Vikt minskning.
Hejsan!
Jag tänkte höra ifall nån har bra tips att ge hunden när den har gått ner lite i vikt. Finns det något bra fet mat att ge dom.
Jag har börjat gett henne valpfoder för att försöka få upp henne i sin vikt igen. För det är ganska bra med näring och fet osv i det fodret.
Men jag tänkte höra ifall det fanns nått annat som är bättre?
Vore tacksam för svar.
// Peter
Du kan prova med att ha lite kallpressad rapsolja i maten. Det är mycket fett i det. Det brukar jag använda till våra jakthundar under jaktsäsongen då dom gör av med en massa energi.
Vet du orsaken till att din hund gått ner i vikt?
Varför har er hund gått ner i vikt är en viktig fråga.
Säger som föregående talare, viktigt att du kollar upp VARFÖR. Rå äggula och laxolja/sälolja gav jag min kille som tillskott då han hade svårt att lägga på sig. Är idag i bra hull, tappade vikt under "puberteten" när han skulle växa ikapp sin kropp.
Tack för svar, hon har klåda och har varit hos veterinären, så först trodde dom att de va rävskabb men nu är det troligtvis mjällkvalster som jag ska behandla nu ett tag. Så det kan bero på det att hon inte går upp i vikt enligt en veterinär som jag fråga.
#4 Vad fint att du fått råd av veterinären. Hoppas allt ordnar sej för dej och din hund nu
Lycka till med vovven
jaa :)
Tack! :D
Vi håller tummar och tassar för att hon snart blir bra :)
Tack! :)
4 bara rent nyfiken, din vetrinär gjorde h*n ingen hundsrapning? för då ser dom antingen skabb eller mjällkvalser. Tycker det var lite slarv av vetrinären. Troligen så är det så att din hund gått ner i vikt pga detta det tror jag säkert. Vad ger du nu för foder till din hund? hur klarar din hund av att äta märgben? Märgben är fett o nyttigt med, jag köper lite köttigare märgben till mina hundar just för att de ska ha lite mer o tugga på oxå.
9# jo hon gjorde men hon såg inget då :(… jag ger henne valpfoder just nu blandat med hennes vanliga mat. Vet inte va det heter för då jag har kastat påsen.
Märgben funkar inte så bra, hon blir dålig i magen av det.
# 10
Då gröper man ur det mesta av märgen o lämnar bara lite, samt naturligtvis allt kött, senor o slamsor på utsidan.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#11 okej tack :)