikväll då! Tårtor! Prinsess-Schwartswald- och en med Jordgubbar. Är det någon som har kaffe?Skrattande

Sammie
0

Ingen? Då tar jag mina tårtor och äter dem själv och dricker kaffe själv också.Oskyldig

Liss
0

hörru du! Jag vill ha!!:)

Malin-A
0

jag vill me haa.. jag har redan fixat kaffe ju =D

haha ang. hur man kan bränna potatis så vet jag faktiskt inte, men det är väl endel av din charm Lisette =D

Tixy
0

Finns det något kvar av dom, Sammie? Oskyldig

Liss
0

hihi.. joo för de är jätte charmigt:P

har packat ner alla grejer nu. men hade en stekpanna kvar uppe.. så tänkte göra fusk raggmunk med bara vatten och pulver. Men vet ni vad jag gör.. joo läser hur mycket vatten man ska blanda med.. och blandar ut de. Tycker de blir jätte blaskigt och tittat igen. Jaha! för EN påse var de 3,5 dl. och för ALLA påsar var de 7 dl.. hum. jag som hade tatt 7dl till EN PÅSE! så var de bara att hälla ut och jag sitter här hungrig:P

Sammie
0

Trixy: Va´? Jaha, tala om sen reaktion. Nähädu, jag gick ut härifrån och satte i mej alla tre tårtorna själv du haha. Så nu finns det bara en mage som ser ut som en fotboll här. Och kaffet, grädden, marsipanen och allt annat gått kommer ut genom öronen på mig.

Tack så himla mycket, för att jag var tvungen att sätta i mig allt själv.SkrikandesSkrattande

Malin-A
0

#49 joo men lite charmigt e d ju, jag vet bara en som bränner potatis o d e du.. så joo lite chramig e d :)

Lotta
0

Gaaaa..missade jag tårtor…det är ju helt sanslöst!!! Du skulle ha skrikit på mig för 17…..VILL HA TÅRTA NUUUUUU Skrattande