Utställningsresultat
Jag tycker det är så roligt med utställnings resultat. De kan skilja sig så otroligt mycket från domare till domare.
Jag har fått höra så mycket hårresande om min tik och så mycket snällt att det är tur man inte hänger upp sig på resultaten på blodigt allvar. hihi
Exempel är att jag på en utställning fick höra att hon hade alldeles för stora tassar, för långa ben och för stora öron.
Jaja, det kan jag ta. Hon är min bebis ändå.
Fyra dagar senare är det dags för en ny utställning, med en helt annan domare. Som säger:
Mycket vacker tik, lagomt proportionerade öron, mycket vackra tassar och ben. Fint lynne. Utmärkt extriört.
Ja, vad säger man om det då? Ja visst är hon vacker. hihi
En annan utställning säger domarna att de fel som finns på hunden enbart är saker som jag kan åtgärda.
Okej tänker jag, låt höra då:
Hon har ojämnpäls (mitt i hårfällningen), lite dåligt musklad (ja jag kan träna mer jag vet), för stora öron (????).
Gick därifrån och först efteråt slog det mig. Hur åtgärdar jag stora öron?? Plastik kirurgi eller?
jaja, bara att skratta åt det också. Knasigheter hittar vi över allt. Synd bara att så många tar utställningarna så blodiga. Så blodiga att man till och med förstör för varandra för att vinna. Då tycker jag att utställningen mist sin glans.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Haha det där har man varit med om :)
Det sista du sa, det är riktigt tråkigt. Sånt ser man på varje utställning. Går det inte bra med våra hundar rycker vi på axlarna och hoppas på att nästa domare tkr om dom ;) Fast lite besviken blir man när Certet försvinner framför nosen på en (som senast på My DOG utställningen i GBG i januari)

Ja, men visst är det trist att man inte kan bli vänner runt utställningsringen? Jag blir också glad när min tös tog cert, men om det går mindre bra så gläds jag med dem som det går bra för. Om det inte är så att handlern betett sig dåligt inne i ringen. Sådana har jag svårt att kunna glädjas med faktiskt.
Audiatur et altera pars
Då är det bra att det finns så bra uppfödare som hon som fött upp Enzo. Det var hennes hanhund som tog Certet en placering före Enzo. När alla gått ut ur ringen kommer hon fram "Åh nej, det var ju Enzo som skulle ha certet. Jag som höll tummarna så hårt för det. Förlåt" Hon är allt härlig den uppfödaren!

haha, fast då hade hon varit en vinnare oavsett ju. Eftersom det var hennes egen uppfödning.
Men visst är det härligt när de kan vara så där otroligt snälla mot en utan för ringen.
Jag vet inte om det är skillnad på hur man är gentemot varandra beroende på vilken ras man har. Jag har aldrig ställt ut någon annan ras än schäfer, så min erfarenhet är liksom lite begränsad där.
Men schäfer människor är då inte snälla mot varandra.
Audiatur et altera pars