21/7
Nu är det helg igen, tiden går så fort! Vad ska alla hitta på idag? Har ni sol eller regn? :) Här på landet där jag bor är det soligt, ett par moln på himlen men vad gör det ;). Idag ska nog inte Bino och jag göra något speciellt. Blir nog att ta en längre promenad snart med lite musik i öronen och njuta av vädret. Blir nog att dra med kameran också, brukar jämt vara så att jag ser saker jag velat fota, men så har jag lämnat kameran hemma. Så den får släpas med idag :P Om ni fotar eller filmar något idag så lägg gärna upp det :)
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se
Jag är hundvakt idag, så förutom mina egna två damer så har vi en stilig greyhoundhane på besök. Pratade precis i telefon med de på "min" kennel i 1½ timme, så nu ligger jag efter med allt annat som ska göras idag. Vi ska gå en långpromenad, storstäda lägenheten och sedan gå hem till min mor för att fika lite.
Såhär ser det ut när greyhounden och min ena saluki vilar tillsammans. Hon är otroligt glad åt dagens sällskap, så det känns som en fin lördag.
---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm
På förmiddagen har jag promenerat en timme med hundarna, sen tränat lydnad med Kelly, tillsammans med en vän som tävlar lydnad i Elitklassen. Fick massor med tips på saker jag kan träna :) Började lite med vittringsprov, metallapporten, och ska börja träna apportering med dirigering :)
Kom nyss in från en promenad med alla vovvarna, ska äta lite, sen gå på jobbet.
Idag har jag varit på en timmes promenad, och lekt med hundarna.
Bella har blivit 10 månader i dag så det är väldigt skoj!
effter dom har sovit lite nu, ska jag gå ut igen å träna "kom" "stanna" och lite lek.
Ska även städa lite här hemma men mest va ute i det härliga vädret! :)
Ska snart iväg på en långpromenad, kanske ska man ta med sig badkläder och ta sig ett dopp i sjön? Blir nog till att plocka lite blåbär med (idag igen) och göra en blåbärspaj senare ikväll.
Blir nog även lite träning och så får man ju inte glömma kameran när man ska ut på långpromenaden 
Ska även städa upp lite, kan behövas.
Idag hade vi inget bättre för oss, så jag och Tyra åkte till Hässleholm där jag träffade en kompis över dagen. Vi gick lite promenader och tog en fika utanför pressbyrån.
Största anledningen dit var för att jag gärna vill stadsträna Tyra lite mer och att hon ska lära sig hantera mycket människor och att samtidigt ta det lugnt i olika miljöer :)
I början var hon väldigt framfusig och överlycklig, men tillslut lugnade hon ner sig. Hade en riktigt rolig och perfekt dag! :)
Tyra och kompisen
Mvh Jenna
Körde lite spår idag. Hans första "riktiga" spår :) och det gick jättebra. Man kan läsa mer i bloggen.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Idag har jag tränat med Ruby, träffat massa hundar på rastgården och hjälpt en kompis med att baka. Framemot kvällen fick jag hem Torres då jag ska vara hundvakt åt honom tills imorr kväll. Hans matte har åkt för att hämta hem en ny valp.
Så blev mest att mysa med dessa små monster ♥
(Dom fick var sitt märgben med Ruby var inte lika förtjust i det haha!)
Igår hade vi underbart väder och nästan 30 graders värme :) Hundarna fick gå långpromenad medans jag var i stallet och körde ponnyn. Sedan kom farmor, mormor, syster och en kompis med föräldrar hit för att fira min mammas födelsedag. Jag tog fram ett av alla Lina Ottosson spel till hundarna under eftermiddagen så de fick lite mer aktivering, men Vicki tröttnade så Rosette var den enda som gillade den ideén. Men så var Rosette bra trött på kvällen med. Vicki fick lite annan träning av kompisens pappa, förutom att hon vart tvungen att hålla koll på min syster (som ju kan försvinna bara så där) hela em/kvällen.
MVH
Sofie