Klippa svarta klor
Jag tycker det verkar läskigt att klippa svarta klor, för man ser ju inte pulpan. Hur ska man veta hur mycket man kan klippa? Ska man chansa och 'hoppas' att man inte klipper så att det blöder?
★
Jag har samma problem, klipper spetsen lite men ofta istället.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Jag klipper pyttelite åt gången, klipper tills det börjar sluta vara "pulvrigt".
Jag tassar för tips! Har samma problem med min.
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Klipper av den lilla kroken ytterst bara. Heller att man klipper lite än för mycket och klipper i pulpan.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
jag klipper skiva efter skiva funkar fint fint :) en sak ska man tänka på känner du dig osäker på klippa klorna så kan detta smitta av sig till hunden, den kan bli pipigare o leka ajjj ajja ajj det där gjorde ont fast man inte änds är i närheten av pulpan 
Ibland kan det bli som en liten vit prick i mitten då brukar jag sluta eller så blir det "glansigt" när man börjar närma sig :)
För den osäkra kan ju en elektrisk klofil vara ett alternativ. Testade att köpa hem en sådan även om vanligt kloklipp går bra här hemma. Men den är guld ändå! Bzzzing, så har man filat ner en klo! Lättare att ta lite i taget för den som känner sig osäker och dessutom kan man runda till klorna tjusigt.
Kan krävas lite träning för att hunden ska vara ok med ljudet den avger.
//Lina
Det är inte så svårt som man tror att klippa svarta klor =) Klipper man som i tunna skivor så är det dags att sluta när man ser att det börjar bli ljusare i mitten/börjar bli en vit prick.