spytt 5 ggr
Hej, imorse vid kl 5 så spydde Sheldon, sedan när jag vaknade sa sambon att han hade spytt 4 ggr till. Vi avmaskade honom igår vid 7 på kvällen, tror ni vi måste maska av honom? Varför har han spytt så mycket?
Dom här frågorna ska du nog ställa till en veterinär. Kanske ni har överdoserat?
Kanske hunden inte tål just den här avmaskningsmedlet?
Ring och rådfråga en veterinär och berätta gärna sedan hur det går. Det är inte bra om en hund kräks för mycket, då den förlorar vätska.
#2 Jag är helt nybörjare på att ha hund, framförallt valp. När han brände sig på en humla på tassen häromdagen trodde jag exempelvis att jag var tvungen att åka till veterinären men min syster avrådde mig och sa att jag skulle avvakta, och det slutade bra. Han har inte spytt mer idag, det jag ville veta var med ang. avmaskningen.
Vad skönt att höra att det lugnat ner sej. Se till att han får ordentligt med vatten/vätska.
Någonstans måste man ju börja. Jag har också varit nybörjare en gång i tiden för många år sedan
Tycker faktist det är sött att du brur dig så mycke. Det finns en massa bra böcker du kan lösa om med bla hundsjukdommar av josefin *** något heter hon. Sök på bok om hundsjukdommar flera tar upp lite bra att veta :) Ang att valpen har kräks läs på biverkningar se om det står något om kräkas. Sen kan hundar bli magsjuka kanske han ätigt något olämpligt osv
PÅ apoteket finns det en liten, mycket bra och innehållsrik handbok som tar upp kräkningar, ormbett, avmaskningar, sår och annat smått och gott. Den är väl använd hemma hos mej. Finns även för katt och häst.
6 ja just det dom är ju jätte smidiga att ha i sjuklådan med :) bra tips
Okej tack för alla tips :)
Ska ringa veterinären imorn och dubbelchecka om vi måste omavmaska honom efter att han spydde imorse.
Mitt tips är att se till att han får i sig ordentligt med vätska och att du sedan gör ett "Kolla masken"-test som finns på apoteket innan du avmaskar igen :)