Det bästa med hundrelationen
Jag ska hålla ett tal på torsdag om relationer i skolan och har valt att skriva om "Hunden - människans bästa vän". Jag kom på iden att fråga er på hundar iFokus om vad som är det bästa med att ha en hundrelation. Och tänkte då använda några exempel av det ni skriver.
Skicka gärna med en bild på dig och din hund + namn och ålder på dig som jag kan använda i min powerpoint.
Vad är det bästa med att ha en hundrelation enligt dig?
Tack på förhand! 
Den villkorslösa kärleken man får dagligen av sin fyrfota vän. :)
Linn, 20 år.
Personligen så kan jag inte sätta fingret på endast en punkt som är det bästa med en hundrelation, men de som själva har hundar vet vad jag pratar om när jag säger hur skönt det är att veta att oavsett vad man gör för val i livet - bra, mindre bra och usla beslut - och hur man än mår, så vet man att det åtminstone finns någon i ens liv som alltid kommer älska dig villkorslöst.
Att man också känner likadant för sin hund är också en otroligt skön känsla! Milo har funnits i mitt liv i 1 år nu, han är adopterad från Portugal och jag åkte själv ner för att hämta honom. Bilden av hur han står vid sitt lilla hundhus och trots sitt öde viftar på sin lilla svans och skäller av lycka när han vet att det är mot honom vi är på väg - det är en bild som alltid kommer vara med mig! Hur illa en hund än blir behandlad så finns det alltid förlåtelse och kärlek kvar - det är mer än vad man kan säga om människosläktet.
Det bästa är väl att man får se sin hund växa upp och se resultat av träning osv, att man gjort ett bra jobb :) sen att man får ett ordentligt skratt exakt varje dag är också ett plus :)
Jag säger som ovanstående talare!
Att ha en hund i sitt liv, som man älskar och den älskar dig. Man känner sig inte ensam, man får lov att göra misstag men den komer ändå glatt tillbaka utan sårade känslor.
Man får ofake glädje varenda dag, man går genom vått och torrt tillsammans!
Jag och min Minus myser på stranden <3
edit: Både jag och fästman är 19 och hunden är en snart 5 månader gammal Chihuahua :)
/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!
Min fästman och Minus visar sin kärlek för varandra 
/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!
Vad kul att så många svarat! Tack så jättemycket, ni har verkligen skrivit vad jag vill komma fram till med talet, det kommer passa in perfekt! :)
Du får berätta hur det gick på torsdag! :)
Här kommer kanske ett lite annorlunda svar, så jag vet inte om du har någon användning för det. För mig är det bästa med hunden det liv han gett mig. Innan jag skaffade hund så kunde jag sitta i min lägenhet flera dagar i streck, gick inte änns ner till brevlådan. Detta pga att jag har problem med sociala situationer, bara att möta grannarna i trappuppgången var hemskt. När jag skaffade valp kunde jag inte längre stanna inne i lägenheten, han måste ut stup i kvarten. Folk började även prata med mig, det som är den stora grejen här är att det var om min hund(!) som folk prata med mig. Det gjorde de sociala situationerna så mycket lättare, det var liksom han och jag och inte bara jag.
Idag är jag en helt annan person mot vad jag var innan hund. Jag pratar med grannar typ varje dag och det är nått som jag faktiskt ser fram emot. Jag är mycket mer självsäker i alla sociala situationer och jag har faktiskt relationer till folk. Och även om dessa relationer är väldigt ytliga så gör det en sån otrolig skillnad!
Så det bästa med hundrelationen är att han bara finns där och inte överanalyserar alla situationer som jag har en tendens att göra, han visar mig varje dag hur man bara lever!
Jag är medveten om att det jag skrivit är aningen flummigt, men det är sant. Relationen med ett djur är så okomplicerad, och de lär oss att livet inte behöver vara så himla komplicerat.
Kan inte annat än hålla med dig! Jag har haft hund hela mitt liv och jag vet att det har gjort mig till den person jag är idag - en person vars personlighet jag faktiskt känner mig lyckligt lottad över att ha!
Jo det är fantastiskt vad de kan göra och lära än genom att bara vara där. Jag har ju inte änns haft min hund i ett år än, och ändå har han förändrat mig och mitt liv så otroligt mycket.
Har ju haft turen att få växa upp med andra djur, men hunden är speciell eftersom den inte nöjer sig med att sitta inne utan vill ut i världen och uppleva saker. Hundägandet är ju en sån gemenskap också, jag kännde direkt när jag skaffa min valp att jag liksom blev en del av något.
Så jag ser fram emot vad jag och min hund kan bli inom de närmaste åren, för jag tror inte han är klar med att lära mig om livet ännu!
#1 Rolig ide! Jag gjorde talet om min relation till en av mina hundar :) Det var skjukt kul och jag började grina lite när jag redovisade :P Lycka till :D
Myrtorpets Möss och Kaniner
Lite sen update men jag fick B (MVG - )på provet, supernöjd. Tack så hemskt mycket allesammans, ni hjälpte mig jätteycket! :)
Å grattis :D
Myrtorpets Möss och Kaniner
#14 Nämen grattis. Alltid roligt att få så himla bra betyg.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Haha, tackar. :) Hade aldrig gått så bra utan alla som hjälpte till! Ni är guldvärda! <3