Hundar iFokus

Hundar

Etikettagility
Läst 2815 ggr
Luckysoul
2

Slalom

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vill lära min hund slamom men är osäker på vilket håll man ska gå in ifrån. Kan tänka mig att tävla nån gång så vill gärna lära honom rätt från början =)

Sen undrar jag också vilket avstånd där ska vara mellan pinnarna. Han är 55 i mankhöjd så han kommer ju tävla i Largegruppen.

Är det detta hållet de ska springa på

Luckysoul
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eller detta

Loveradio
0

Hunden ska börja från höger, alltså som bild #2.

Avstånd vet jag inte.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Luckysoul
0

Okej tack så mycket =)

Maja2
0

Avståndet mellan pinnarna ska vara 60 cm

Luckysoul
0

okej tack =)

Loveradio
0

Eller vänta nu blev jag själv osäker… Tungan ute tror det är så iallafall. Får se om nån annan svarar.

Luckysoul
0

# Jag la ut samma tråd på blandrashundar och fick samma svar som du gav mig så det stämmer nog =)

NathalieT
0

#6 Det stämmer :D

Loveradio
0

#7,8 Vad bra :)

Lojs
0

Innan du lär in slalom, ta gärna hjälp av någon som tävlar, eller hitta några bra slalominlärningsvideos på youtube. =) Om du vill tävla så småningom så är slalom ett otroligt viktigt hinder att lära in på ett effektivt sätt, man kan tjäna väldigt mycket på att ha ett snabbt och säkert slalom och det är svårt att få till på egen hand utan hjälp.

Detta apropå att lära in rätt från början då, det finns väldigt många aspekter av slalom som är kanonbra att få med sig från början, utöver att hunden ska in på rätt sida då såklart. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

BettySue
0

Hunden ska komma in i slalom med första pinnen på hundens vänstra sida :) Fråga bara på om du har andra frågor, jag och min vovva tävlar agility :)

Luckysoul
0

#10 Jag tänkte kolla upp lite videor på hur man gör men att hitta någon som faktiskt tävlar i det var ju jättesmart =)

Luckysoul
0

#11 Jag skulle gärna vilja ha hjälp så jag PMar dig =)