Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 729 ggr
Karmatarerskanise
0

Fortf. inte rumsren.

Jag undrar om vår hund någonsin kommer att säga till då han är nödig.

Han visar inget tecken på att han ska kissa sen gör han det. Man hinner inte lyfta honom ut. Idag kissade han 2 ggr på 10 min.. och det var stora pölar.. Det känns hopplöst att han inte förstår att det är ute han ska göra det och enbart ute. Han är ca 4 och en halv månad nu. Börjar bli väldigt jobbigt att ligga och torka.

AnneN
0

Det tar längre tid för endel, vissa är rumsrena redan vid 12 veckor medans andra kan ta nästan ett helt år på sig så håll ut

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

KajsaM
0

Ja, det kommer nog med tiden.Vissa undar är ju sena och vissa lär sig på engång :) Håll ut!

Karmatarerskanise
0

Typiskt att jag lyckas välja en seg ;) Pinsamt när man har gäster och hunden stäåller sig mitt på golvet och kissar ;) Känns som att folk tycker man är dålig hundägare då ..

jur-kand
0

Spunk är nu 17 veckor och vi har haft henne sedan hon var 8 veckor på dagen. Hon har endast gjort inne 10 gånger. (Har faktiskt skrivit upp) Jag har visseligen gått ut med henne med jämna mellanrum, i början minst 1 gång per timme men nu går vi ut mellan 3-4 timmars mellanrum. Det har inte hänt mer än 1 olycka de sista 5 veckorna. Min förra hund (en schäfer) vart rumsren vid 8 veckor. De enda olyckorna som sker nu är glädjekiss men det är endast nån droppe och händer inte så ofta (kanske hänt 3 ggr).

Tålamod, tålamod. En vacker dag så är hunden helt plötsligt rumsren och man fattar inte vad som hänt…

Karmatarerskanise
0

Vi gick först också ut en gång i timmen. Till ochmed då kissade han ibland inne.

Nu går vi ut varannan eller var tredje timme. Men fortfarande kan han plötsligt efter en halvtimme inne kissa..

Blir så avis på er som har smarta valpar :)

AnneN
0

Velvet var inte 100% rumsren förän hon var ca 8-9 månader

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

KajsaM
0

Viggo är 98% rumren och är 6 månader snart :)

Liss
0

ecko var inte 100% rumsren fören han var 7 månader. Då bara helt plötsligt en dag så kom jag på att han faktist inte kissat inne på flera veckor:P Man märker de inte liksom, de bara smyger på en.. fast när han var 6 månader var han väl 98% kanske.. han kissa bara "på sig" när han vart glas:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

lill-jarven
0

Du kanske får återgå till att ta ut honom ungefär varje-varannan timme och verkligen verkligen berömma honom när han gör rätt. Godisregn, bus, glada hejjarop.. (inte just när han kissar förstås men efteråt) ;) Det är jobbigt jag vet, men tillslut kanske han också inser vad ni vill. :)

Maja
0

Min hund blev inte rumsren förrän han var runt 5-6 månader.. :P

Wikstr_m
0

Hera, är han inte äldre än så? Jag trodde Nikita var yngre än honom :P Men vad fel :P

Lotta
0

Det kommer att ge med sig, men alla är som sagt olika. Börja ta ut honom oftare igen och en massa beröm när han gör det han ska. Är han en sån som okynnes dricker en massa vatten…isånna fall så kan du ställa upp vattenskålen i mellan åt =)