Finsk lapphund alt. Vit herdehund
Skall så småningom skaffa mig min allra första hund och det står mest mellan Finsk lapphund och Vit herdehund. Då tänkte jag fråga om det är någon här som har någon av dessa raser och kan säga lite hur de är i sättet?
om de är bra förstahundar och vilken motionskrävande nivå dem har?
Du skulle kunna gå in på bloggen http://pelsterapi.com/
Jenny har nämligen både en finsk lapphund och Vit Herdehund.
Kanske ger det lite kött på benen.
//Lina
#1 oj, en som har både.. där träffade de rätt! ;) tack!
#2 men svensk lapphund finns bara i svart va? 
den bloggen gjorde de ju inte lättare… men de lutar mer åt finsk lapphund alltså.. men nu upptäckte jag ännu en görläcker hund Lapsk Vallhund… fan va svårt me alla dessa godingar 
Måste bara skriva här också.
Jag har haft en Vit Herdehund nu i 6månader ungefär och jag är helt såld i hunden, vet inte om det är hunden som gör det eller om det är våran relation till varandra. Det är min första hund och ALLA i hans omgivning pratar gott om han, att han är fin att han är lugnt att han ser så mysig ut. Varje gång jag är ute på ställen bland folk som aldrig sett honom förut så får jag höra bakom ryggen " såg du vilken fin hund. "
Jag har inte alls mycket hund erfarenhet men det jag har fått med den här helt underbara hunden har jag inte ångrat en sekund. Helt underbar hund, kanske är det rasen dfe vet jag inte.
Min senaste lansering - Letssnap.se - Let's snap är en ny webbplats för att hitta och komma i kontakt med nya vänner som använder Snapchat / KIK.
#6 va mysig han låter.. är han motionskrävande? Ja dem ser ju inte ut som alla andra hundar å de gillar jag! Lättlärd hund behöver jag också då det blir min förstahund. Finns det gott om såna uppfödare så? :)