Tips för skadad hund
Min hund ha klämt sig i våra galler trappor o hennes klo ha lossnat så man ser bara pulpan
Min mor ringde till veterinären o dom sa att vi bör komma in med henne så dom får dra bort klon.
Meeen den är ju borta, o vi åker inte in i onödan för hon är väldigt rädd för okända och kostnaderna.
Ha ni nå tips på hur vi ska göra för att undvika kostnader o skrämma hunden med att gå till vet?
Just nu ha vi tvättat, klippt bort hår och sattit bandage på och en strumpa på det. Och vi håller det rent o hon får inte gå på promenader bara piss o bajs på gården, då vi ha en stor tomt :)
bör vi göra något mer?
Tacksam för svar, o om ni ska skriva negativa saker så tänk inte ens på att skriva!
Är hela klon borta fast pulpan är kvar? Då är ju inte hela klon borta utan den bör ryckas bort som vetrinären sa. Detta gör ont för hunden att gå med trasig klo nu är det dessutom sommar så infektionsrisken är hög, mitt bästa tips är åk med hunden till vetrinären. Ang kostnad det är lite detta man tyvärr får man räkna med son när man skaffar sig djur .
min väns cocker slet bort klon och hon ringde vetten och han frågade om puplan satt kvar och det gjorde den ju. Vetten sa bara att de skulle hålla koll på den så den inte blev inflamerad. Efter ca 1 dag började pulpan skrumpna och efter ca 3 dagar så "tappade" han puplan helt. Allt ser fint ut nu såhär i efterhand.
Medarbetare på Hundar.ifokus
2 oj helt annat vad min fick till svar pga hennes hund skada med klon men pulpan var kvar så var det mer aktut att ta bort den pga pulpan var kvar, han hade även en liten restdel kvar visa det sig men iaf.
så ts kanske kan skippa åka til lvetrinären o hålla detta rent o fint ändå.
Det kan vara så att det gör ont för hunden, men det lär man ju märka. I annat fall är det knappast ett akut tillstånd, och det gör inget att avvakta några dagar kan jag tänka

Hon haltar inte eller skriker/gnäller inte när hon går men när man rör och tvättar där då tar det självklart ont :)
Finns det minsta klorest kvar (även under huden) så är risken för rejäl infektion stor tyvärr.

Hmm okej, men vi får väl hålla koll om det blir värre. isf får vi åka in med henne :)
#3 verkligen olika bud :O konstigt!! Man tycker ändå att alla veterinärer bör vara enhetliga!
#8 Veterinärer är som våra läkare, olika i bedömning
Byt veterinär.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#8 jo jag vet, men man kan ju ändå tycka att det inte borde vara så ;-)
#11 Det gäller att byta vet. tills man hittar någon man känner förtroende för, och som verkar vettig. Här där jag bor åtminstone, finns någon som är superbra på stora djur som kor och hästar, men inte lika bra på smådjur, medans en annan är toppen på hundar, men inte lika bra på hästar.
Jag bytte vet. och fick en superhärlig och bra tjej som heter Sara. Tvvärr måste jag säga, ska hon vara mammaledig nu efter semestern och blir borta ett drygt år. Jag skulle behövt henne nu till Mollys allergi som blivit sämre