Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 9042 ggr
amela87
0

När började din tik löpa?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Av ren tråkighet så startar jag denna trådenFlört
Min tik började nyligen löpa för 3:e gången
så tänkte att jag starta denna tråden och fråga lyder:
När började er tik/tikar att löpa första gången?

• Skriv tikens ålder nu och när hon började löpa.

• Ras

• **Bidra gärna med bild på tiken om ni har det.

**Min tik är av rasen Cavalier king charles spaniel.
    Hon är nu 1 år och 7 månader, men var 8 månader när hon löpte för första gången.

Belimas
1

Tindra var lite drygt 8 månader när hon började löpa första gången och hon är nu 2 år gammal och löpte för 3:e gången för nästan en månad sedan Glad Tibetansk spaniel är hon.

Labolina_73
0

min tik som är en tibetansk spaniel löpte första gången när hon var 7 månader och några dagar,

nu är hon 1 år och 9 månader och ska löpa för 3 gången i höst/vinter, dom 2 första löpen var det knapp 9 månader emellan.

//Linda

[CaneCorso]1
1

Min Tik löpte för första gången vid 1år och 2mån,

Hon är en Cane Corso ( Italiensk Mastiff )  

*bild photoad i USA*

[Forest]
0

Enja var var 1 år första löpet dvärgpudel, Donna 13 månader när hon löpte 1a gången,toypudel. Donna har än bara löpt 1 gång och det var maj. Jag tror vet inte allså exakt hur Donna kommer löpa men gissar som med Enja ungefär åttonde månad. (dålig bild pga dålig mobil)

Noa-Nisse
0

#4, ååh så söta :)

Klenod löpte första gången vid 15 månaders ålder tror jag.

Hon är 2½ år nu och vad det verkar som så löper hon 2 ggr om året. i december och i juni.

Medarbetare på Hundar.ifokus

Jenna_Nord
0

Tyra är idag 2år och 2 månader gammal.
Hon löpte sitt första löpt när hon var 8mån + 3dagar.
I helgen slutade också hennes 4e löp.

Hon är en amstaff (utan papper)

Glad

Mvh Jenna

[Forest]
0

5 tack jag ska ta mig i kragen o ta ite bättre kort på dom. Enja är nyligen hemkommen efter valparna var över 8 v gammla. Så nu är det som vanligt skönt med att Donna fick äntligen sin bästa syster hemma igen så nu är det fullt ös o pudelfnatt Flört

joheck
0

Det är lite oklart med Sansas löp eftersom både förra ägaren och förförra ägaren påstår att hon löpt när hon vart hos dom, hon löpte även det första hon gjorde när hon kom till mig. Så i sånna fall har hon löpt tre gånger och är dryga året, verkar lite underligt. Men jag gissar på att det va ungefär vid åtta månaders ålder, hon är en papillon.

SuperLimm
0

Jag har för mig om att min hund var runt 10 månader när hon löpte första gången. Hon har löpt 3 ggr. Hon är en Cocker spaniel och blir 3 år i slutet av oktober.

Mvh Linn

AnneN
0

Velvet är en blandis mellan lapsk vallhund, pitbull, amstaff & dobermann. Nu är hon 6år.

Första löpet var hon 10 månader gammal.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!